«Μπαράζ Ελέγχων: Τα Νέα Μέτρα στη Μάχη κατά της Κερδοσκοπίας και της Ακρίβειας»
Σαρωτικοί έλεγχοι αναμένεται να πραγματοποιηθούν το επόμενο διάστημα από τις ελεγκτικές Αρχές στη «μάχη» για να περιορισθούν φαινόμενα κερδοσκοπίας και πλασματικών εκπτώσεων. Μέσα σε ένα κλίμα έντονης ανησυχίας εξαιτίας της κλιμάκωσης της κρίσης στη Μέση Ανατολή αλλά και με αφορμή το τέλος στο πλαφόν, στο μικτό περιθωρίου κέρδους στην πώληση βασικών προϊόντων όπως είναι τα

Σαρωτικοί Έλεγχοι στην Αγορά για την Καταπολέμηση της Κερδοσκοπίας
Στο προσεχές διάστημα, οι ελεγκτικές αρχές θα προχωρήσουν σε εκτενείς ελέγχους με στόχο τη μείωση φαινομένων κερδοσκοπίας και ψευδών εκπτώσεων. Η ανησυχία είναι έντονη λόγω της κλιμάκωσης των γεγονότων στη Μέση Ανατολή και του τερματισμού του πλαφόν στο μικτό περιθώριο κέρδους για βασικά προϊόντα, όπως τα τρόφιμα, που ισχύει μέχρι τις 30 Ιουνίου. Οι έλεγχοι θα συνεχιστούν αδιάλειπτα σε όλη την αγορά.
Θυμίζουμε ότι το μέτρο αυτό απαιτεί από τις επιχειρήσεις, συμπεριλαμβανομένων των σούπερ μάρκετ, να πωλούν τα προϊόντα τους μέχρι το τέλος του μήνα με ένα μικτό περιθώριο κέρδους που δεν θα υπερβαίνει εκείνο που ίσχυε τον Δεκέμβριο του 2021. Αυτή η πολιτική θεσπίστηκε κατά τη διάρκεια της ενεργειακής κρίσης και διαρκεί πάνω από τέσσερα χρόνια με σκοπό τη συγκράτηση των τιμών.
Η Τεχνολογία ως Σύμμαχος
Όπως αναφέρουν αξιόπιστες πηγές, οι ελεγκτές χρησιμοποιούν τεχνητή νοημοσύνη για να παρακολουθούν καθημερινά τις τιμές χιλιάδων προϊόντων και να διενεργούν ελέγχους όπου υπάρχουν υποψίες αδικαιολόγητης αύξησης τιμών ή μη συμμόρφωσης στα υπόλοιπα μέτρα κατά της ακρίβειας που παραμένουν σε εφαρμογή έως τις 31 Οκτωβρίου.
Ένα από τα πιο σημαντικά εργαλεία στα χέρια των ελεγκτών είναι η απαγόρευση προσφορών για τρεις μήνες σε προϊόντα που έχουν αυξήσει τις τιμές τους. Για παράδειγμα, αν μια επιχείρηση προσφέρει έκπτωση 10% ή διαθέτει προϊόντα σε καθεστώς προσφοράς «1+1 δώρο», αυτή η προωθητική ενέργεια πρέπει να ανασταλεί αν υπάρξει οποιαδήποτε αύξηση στις τιμές τους. Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες, υπάρχει πιθανότητα αυτό το μέτρο να γίνει μόνιμο μετά την 30ή Οκτωβρίου καθώς οι εκπτώσεις αποτελούν βασική στρατηγική προώθησης των εταιρειών.
Tην ίδια στιγμή, το υπουργείο Ανάπτυξης έχει επεκτείνει έως τις 31 Οκτωβρίου τη διάρκεια εφαρμογής του Καλαθιού του Νοικοκυριού καθώς και άλλων μέτρων σχετικά με την ανακοίνωση τιμών οπωροκηπευτικών στις υπηρεσίες του υπουργείου.
Mέχρι την ίδρυση της νέας Εθνικής Αρχής εποπτείας αγοράς το πρώτο εξάμηνο του 2026, ο Συνήγορος του Καταναλωτή θα ενισχυθεί με ειδικούς ελεγκτές. Παράλληλα αναμένεται νέα εφαρμογή αυτήν την φθινόπωρο ώστε οι καταναλωτές να μπορούν εύκολα και γρήγορα να υποβάλλουν καταγγελίες μέσω κινητών τηλεφώνων στέλνοντας φωτογραφίες στις αρμόδιες αρχές για άμεσο έλεγχο.
Eιδικότερα οι υπεύθυνοι ελέγχου στο υπουργείο Ανάπτυξης θα μπορούν πλέον γρηγορότερα να επεξεργάζονται καταγγελίες και ακόμη κι αν χρειαστεί δεν απαιτείται φυσικός έλεγχος πριν αποστείλουν ηλεκτρονικά πρόστιμα στις επιχειρήσεις που παραβαίνουν τον νόμο. Επιπλέον στο e-katanalotis θα υπάρχει ειδική ειδοποίηση σχετικά με τα σημεία όπου καθημερινά διαμορφώνεται η χαμηλότερη τιμή ανά προϊόν.