«Ακρίβεια: Σαρωτικοί έλεγχοι αποκαλύπτουν πλασματικές εκπτώσεις – Ποιοι είναι στο στόχαστρο των ελεγκτών»
Με την ακρίβεια σε βασικά αγαθά και υπηρεσίες όπως είναι τα τρόφιμα, τα ενοίκια και η ενέργεια να συνεχίζει να αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα ελληνικά νοικοκυριά, το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης βρίσκεται σε εγρήγορση προκειμένου να συνεχισθούν οι έλεγχοι με αμείωτη ένταση. Γράφει ο Δημήτρης Χριστούλιας Με την εκπτωτική περίοδο
Ακρίβεια και Έλεγχοι στην Αγορά
Η συνεχής αύξηση των τιμών σε βασικά αγαθά και υπηρεσίες, όπως τρόφιμα, ενοίκια και ενέργεια, παραμένει ένα από τα πιο σοβαρά ζητήματα που αντιμετωπίζουν οι ελληνικές οικογένειες. Το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης είναι σε διαρκή εγρήγορση για να διασφαλίσει ότι οι έλεγχοι θα συνεχιστούν με αμείωτη ένταση.
Σύμφωνα με τον Δημήτρη Χριστούλια, καθώς πλησιάζει η λήξη της εκπτωτικής περιόδου το Σάββατο 30 Αυγούστου, οι έλεγχοι επικεντρώνονται σε περιπτώσεις όπου υπάρχουν υποψίες για ψευδείς εκπτώσεις. Η ακρίβεια παραμένει το κύριο πρόβλημα για τα νοικοκυριά στη χώρα μας.
Επιπλέον, ο πληθωρισμός παρουσίασε αύξηση τον Ιούλιο φτάνοντας το 3,1% από 2,8% τον προηγούμενο μήνα. Σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή, μέσα σε ένα χρόνο οι τιμές στα φρέσκα ψάρια αυξήθηκαν κατά 7%, στα κρέατα κατά 6,2%, ενώ τα φρούτα σημείωσαν άνοδο 19,3%. Ο καφές αυξήθηκε κατά 16,8%, τα προϊόντα αρτοποιίας και ζαχαροπλαστικής κατά 5,8%, το γιαούρτι κατά 3,4% και το ψωμί κατά 2%. Οι τιμές των πακέτων διακοπών έχουν επίσης αυξηθεί σημαντικά με ποσοστό ανόδου στο 6,4% συγκριτικά με πέρυσι.
Πολιτική Κατά της Αθέμιτης Κερδοφορίας
Στο πλαίσιο αυτό συνεχίζονται εντατικά οι έλεγχοι στην αγορά προκειμένου να περιοριστούν φαινόμενα αθέμιτης κερδοφορίας αλλά και πλασματικών εκπτώσεων. Η περίοδος των θερινών εκπτώσεων ολοκληρώνεται στο τέλος Αυγούστου κι έτσι οι ελεγκτές έχουν ήδη πραγματοποιήσει χιλιάδες ελέγχους.
Οι ελεγκτές χρησιμοποιούν τεχνητή νοημοσύνη για να «σκανάρουν» καθημερινά τις τιμές χιλιάδων προϊόντων. Εστιάζουν στους χώρους όπου υπάρχουν ισχυρές υποψίες ότι έχουν γίνει αδικαιολόγητες ανατιμήσεις ή δεν τηρούνται τα μέτρα που ισχύουν μέχρι τέλος Οκτωβρίου.
Ένα από τα πιο σημαντικά εργαλεία που διαθέτουν είναι η απαγόρευση προσφορών για τρεις μήνες σε προϊόντα που έχουν ανατιμηθεί. Για παράδειγμα αν μια επιχείρηση προσφέρει έκπτωση ύψους 10% ή προγράμματα όπως “1+1 δώρο”, θα πρέπει να σταματήσει αυτές τις ενέργειες αν προχωρήσει σε οποιαδήποτε αύξηση τιμών ανεξαρτήτως του μεγέθους της.
Aυτό το μέτρο ίσως μονιμοποιηθεί μετά τις 30 Οκτωβρίου καθώς οι εκπτώσεις αποτελούν στρατηγική προώθησης των προϊόντων από πολλές εταιρείες.
Οι αρμόδιες αρχές ήδη επεξεργάζονται δεδομένα ώστε να αποφασίσουν αν υπήρξαν παραβάσεις που απαιτούν την επιβολή σχετικών προστίμων.
