Greenpeace: Η Αλήθεια πίσω από το Υψηλό Κόστος του Τρένου σε Σύγκριση με το Αεροπλάνο στα Ευρωπαϊκά Ταξίδια
Το ταξίδι με το τρένο σε σύγκριση με το αεροπλάνο κατά μήκος της Ευρώπης είναι ακριβότερο στο 54% των περιπτώσεων, σύμφωνα με μία μελέτη που δημοσίευσε σήμερα η Greenpeace Europe. Η μη κυβερνητική οργάνωση ανέλυσε 109 διασυνοριακά ταξίδια και 33 ταξίδια μέσα στην ίδια χώρα. Σε όλες τις περιπτώσεις, το δρομολόγιο με τρένο ήταν «λογικά»

Σύγκριση Μεταφοράς με Τρένο και Αεροπλάνο στην Ευρώπη
Μια πρόσφατη μελέτη που δημοσιεύθηκε από την Greenpeace europe αποκαλύπτει ότι το κόστος των ταξιδιών με τρένο είναι κατά 54% υψηλότερο σε σύγκριση με τις πτήσεις. Η μη κυβερνητική οργάνωση ανέλυσε 109 διασυνοριακές διαδρομές και 33 εσωτερικές πτήσεις.
Σε όλες τις περιπτώσεις, οι σιδηροδρομικές συνδέσεις ήταν «λογικά» διαθέσιμες είτε κατά τη διάρκεια της ημέρας είτε τη νύχτα. Οι συγκρίσεις που πραγματοποίησε η Greenpeace δείχνουν ότι το κόστος του τρένου μπορεί να είναι έως και 26 φορές μεγαλύτερο από αυτό των αεροσκαφών. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η διαδρομή Βαρκελώνη-Λονδίνο,όπου το εισιτήριο για το τρένο κοστίζει 389 ευρώ,ενώ για την πτήση μόλις 14,99 ευρώ.
«Είναι προφανές ότι οι επιβάτες ενθαρρύνονται να επιλέγουν τα αεροσκάφη για τις μετακινήσεις τους στην Ευρώπη, ακόμη κι όταν υπάρχουν οικονομικές σιδηροδρομικές επιλογές», αναφέρει η περιβαλλοντική οργάνωση.
Η Γαλλία ξεχωρίζει ως χώρα όπου οι τιμές των διεθνών σιδηροδρομικών ταξιδιών συχνά υπερβαίνουν αυτές των πτήσεων. Σύμφωνα με την έκθεση της Greenpeace,«το 95% όλων των δρομολογίων ήταν πιο ακριβά τουλάχιστον σε έξι από εννέα ημέρες».
Τα νυχτερινά τρένα θεωρούνται από τη ΜΚΟ «η καλύτερη επιλογή για μεγάλες αποστάσεις που σέβονται το περιβάλλον», αν και γενικά έχουν υψηλότερες τιμές σε σύγκριση με τις χαμηλού κόστους πτήσεις.Η Greenpeace εκφράζει την ελπίδα ότι οι τιμές των σιδηροδρομικών μεταφορών θα γίνουν «γενικά πιο προσιτές σε όλες τις ευρωπαϊκές διαδρομές» και καταγγέλλει ότι η κηροζίνη δεν υπόκειται σε φορολογία ενώ οι σιδηρόδρομοι πληρώνουν φόρους ενέργειας, ΦΠΑ και υψηλά τέλη πρόσβασης στις περισσότερες χώρες.
Αντίθετα, στο εσωτερικό κάθε χώρας παρατηρείται ότι περίπου το 70% των σιδηροδρομικών συνδέσεων είναι λιγότερα δαπανηρές συγκριτικά με τα αεροσκάφη σύμφωνα πάντα με την greenpeace Europe. Το τρένο αποτελεί ένα από τα μέσα μεταφοράς που εκπέμπει λιγότερους CO2 ανά επιβάτη-χιλιόμετρο, αντίθετα προς τα αεροσκάφη που συμβάλλουν σημαντικά στη μόλυνση.