Το Τραμ ξεκινάει και πάλι τα δρομολόγια στο Σύνταγμα

Επιπλέον 300 λεωφορεία με leasing αλλά και 655 προσλήψεις σε ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ έρχονται να ενισχύσουν περαιτέρω το μεταφορικό έργο των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς σύμφωνα με όσα ανέφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής σε συνέντευξη που παραχώρησε στην εφημερίδα Ελεύθερος Τύπος ώστε να περιοριστεί στο ελάχιστο η εξάπλωση του κορωνοϊού.
Επίσης ο Υπουργός ξεκαθάρισε ότι κανονικά προχωρά ο μεγάλος διαγωνισμός για την προμήθεια 1.300 νέων λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, για να λυθεί οριστικά το πρόβλημα ενώ ανακοίνωσε επίσης την επαναλειτουργία του Τραμ στο Σύνταγμα.
Μέχρι το τέλος Νοεμβρίου, πρόκειται να ενισχυθεί ο στόλος της ΟΣΥ με 203 οχήματα και 550 οδηγούς, ωστόσο πριν το lockdown και κυρίως κατά τις ώρες αιχμής υπήρχαν φαινόμενα συνωστισμού. Εκτιμάτε πως η εικόνα αυτή θα αλλάξει, όταν τελειώσει η περίοδος της καραντίνας;
Όπως ξέρετε, στις αστικές συγκοινωνίες είχαμε να αντιμετωπίσουμε συσσωρευμένα προβλήματα ετών. Ο ΣΥΡΙΖΑ τώρα μας κουνάει το δάχτυλο, αλλά ως κυβέρνηση δεν έκανε ούτε μία πρόσληψη, δεν πήρε ούτε ένα λεωφορείο, άφησε τα ΜΜΜ σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη να ρημάξουν και το μόνο που έκανε ήταν να ακριβύνει τα εισιτήρια…
Δεν λέω ασφαλώς ότι σήμερα δεν υπάρχουν προβλήματα. Όμως επί 16 μήνες κάνουμε μια διαρκή διαχείριση κρίσης. Εφαρμόζουμε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο με 3 φάσεις: ανάταξη-ενίσχυση-ανανέωση. Ήδη στην Αθήνα από 850 οχήματα που παραλάβαμε στο δρόμο, έχουμε φτάσει στα 1100. Και στη Θεσσαλονίκη από περίπου 230, στα 400 και σύντομα στα 550. Υπάρχουν ακόμα περιπτώσεις συνωστισμού, άλλωστε είναι στη φύση του μέσου, όμως γίνονται όλο και λιγότερες. Στις περισσότερες περιπτώσεις δεν υπάρχουν προβλήματα. Και μετά την καραντίνα, η εικόνα στα ΜΜΜ μέρα με τη μέρα θα γίνεται καλύτερη. Όπως σωστά αναφέρατε, στην Αθήνα προστίθενται 200 λεωφορεία και 500 οδηγοί από τη σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ. Αλλά έπονται και 300 σύγχρονα λεωφορεία με leasing, όπως και 655 προσλήψεις σε ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ με διαδικασίες fast track αλλά με κριτήρια ΑΣΕΠ. Και βέβαια, προχωράμε το μεγάλο διαγωνισμό για την προμήθεια 1300 νέων λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, για να λυθεί οριστικά το πρόβλημα.
Πολλοί είναι εκείνοι που υποστηρίζουν ότι τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς είναι από τις πρώτες εστίες μετάδοσης του ιού και για αυτό τον λόγο πρέπει να υπάρξουν περαιτέρω ενέργειες από την κυβέρνηση. Τι απαντάτε;
Καμία επιστημονική μελέτη δεν δείχνει κάτι τέτοιο. Αντιθέτως, όπως είπε κι ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στη Βουλή, δείχνουν μικρή συμμετοχή των ΜΜΜ στη διασπορά. Και είναι λογικό, γιατί ακόμα και στα επιβαρυμένα δρομολόγια, ευτυχώς οι πολίτες φορούν τις μάσκες τους και είναι πολύ προσεκτικοί. Το κωμικοτραγικό είναι ότι αυτοί που δήθεν «ανησυχούν» περισσότερο για τις συνθήκες στα ΜΜΜ, είναι εκείνοι που έχουν τη μεγαλύτερη ευθύνη για τα προβλήματά τους! Ο ΣΥΡΙΖΑ ως κυβέρνηση διέλυσε τις συγκοινωνίες και τώρα μας λέει πως είναι πανεύκολο να τις ξαναφτιάξουμε… Ο λαϊκισμός στο αποκορύφωμά του.
Πότε θα ξεκινήσουν τα δρομολόγια στους νέους σταθμούς του ΤΡΑΜ προς τον Πειραιά;
Η κατασκευή της επέκτασης από το Νέο Φάληρο έως το Σ.Ε.Φ. έχει σχεδόν ολοκληρωθεί και έχει γίνει και η σχετική δοκιμαστική λειτουργία. Η λειτουργία του επηρεάζεται από τις εργασίες της Περιφέρειας για την ανάπλαση του Φαληρικού Όρμου και, επιπλέον, από το ότι κτίριο στην οδό Σκυλίτση χαρακτηρίστηκε ως «επικίνδυνο» και η Τροχαία διέκοψε την κυκλοφορία στη λωρίδα του Τραμ. Επειδή το κτίριο είναι χαρακτηρισμένο ως μνημείο, αναμένεται η έγκριση από το Υπουργείο Πολιτισμού για το πώς θα αντιμετωπιστούν τα ζητήματα ασφαλείας, ώστε να εκκινήσει και η λειτουργία του Τραμ.
Με την ευκαιρία, όμως, να σημειώσω ότι εντός των επόμενων ημερών ξεκινούν ξανά τα δρομολόγια στο Σύνταγμα, καθώς και ότι ο στόλος του Τραμ ενισχύεται με 25 συρμούς νέας γενιάς, 9 από τους οποίους βρίσκονται ήδη στη χώρα μας.