16/06/2024

Διώξεις σε τρεις ισχυρούς επιχειρηματίες, για την 717 των Τεμπών από την Ευρωπαία Εισαγγελέα

Ανάμεσα στα 23 πρόσωπα κατά των οποίων έχει ασκήσει ποινικές διώξεις η Ευρωπαία εισαγγελέας για τη μη εκτέλεση της σύμβασης 717, η οποία αν είχε εκτελεστεί θα είχε αποφευχθεί το σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών, βρίσκονται οι επικεφαλής τριών ισχυρών εταιρειών.

Ο λόγος για τους Δημήτρη Κούτρα, πρώην διευθυντή και μέτοχο της ΑΚΤΟΡ, τον Αλέξανδρο Έξαρχου διευθυντή και μέτοχο Intrakat, που εξαγόρασε το 2023 την ΑΚΤΟΡ και τον Σταύρο Βλάχο επικεφαλής της Alstom στην Ελλάδα.

Μάλιστα, προ ημερών Κούτρας και ο Έξαρχος παρουσιάστηκαν στην Ευρωπαία Ανακρίτρια Χριστίνα Σαλάππα για να απολογηθούν για το ρόλο που διαδραμάτισαν στη σύμβαση 717, που είχε ο στόχο τον εκσυγχρονισμό του εθνικού σιδηροδρομικού δικτύου.

Σύμφωνα με πληροφορίες, που επικαλείται το Reporters United που αποκαλύπτει την κλήση των επιχειρηματιών, στον κ. Κούτρα επιβλήθηκε εγγύηση 1 εκατ. ευρώ και απαγόρευση εξόδου από τη χώρα, ενώ στον κ. Εξάρχου εγγύηση 500.000 ευρώ χωρίς απαγόρευση εξόδου.

«Κατά την Ευρωπαία Εισαγγελέα, οι τρεις διευθυντές (οι κύριοι Κούτρας, Βλάχος και ο διευθυντής της Κοινοπραξίας, προερχόμενος από την Άκτωρ Σπύρος Καραβάκης) «προκάλεσαν στους αρμόδιους υπαλλήλους της ΕΡΓΟΣΕ την απόφαση να τελέσουν την αξιόποινη πράξη της απάτης περί τις επιχορηγήσεις στο πλαίσιο συγχρηματοδοτούμενου επιχειρησιακού προγράμματος» «με πειθώ, φορτικότητα, προτροπές και παραινέσεις έχοντας προσωπική επικοινωνία με τους ως άνω κατηγορουμένους-αυτουργούς (σ.σ.: με τα στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ) και επηρεάζοντας την βούλησή τους προς την κατεύθυνση τέλεσης της επίμαχης αξιόποινης πράξης [ΑΠ 9/2023]».

Τους έπεισαν να υπογράψουν ότι για τη μη υλοποίηση της σύμβασης έφταιγαν άλλοι παράγοντες, αλλά δεν είχαν καν καταθέσει τις μελέτες…
Κατά το κατηγορητήριο παρείχαν ψευδείς βεβαιώσεις στα στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ πως «το έργο προχωρούσε κανονικά, ώστε να συνεχίζεται η ροή των κοινοτικών χρηματοδοτήσεων και να μην υπάρχουν συνέπειες για την κοινοπραξία Άκτωρ-Alstom από τις συνεχείς καθυστερήσεις».

«Ζητούσαν την πληρωμή των […] εργασιών […] ενώ στην πραγματικότητα δεν είχαν εκπονηθεί και εγκριθεί οι απαιτούμενες τεχνικές μελέτες από την εταιρεία Alstom, κατά παράβαση των όρων της Σύμβασης».

Σύμφωνα με το κατηγορητήριο, εφόσον η κοινοπραξία δεν προσκόμισε εγκεκριμένες μελέτες από την Alstom, όπως υποχρεούτο, η ΕΡΓΟΣΕ (κατά προέκταση, το υπουργείο Μεταφορών και η πολιτική ηγεσία του) όφειλε να την κηρύξει έκπτωτη ή να ζητήσει να καταβληθούν ποινικές ρήτρες. Αυτό δεν συνέβη, καθώς οι διευθυντές των πανίσχυρων ομίλων φέρονται να έπεισαν τους υπαλλήλους της ΕΡΓΟΣΕ να δηλώσουν εγγράφως ότι για τις καθυστερήσεις έφταιγαν άλλοι παράγοντες και όχι η απουσία εγκεκριμένων μελετών από την ίδια την κοινοπραξία. Το πώς τους έπεισαν είναι υπό διερεύνηση.