05/12/2025

«Κυρανάκης: Διαψεύδει τις φήμες για παραβίαση ωραρίων εργασίας στους οδηγούς δημόσιων λεωφορείων»

«Από τα στοιχεία δεν προκύπτει ότι παραβιάζονται τα ωράρια των βαρδιών των οδηγών των λεωφορείων που ασκούν δημόσιες συγκοινωνίες», ανέφερε ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, απαντώντας σε επίκαιρες ερωτήσεις των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ Γιώργου Καραμέρου και της Νέας Αριστεράς Νάσου Ηλιόπουλου, σχετικά με τις καταγγελίες για εργασιακή εξάντληση των οδηγών στις αστικές

Κυρανάκης: Μέχρι το 2026 ο σιδηρόδρομος αλλάζει πρόσωπο – Έρχεται η ψηφιακή πλατφόρμα railway.gov.gr

Ανακοίνωση Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τις Δημόσιες Συγκοινωνίες

«Δεν υπάρχουν αποδείξεις ότι παραβιάζονται τα ωράρια των οδηγών λεωφορείων που παρέχουν δημόσιες συγκοινωνίες», δήλωσε ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, απαντώντας σε ερωτήσεις βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ και της Νέας Αριστεράς σχετικά με καταγγελίες για υπερβολική εργασία των οδηγών στις αστικές και υπεραστικές συγκοινωνίες, καθώς και στα τουριστικά λεωφορεία. Η δήλωση έγινε μετά το ατύχημα που συνέβη στη Βούλα.

Συνεδρίαση της Βουλής για την Ασφάλεια στον Σιδηρόδρομο

Αναφορικά με το συγκεκριμένο περιστατικό, ο κ. Κυρανάκης αντέτεινε τις καταγγελίες περί εξαντλητικού ωραρίου της οδηγού λέγοντας ότι «σύμφωνα με τα δεδομένα, την ημέρα πριν από το ατύχημα είχε βάρδια επτά ωρών και είκοσι λεπτών, κάτι που είναι κάτω από το επιτρεπτό όριο». Την ημέρα του συμβάντος ήταν στο τιμόνι μόλις 3.5 ώρες και αν ολοκληρωνόταν η βάρδιά της δεν θα ξεπερνούσε πάλι το νόμιμο όριο. Ο μέσος χρόνος εργασίας της κατά τη διάρκεια της προηγούμενης εβδομάδας ήταν 8 ώρες και 29 λεπτά. Έτσι δεν επιβεβαιώνονται οι ισχυρισμοί περί 16ωρης βάρδιας.»

Ο κ. Κυρανάκης ανέφερε επίσης ότι «η ίδια η οδηγός επιβεβαίωσε σε συνομιλία με τον ΟΑΣΑ ότι οι καταγγελίες αυτές δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα».

Σύμφωνα με στοιχεία που συλλέχθηκαν σχετικά με τις ημέρες ανάπαυσης των οδηγών του ΟΑΣΑ τον προηγούμενο μήνα, διαπιστώθηκε πως υπήρχαν 12 ημέρες ανάπαυσης διαθέσιμες στους εργαζόμενους αυτούς.

Όσον αφορά την κατάσταση του λεωφορείου που εμπλέκεται στο ατύχημα, ο υπουργός σημείωσε πως «ήταν ένα νέο όχημα που κυκλοφόρησε πρώτη φορά τον Οκτώβριο του 2024» προσθέτοντας ότι όλα τα συστήματα λειτουργούσαν κανονικά.

Νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας

“Με βάση τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) που πρόσφατα ψηφίστηκε από τη Βουλή,”, είπε ο κ. Κυρανάκης,“οι εισαγγελικές αρχές έχουν πλέον τη δυνατότητα να ερευνούν περιστατικά όπως αυτό στη Βούλα όταν υπάρχουν σοβαροί τραυματισμοί.”

Για τους δικαιώματα των επιβατών τραυματιών από τα δύο λεωφορεία ανέφερε πως η Κοινοπραξία Συγκοινωνιών Αττικής έχει δημιουργήσει μια τηλεφωνική γραμμή υποστήριξης μέσω διαδικτύου ώστε να ενημερώσουν τους πολίτες σχετικά με αποζημιώσεις και δικαιώματα.

Διαχείριση Ωρών Εργασίας στους Οδηγούς

“Η σύμβαση μεταξύ του ΟΑΣΑ και της Κοινοπραξίας προβλέπει δύο έως επτά οδηγούς ανά όχημα ημερησίως προκειμένου να διασφαλιστεί η τήρηση των νόμιμων ωρών εργασίας,” “Οι παραβάσεις όπως οι 16ωρες βάρδιες είναι εντελώς παράνομες.”

Κατηγορίες κατά κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ

“Το 2019,” “ο στόλος μας παρέμεινε παλιός καθώς το πιο πρόσφατο λεωφορείο χρονολογούνταν από το 2011.”

Aπάντηση στις Κατηγορίες Περί Εργασιακής Κακοποίησης

Ο κ. Ηλιόπουλος τόνισε:
“Το τροχαίο στη Βούλα φέρνει στην επιφάνεια ένα συστημικό πρόβλημα: την εξάντληση των εργαζομένων στον χώρο των δημόσιων συγκοινωνιών.” Ανέφερε επίσης πως οι οδηγοί υποχρεούνται σε συνεχείς μεγάλες βάρδιες χωρίς επαρκείς χρόνους ξεκούραςής.

Kαλέσματα για Δράση προς τον Υπουργό

Τελειώνοντας:
“Ζητούμε στοιχεία σχετικά με τους ελέγχους εργασιακών συνθηκών στους φορείς μεταφοράς.”