«Δήμοι και Gov.gr Wallet: Η Νέα Ψηφιακή Επανάσταση στην Παροχή Εγγράφων στους Πολίτες»
Από σήμερα, οι Δήμοι της χώρας μπορούν να επιδίδουν ηλεκτρονικά στους πολίτες έγγραφα στη Θυρίδα πολίτη στο gov.gr και στο Gov.gr Wallet, με στόχο οι πολίτες να λαμβάνουν έγκαιρη ενημέρωση για τα έγγραφα, που τους αφορούν, όπως αναφέρει δελτίο Τύπου των Υπουργείων Εσωτερικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Επιπλέον, με αυτόν τον τρόπο οι Δήμοι αποκτούν έναν
Ηλεκτρονική Επίδοση Εγγράφων από Δήμους μέσω Gov.gr
Από σήμερα, οι Δήμοι σε όλη τη χώρα έχουν τη δυνατότητα να αποστέλλουν ηλεκτρονικά έγγραφα στους πολίτες μέσω της Θυρίδας Πολίτη στο gov.gr και στο gov.gr Wallet. Αυτή η πρωτοβουλία έχει ως στόχο την έγκαιρη ενημέρωση των πολιτών σχετικά με τα έγγραφα που τους αφορούν, όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση των Υπουργείων Εσωτερικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Με αυτή την εξέλιξη, οι Δήμοι αποκτούν έναν σύγχρονο και αποτελεσματικό τρόπο για την επίδοση εγγράφων, μειώνοντας τη γραφειοκρατία και εξοικονομώντας πόρους και χρόνο που απαιτεί η παραδοσιακή διαδικασία. Επιπλέον, ενισχύεται η ασφάλεια της διαδικασίας αυτής. Η υπηρεσία αυτή είναι αποτέλεσμα συνεργασίας μεταξύ των Υπουργείων Εσωτερικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι η ηλεκτρονική επίδοση απευθύνεται σε πολίτες που διαθέτουν ΑΦΜ και έχουν εγγραφεί στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (ΕΜΕπ – emep.gov.gr). Οι Δήμοι μπορούν πλέον να στέλνουν ηλεκτρονικά αποσπάσματα βεβαιωτικών καταλόγων καθώς επίσης ατομικές πράξεις ή αποφάσεις Δημάρχου σχετικά με οφειλές απευθείας στις Θυρίδες των πολιτών στο gov.gr και το Gov.gr Wallet. Οι πολίτες θα ενημερώνονται άμεσα μέσω SMS ή email στα στοιχεία επικοινωνίας που έχουν δηλώσει στο ΕΜΕπ καθώς επίσης θα λαμβάνουν ειδοποιήσεις (push notifications) στην εφαρμογή Gov.gr Wallet.
Η υπηρεσία ξεκινά με την επίδοση εγγράφων που σχετίζονται με δημοτικές οφειλές, ενώ προγραμματίζεται η επέκτασή της σε άλλες κατηγορίες επιδόσεων ή κοινοποιήσεων δημόσιων εγγράφων στο μέλλον. Επιπλέον, υπάρχει πρόθεση αξιοποίησης αυτής της υπηρεσίας από άλλες δημόσιες αρχές.
Σύμφωνα με τις νέες ρυθμίσεις, μια επίδοση θεωρείται ολοκληρωμένη δέκα (10) εργάσιμες ημέρες μετά την ανάρτηση του εγγράφου στη Θυρίδα του πολίτη εκτός εάν ο αποδέκτης μπορεί να αποδείξει ότι υπήρξαν λόγοι ανωτέρας βίας που εμπόδισαν την πρόσβαση στα περιεχόμενα του εγγράφου ή εφόσον αυτή η δυσκολία προέρχεται από τον φορέα του δημόσιου τομέα.
Kάθε φορά που επιδίδεται ένα έγγραφο, ο Δήμος έχει τη δυνατότητα να εκδίδει αποδεικτικό επίδοσης μέσω της θυρίδας του στο gov.gr. Το συγκεκριμένο αποδεικτικό περιλαμβάνει λεπτομέρειες για την πράξη καθώς επίσης ημερομηνία ανάρτησης αλλά και ημερομηνία ανάγνωσης από τον πολίτη εφόσον υπάρχει. Το αποδεικτικό φέρει μοναδικό κωδικό επαλήθευσης καθώς επίσης προηγμένη ψηφιακή σφραγίδα κι μπορεί να διακινηθεί είτε ηλεκτρονικά είτε ως έντυπο αντίγραφο.
