25/06/2025

Τέμπη: Το πόρισμα Βέλγων ερευνητών μιλάει για δεξαμενή με 3,5 τόνους εύφλεκτων υγρών στο εμπορικό τρένο

tempi trena

Δεξαμενή που περιείχε τουλάχιστον 3,5 τόνους εύφλεκτων υγρών φέρεται να υπήρχε στο εμπορικό τρένο στα Τέμπη, σύμφωνα με επιστήμονες από το πανεπιστήμιο της Γάνδης.

Οι Βέλγοι ειδικοί στην έκθεσή τους καταλήγουν ότι οι εύφλεκτες ουσίες που προκάλεσαν την έκρηξη μετά τη σύγκρουση ήταν το ξυλόλιο και το τολουόλιο, τα οποία χρησιμοποιούνται επίσης για τη νοθεία καυσίμων.

Σύμφωνα με πληροφορίες οι Βέλγοι ειδικοί έχουν καταλήξει σε συμπεράσματα όχι μόνο σχετικά με το είδος των ουσιών που προκάλεσαν την έκρηξη, αλλά και για το βάρος τους, τις διαστάσεις της δεξαμενής που τις μετέφερε, καθώς και για τη θέση της στην αμαξοστοιχία.

Το ερευνητικό κλιμάκιο του Τμήματος Δομικής Μηχανικής του Πανεπιστημίου της Γάνδης διερευνά το δυστύχημα εδώ και περίπου έναν χρόνο, κατόπιν παραγγελίας του Ελληνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ).

Οι Βέλγοι επιστήμονες, αξιοποιώντας τον εξειδικευμένο εξοπλισμό του εργαστηρίου τους καθώς και το καινοτόμο σύστημα ανάλυσης που βασίζεται σε τεχνητή νοημοσύνη, έχουν καταλήξει στα εξής συμπεράσματα:

Το πρώτο βαγόνι της εμπορικής αμαξοστοιχίας, το οποίο ακολουθούσε τις δύο μηχανές του τρένου, μετέφερε φορτίο πτητικών υδρογονανθράκων που δεν είχε δηλωθεί.

Αυτές οι εύφλεκτες ουσίες μεταφέρονταν σε δεξαμενή με διαστάσεις 1 επί 2,5 μέτρων.

Το βάρος των πτητικών υδρογονανθράκων που εκτιμάται ότι μετέφερε η εμπορική αμαξοστοιχία κυμαίνεται μεταξύ 3,5 και 4 τόνων.

Η διάρκεια των εκρήξεων μετά τη σύγκρουση ήταν περίπου 8 δευτερόλεπτα, ενώ το “μαντιτάρι” που προκλήθηκε έφτασε σε ύψος 80 μέτρων.

Οι εύφλεκτες ουσίες πιθανόν να περιλαμβάνουν ξυλόλιο και τολουόλιο, τα οποία χρησιμοποιούνται και για τη νοθεία καυσίμων.

Τι ακριβώς μετέφεραν τα βαγόνια της εμπορικής αμαξοστοιχίας τη μοιραία νύχτα στα Τέμπη

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του ΣΚΑΪ, το οποίο επικαλείται ειδικούς, υπάρχουν ισχυρές ενδείξεις ότι σε ένα από τα τρία ανοιχτά βαγόνια ενδέχεται να υπήρχε μια δεξαμενή που περιείχε την εύφλεκτη ουσία που προκάλεσε την έκρηξη.

Επισημαίνεται ότι όταν τα φορτία προέρχονται από χώρες της ΕΕ και κατευθύνονται προς την Ελλάδα, τα βαγόνια δεν υποβάλλονται σε έλεγχο και είναι ασφαλισμένα. Αντίθετα, εάν προέρχονται από τρίτες χώρες, όπως τα ελάσματα που μεταφέρθηκαν από ελασματουργείο στα Σκόπια, τότε υπόκεινται σε έλεγχο.

Οι ειδικοί, βασιζόμενοι σε πληροφορίες που έχουν συλλέξει το προηγούμενο διάστημα, αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο ότι, μετά τον έλεγχο, μπορεί να έχει φορτωθεί παράνομο φορτίο στα ανοιχτά βαγόνια κατά τη διάρκεια της διαδρομής από τον εμπορευματικό σταθμό της Θεσσαλονίκης μέχρι τον σταθμό της Σίνδου.