Ηλεκτρικό ρεύμα: Πότε θα κόβεται αν αφήνουμε απλήρωτους τους λογαριασμούς

Οι νομοθετικές ρυθμίσεις που ενσωμάτωσε το υπουργείο Περιβάλλοντος στο πολυνομοσχέδιο αλλά και οι αλλαγές που προωθεί η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας στον Κώδικα Προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, σχηματίζουν πλέον ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο σχετικά με αυτό που “καίει” τους καταναλωτές: το πότε δηλαδή θα διακόπτεται η ηλεκτροδότηση σε περίπτωση οφειλών.
Τόσο οι απλήρωτοι λογαριασμοί ρεύματος -εκτιμάται ότι οι οφειλές ξεπερνούν τα 500 εκατ. ευρώ ετησίως- όσο και οι ρευματοκλοπές (οι οποίες επίσης εκτιμώνται σε 400 εκατ. ευρώ) αποτελούν επιχείρημα των παρόχων ηλεκτρικής ενέργειας για τη διατήρηση των τιμών της ηλεκτρικής ενέργειας σε υψηλά επίπεδα, δεδομένου ότι η ζημιά ουσιαστικά μετακυλύεται στον τελικό καταναλωτή.
Με τον πρώτο απλήρωτο λογαριασμό, ο πάροχος θα σας στείλει την προειδοποίηση που προβλέπει το πλαίσιο ενώ ο δεύτερος απλήρωτος λογαριασμός μπορεί να οδηγήσει και στην αποστολή εντολής διακοπής ηλεκτροδότησης προς τον διαχειριστή του δικτύου που είναι ο ΔΕΔΔΗΕ. Μέχρι τώρα, οι δύο λογαριασμοί είχαν μια χρονική απόσταση μεταξύ τους με αποτέλεσμα το συνολικό διάστημα να φτάνει ή και να ξεπερνά τους 4 μήνες. Τώρα, επιδιώκεται οι μετρήσεις της ηλεκτρικής ενέργειας να γίνονται ανά μήνα άρα και οι λογαριασμοί να εκδίδονται σε μηνιαία βάση. Αυτό δεν θα συμβεί από τη μια ημέρα στην άλλη.
Παρ’ όλα αυτά, αυτή είναι η πρόθεση: να επισπεύδονται οι διαδικασίες και καταμέτρησης της ηλεκτρικής ενέργειας και έκδοσης των λογαριασμών ώστε να μην συσσωρεύονται οφειλές αλλά και να μην αποστέλλονται “φουσκωμένοι” λογαριασμοί στους καταναλωτές.