19/06/2025

«Αποκαλύψεις Reuters: Το Σκάνδαλο Καρτέλ που Σ震ει τις Κορυφαίες Διεθνείς Διαφημιστικές στην Ινδία»

Ένα καλά κρυμμένο μυστικό του παγκόσμιου διαφημιστικού κλάδου έφερε στο φως το Reuters. Όπως αποκαλύπτει σε αποκλειστικό του ρεπορτάζ το ειδησεογραφικό πρακτορείο, κορυφαίες διαφημιστικές εταιρείες με διεθνή παρουσία ενορχήστρωσαν μυστικές συμφωνίες καθορισμού τιμών στην τεράστια αγορά της Ινδίας, μέσω άτυπων καναλιών επικοινωνίας και σε συνεργασία με ενώσεις του κλάδου. Στο επίκεντρο των ερευνών της Αρχής

Αποκάλυψη Reuters: Kαρτέλ τιμών από κορυφαίες διεθνείς διαφημιστικές στην Ινδία

Σημαντικές Αποκαλύψεις για τον Διαφημιστικό Τομέα στην Ινδία

Μια καλά κρυμμένη αλήθεια του παγκόσμιου διαφημιστικού τομέα ήρθε στο φως από το Reuters. Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του ειδησεογραφικού πρακτορείου, κορυφαίες διαφημιστικές εταιρείες με διεθνή παρουσία έχουν ενορχηστρώσει μυστικές συμφωνίες για τον καθορισμό τιμών στην εκτενή αγορά της Ινδίας, χρησιμοποιώντας άτυπα κανάλια επικοινωνίας και συνεργαζόμενες με επαγγελματικές ενώσεις.

Στο επίκεντρο των ερευνών της Αρχής Ανταγωνισμού της Ινδίας (CCI) βρίσκονται γνωστά ονόματα όπως οι WPP (GroupM), Omnicom Media, IPG Mediabrands, Publicis, Havas Media, Dentsu και Madison World. Στελέχη αυτών των οργανισμών φέρονται να συντονίζουν τις χρεώσεις τους και να αποφεύγουν προσφορές που περιλαμβάνουν εκπτώσεις, ασκώντας παράλληλα πίεση σε πελάτες και μέσα ενημέρωσης ώστε να τηρούν τις κοινές πρακτικές.

Όπως αναφέρεται σε εμπιστευτικό έγγραφο της CCI που επικαλείται το Reuters, οι εταιρείες αντάλλασσαν πληροφορίες μέσω WhatsApp και διοργάνωναν συναντήσεις υψηλού επιπέδου για την ανάπτυξη κοινών πολιτικών τιμολόγησης.

Ειδικότερα αναφέρεται η περίπτωση του διευθύνοντος συμβούλου της Omnicom Media στην Ινδία, Kartik Sharma. Σε ομαδική συνομιλία εξέφρασε την ανησυχία του όταν ένας ανταγωνιστής προσπάθησε να προσελκύσει πελάτη προσφέροντας χαμηλότερη τιμή – μια ενέργεια που χαρακτήρισε ως παραβίαση μιας «πνευματικής συμφωνίας» μεταξύ των συμμετεχόντων στον κλάδο.

Ο Ρόλος των Επαγγελματικών Ενώσεων

Δύο σημαντικά επαγγελματικά όργανα φαίνεται ότι διαδραμάτισαν καθοριστικό ρόλο στη διαδικασία συντονισμού: η Ένωση Διαφήμισης Ινδίας (AAAI) και το Ίδρυμα Ραδιοτηλεοπτικών & Ψηφιακών Μέσων (IBDF). Τον Αύγουστο του 2023 η AAAI δημοσίευσε έναν κατάλογο με ελάχιστες προμήθειες από 2.5% έως 8% ανάλογα με τον πελάτη. Ένα μήνα αργότερα αποφασίστηκε ότι καμία διαφήμιση δεν θα προσφέρει εκπτώσεις στις προτάσεις τους.

Σε πρακτικά συνεδρίασης στις 1 Δεκεμβρίου καταγράφηκε ότι τα στελέχη θεωρούσαν τον συντονισμό «μεγάλη επιτυχία» και συμφώνησαν να συνεχίσουν αυτή την πρακτική. Στο φάκελο περιλαμβάνονται περιστατικά όπου υπήρξε συντονισμένη διαχείριση πελατών όπως η Swiggy και η Cipla.

Έφοδοι και Κυρώσεις

Kai as meros tis erevnas tou Marts oi arxes pragmatopoiisan efores sta grafeia ton diafimistikon etaireion kai ton dyo kladikon enoseon.I Dentsu Indias epivevaiose sto Reuters oti prosfeygei sto programma epieikeias tis CCI apokaliptontas ek ton esw tis praktikes pou akolouthouse o klados.

I CCI den mporei na askisei poinikes diokseis alla exei tin dinami na epivalei chrimatika prostima mexri kai to 10% tou pagkosmioy kykloy ergasias kathe etaireias i triplasia twn ethsion kerdon tis stin Indía gia kathe etos paraviasis.

Το Μέλλον του Κλάδου

an kai to kartel fainetai na organothike stin indía, i ypostasi afora poliethnikous omilous me pagkosmia epirroí ke pelates , thetontas erotimata gia tis praktikes tous se alles agores .Den yparchoun endeixeis oti ta kentra grafeia twn etaireion eixan gnosi twn symfonion , omos i erevna brisketai se pliri ekselixi. I agora diafimistikis stin Indía ,aksias sxedon 30 dis . dolariwn , anamenetai na anaptyxtei me rythmous mono 7 % to 2025 , o xamyloteros twn teleytaiwn xronon .Oi apokalypseis gia tis mystikes praktikes twn diafimistikon erxontai se mia stigmi amfisvitisis tou montelou synergasias tous me ta mesa ke tous pelates.