«Ιαπωνία: Κατακόρυφη Πτώση στις Εξαγωγές τον Ιούλιο – Οι Χειρότερες Επιδόσεις σε 4 Χρόνια»
Οι εξαγωγές της Ιαπωνίας υποχώρησαν τον Ιούλιο κατά 2,6% σε ετήσια βάση, σημειώνοντας τη μεγαλύτερη μείωση από τον Φεβρουάριο του 2021. Η πτώση οφείλεται κυρίως στη μείωση των αποστολών προς βασικούς εμπορικούς εταίρους, όπως οι ΗΠΑ και η Κίνα, ενώ ιδιαίτερη πίεση ασκείται στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας λόγω των πρόσφατων δασμών. Οι εξαγωγές προς τις

Πτώση στις Εξαγωγές της Ιαπωνίας και η Ανθεκτικότητα της Οικονομίας
Τον Ιούλιο, οι εξαγωγές της Ιαπωνίας παρουσίασαν μείωση 2,6% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, σημειώνοντας τη μεγαλύτερη πτώση από τον Φεβρουάριο του 2021. Αυτή η υποχώρηση αποδίδεται κυρίως στη μείωση των αποστολών προς σημαντικούς εμπορικούς εταίρους όπως οι Ηνωμένες Πολιτείες και η Κίνα. Επιπλέον, ο τομέας των αυτοκινήτων αντιμετωπίζει σοβαρές προκλήσεις λόγω των πρόσφατων δασμών.
Οι εξαγωγές προς τις ΗΠΑ μειώθηκαν κατά 10,1% σε σχέση με πέρυσι, επηρεασμένες από την επιβολή αυξημένων δασμών στα ιαπωνικά αυτοκίνητα και τα ανταλλακτικά τους. Παρά την πρόσφατη ελαφριά αποκλιμάκωση των δασμών —από 25% σε 15%— οι τιμές παραμένουν υψηλές και προκαλούν ανησυχία στη βιομηχανία.Αντίθετα, οι εξαγωγές προς το Χονγκ Κονγκ παρουσίασαν αύξηση κατά 17,7%, ενώ οι αποστολές προς την ηπειρωτική Κίνα κατέγραψαν πτώση 3,5%. Οι συνολικές εισαγωγές επίσης μειώθηκαν κατά 7,5%, μια επίδοση καλύτερη από τις προσδοκίες των αναλυτών. Ωστόσο,αυτή η πτώση στις εξαγωγές οδήγησε σε εμπορικό έλλειμμα περίπου 117,5 δισεκατομμυρίων γιεν (περίπου 795 εκατομμύρια δολάρια),συνεχίζοντας τη σειρά αρνητικών ισοζυγιών για τη χώρα.
Η Ανθεκτικότητα της Ιαπωνικής Οικονομίας
Παρά τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει στο εξωτερικό ισοζύγιό της, η οικονομία της Ιαπωνίας δείχνει αξιοθαύμαστη αντοχή.Το ΑΕΠ για το δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους αυξήθηκε πιο γρήγορα από ότι αναμενόταν αρχικά χάρη στις εταιρικές επενδύσεις καθώς και στις εξαγωγές προϊόντων υψηλής τεχνολογίας. Αυτή η θετική εικόνα ενισχύει τις εκτιμήσεις ότι η Τράπεζα της Ιαπωνίας μπορεί να εξετάσει αύξηση επιτοκίων μέσα στο φθινόπωρο ή ακόμα και τον Οκτώβριο.
Εντυπωσιακό είναι ότι παρά τη μείωση στην αξία των εξαγόμενων αυτοκινήτων δεν υπήρξε αντίστοιχη πτώση στον όγκο τους. Συγκεκριμένα ο όγκος των εξαγωρών μειώθηκε μόλις κατά 3,2%, γεγονός που υποδηλώνει ότι ίσως οι κατασκευαστές έχουν προχωρήσει σε μειώσεις τιμών ή έχουν απορροφήσει μέρος του κόστους που προκύπτει από τους δασμούς για να διατηρήσουν την ανταγωνιστικότητά τους.
Αυτή η κατάσταση δημιουργεί μια περίπλοκη εικόνα: αφενός παρατηρείται επιδείνωση στις επιδόσεις των εξ exports λόγω γεωπολιτικών πιέσεων καθώς και φορολογικών μέτρων· αφετέρου όμως διατηρείται μια ισχυρή εσωτερική οικονομική δυναμική. Οι εξελίξεις γύρω από τους δασμούς αλλά και τη χρηματοπιστωτική πολιτική στους επόμενους μήνες θα είναι καθοριστικές για την πορεία αυτής που είναι τρίτη μεγαλύτερη οικονομία παγκοσμίως.