20/12/2025

«24ωρη Λειτουργία για το Μετρό Θεσσαλονίκης: Πιλοτικό Πρόγραμμα με Αντιδράσεις για Θέματα Ασφάλειας»

Σε πιλοτική 24ωρη λειτουργία τίθενται σήμερα, Σάββατο 20 Δεκεμβρίου, το Μετρό Θεσσαλονίκης και έξι βασικές λεωφορειακές γραμμές του ΟΑΣΘ, στο πλαίσιο της προσπάθειας ενίσχυσης των μετακινήσεων κατά την εορταστική περίοδο. Συγκεκριμένα, στην πιλοτική δράση εντάσσονται οι λεωφορειακές γραμμές 6, 14, 27, 32, 58 και 66. Τα δρομολόγια των γραμμών αυτών θα εκτελούνται ανά περίπου 30

Χωρίς μετρό προσωρινά η Θεσσαλονίκη

Πιλοτική 24ωρη Λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης και ΟΑΣΘ

Από σήμερα, Σάββατο 20 Δεκεμβρίου, το Μετρό Θεσσαλονίκης και έξι κυριότερες λεωφορειακές γραμμές του ΟΑΣΘ ξεκινούν πιλοτική 24ωρη λειτουργία, στο πλαίσιο της ενίσχυσης των μετακινήσεων κατά την εορταστική περίοδο.

Στις γραμμές που θα συμμετάσχουν στην πιλοτική αυτή δράση περιλαμβάνονται οι αριθμοί 6, 14, 27, 32, 58 και 66. Τα δρομολόγια θα πραγματοποιούνται κάθε περίπου μισή ώρα από τα μεσάνυχτα έως τις πέντε το πρωί.Κατά τη διάρκεια της υπόλοιπης ημέρας θα ισχύει η κανονική συχνότητα δρομολογίων.

Ο σκοπός αυτής της πρωτοβουλίας είναι να παρέχει ασφαλείς επιλογές μεταφοράς καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας και ιδιαίτερα κατά τις γιορτές. Η ίδια διαδικασία έχει προγραμματιστεί να επαναληφθεί στις 27 Δεκεμβρίου.

Αντιδράσεις από το Σωματείο Εργαζομένων στο Μετρό Θεσσαλονίκης

Το Σωματείο Εργαζομένων στο Μετρό Νομού Θεσσαλονίκης εκφράζει έντονες ανησυχίες σχετικά με την εφαρμογή αυτής της πιλοτικής λειτουργίας για λόγους ασφάλειας τόσο των επιβατών όσο και του προσωπικού.

Σύμφωνα με ανακοίνωση που εξέδωσε, ο υπουργός Μεταφορών έχει ήδη ανακοινώσει τη δοκιμαστική λειτουργία για δύο Σάββατα με στόχο την καθιέρωση μόνιμης λειτουργίας –τουλάχιστον κάθε Σάββατο– μέχρι το έτος 2026.Ωστόσο,οι εργαζόμενοι τονίζουν ότι οποιαδήποτε επέκταση ωραρίου πρέπει να εξετάζεται κυρίως υπό το πρίσμα της ασφάλειας αντί για επικοινωνιακούς λόγους ή εξυπηρέτηση.

Ζητήματα στελέχωσης και κόπωσης προσωπικού

Όπως τονίζεται στην ανακοίνωση του σωματείου, η συνεχής ή παρατεταμένη λειτουργία απαιτεί περισσότερους εργαζόμενους σε κρίσιμες θέσεις για τη διαχείριση των σταθμών καθώς επίσης και στον έλεγχο ασφαλείας ή τεχνικής υποστήριξης. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε πιο συχνά ανθρώπινα λάθη λόγω κόπωσης των υπαλλήλων. Επιπλέον επιφέρει πίεση στις υλικοτεχνικές υποδομές καθώς απαιτεί περισσότερο χρόνο συντήρησης.

Aξιοσημείωτο είναι πως οι τρέχουσες ανάγκες επάνδρωσης δεν επαρκούν ώστε να στηρίξουν μια τέτοιου είδους διεύρυνση ώρων χωρίς άμεσες προσλήψεις προσωπικού.

Kριτική στην αιτιολόγηση της επέκτασης ωραρίου

Bασική κριτική αφορά την δικαιολογία ότι η νέα αυτή πρακτική συμβάλλει στη μείωση ατυχημάτων λόγω κατανάλωσης αλκοόλ. Όπως αναφέρεται από τους εργαζόμενους στον κανονισμό υπάρχει σαφής απαγόρευση μετακίνησης ατόμων υπό την επήρεια αλκοόλ γεγονός που καθιστά αυτό το επιχείρημα μη βάσιμο.

“Χωρίς την κάλυψη των απαραίτητων προϋποθέσεων…

Aιτήματα των Eργαζομένων

  • Υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας με ουσιαστικές αυξήσεις…
  • Anagνώριση ειδικοτήτων…
  • Aναγκαίες προσλήψεις προσωπικού…
  • Mέτρα προστασίας στους χώρους εργασίας…