Νέες Εξελίξεις στο Ψηφιακό Μητρώο Επιδομάτων: Τι Πρέπει να Γνωρίζουν οι Δικαιούχοι

Διάταξη για τη δημιουργία Εθνικού Μητρώου Παροχών και Ενισχύσεων συμπεριλαμβάνεται στο νομοσχέδιο του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών για τη «Μεταρρύθμιση του Πλαισίου Δημοσιονομικής Διαχείρισης» που βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση. Ο στόχος του μέτρου είναι να παρακολουθούνται, να χορηγούνται και  να ελέγχονται οι ενισχύσεις που παρέχονται από το κράτος στους δικαιούχους. Ουσιαστικά πρόκειται για ένα

Ψηφιακό μητρώο για τα επιδόματα: Ποιες αλλαγές έρχονται για τους δικαιούχους – enikonomia.gr

Δημιουργία Εθνικού Μητρώου Παροχών και Ενισχύσεων

Στο νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών για τη «Μεταρρύθμιση του Πλαισίου Δημοσιονομικής Διαχείρισης» περιλαμβάνεται διάταξη που αφορά τη σύσταση ενός Εθνικού Μητρώου Παροχών και Ενισχύσεων, το οποίο είναι υπό δημόσια διαβούλευση.

Ο κύριος σκοπός αυτού του μέτρου είναι η παρακολούθηση,η χορήγηση και ο έλεγχος των κρατικών ενισχύσεων προς τους δικαιούχους. Πρόκειται για ένα νέο ψηφιακό εργαλείο που θα παρέχει προσωπική καρτέλα σε κάθε πολίτη, όπου θα καταγράφονται όλες οι κρατικές παροχές σε χρήμα ή είδος. Αυτές περιλαμβάνουν επιδόματα όπως το επίδομα παιδιού, θέρμανσης, στέγασης και ανεργίας καθώς και οικονομικές ενισχύσεις για άτομα με αναπηρία.

Επιπλέον, οι ενισχύσεις που μέχρι σήμερα δίνονταν χωρίς επαρκή διασταύρωση στοιχείων ή επαναλαμβανόμενα από διαφορετικές υπηρεσίες θα παρακολουθούνται κεντρικά.Αυτό θα εξασφαλίσει ότι πληρούν τα εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια. Για όσους λαμβάνουν πολλαπλές παροχές,το νέο σύστημα μπορεί να οδηγήσει σε επανεξέταση ή ακόμα και απένταξη από προγράμματα αν δεν πληρούνται πλέον οι προϋποθέσεις επιλεξιμότητας.

Το Μητρώο

Η ΑΑΔΕ αναλαμβάνει τη δημιουργία αυτού του Μητρώου το οποίο θα είναι διαθέσιμο μέσω της πλατφόρμας gov.gr. Θα περιλαμβάνει πληροφορίες σχετικά με κάθε παροχή ή επίδομα που χορηγείται από δημόσιες αρχές με πλήρη ταυτοποίηση των δικαιούχων καθώς επίσης την ονομασία της παροχής,τον τύπο της καθώς και το ποσό που καταβάλλεται.

Ο στόχος αυτής της νέας διαδικασίας είναι η διαφάνεια στη διαδικασία χορήγησης των επιδομάτων αλλά επίσης η αποφυγή σωρευτικών ενισχύσεων που υπερβαίνουν τα θεσμικά όρια ή δίνονται χωρίς έλεγχο των πραγματικών δεδομένων.

Η συλλογή στοιχείων για τους δικαιούχους θα γίνεται αυτόματα μέσω διασταυρώσεων με φορολογικά μητρώα, δηλώσεις εισοδήματος καθώς επίσης στοιχεία από άλλες δημόσιες υπηρεσίες. Κάθε φυσικό πρόσωπο θα έχει πρόσβαση στο σύνολο των ενισχύσεών του ανεξαρτήτως φορέα χορήγησης ή αιτίας λήψης τους.

Pilot Phase of the National Registry of Benefits and Grants

The pilot program for the operation of the National Registry will be implemented in 2025 with selected agencies and benefits included in it. The participating agencies will include at least:

  • The Ministry of National Economy and Finance
  • The Ministry of Social Cohesion and Family Affairs
  • The Organization for Welfare Benefits and Social Solidarity (OPEKA)
  • The Public Employment Service (DYPA)

Main Benefits Included in the Pilot Program:

  • The heating allowance as per Article 79 of Law 4756/2020 (A’235)
  • The child benefit as per Article 214 of Law 4512/2018 (A’5)

This pilot phase is expected to last until June 2026 with funding from the budget allocated to the Ministry of national Economy and Finance for that year.

Aim for Clarity and Efficiency:

The ultimate goal is to ensure a streamlined process that enhances transparency while providing necessary support to those who truly need it.

Copyright © All rights reserved. | CoverNews by AF themes.