«Μητσοτάκης: Η Επανάσταση της Τεχνητής Νοημοσύνης στην Εκπαίδευση – Πώς θα Ωφεληθούν οι Μαθητές μας»
«Η τεχνητή νοημοσύνη είναι η νέα, μεγάλη, συναρπαστική ευκαιρία για τη χώρα», τόνισε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στη συζήτηση με τον CEO της OpenAI, Sam Altman, στο πλαίσιο εκδήλωσης του υπουργείου Παιδείας για την υπογραφή μνημονίου συνεργασίας μεταξύ της Ελληνικής Κυβέρνησης, της OpenAI και του Ιδρύματος Ωνάση, για την υλοποίηση πιλοτικού προγράμματος εισαγωγής εργαλείων Τεχνητής

Η Τεχνητή Νοημοσύνη: Μια Νέα Εποχή για την Ελλάδα
«Η τεχνητή νοημοσύνη είναι η νέα, μεγάλη, συναρπαστική ευκαιρία για τη χώρα», δήλωσε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κατά τη διάρκεια συζήτησης με τον CEO της openai, sam Altman. Η κουβέντα πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο μιας εκδήλωσης του υπουργείου Παιδείας, που αφορούσε την υπογραφή ενός μνημονίου συνεργασίας μεταξύ της Ελληνικής Κυβέρνησης, της OpenAI και του Ιδρύματος Ωνάση.Σκοπός είναι η εφαρμογή ενός πιλοτικού προγράμματος που θα ενσωματώσει εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Ο πρωθυπουργός παρουσίασε τους βασικούς άξονες στρατηγικής που έχει σχεδιάσει η κυβέρνηση για τη χρήση εργαλείων Τεχνητής Νοημοσύνης σε διάφορους τομείς. Ο πρώτος αφορά την αξιοποίηση της τεχνολογίας στον τομέα της διακυβέρνησης. «Πρέπει να αναγνωρίσουμε πώς μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε την Τεχνητή Νοημοσύνης ώστε να βελτιώσουμε τις διαδικασίες διακυβέρνησης», είπε χαρακτηριστικά.
«Ο δεύτερος τομέας», συνέχισε ο κ. Μητσοτάκης, «αφορά συγκεκριμένους κλάδους όπου οι εφαρμογές της τεχνικής αυτής έχουν ιδιαίτερη σημασία: όπως η υγειονομική περίθαλψη και η εκπαίδευση». Ειδικά για τα σχολικά περιβάλλοντα τόνισε τη σημασία μιας οργανωμένης προσέγγισης στην ενσωμάτωσή τους.
Αναφερόμενος στον τρίτο άξονα στρατηγικής, υπογράμμισε την ανάγκη ανάπτυξης ενός δυναμικού οικοσυστήματος νεοφυών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στο πεδίο αυτό και επιλέγουν να δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα. «Επενδύουμε σε υποδομές και έχουμε πρόσβαση σε ευρωπαϊκή χρηματοδότηση ώστε η χώρα μας να εξελιχθεί σε κόμβο Τεχνητής Νοημοσύνης» εξήγησε.
Κλείνοντας με τον τέταρτο άξονα πολιτικής για την Τεχνητή Νοημοσύνη ανέφερε ότι θεωρεί κρίσιμο τον ρόλο των Ελλήνων επιστημόνων στη διεθνή συζήτηση γύρω από τα ζητήματα δεοντολογίας στον τομέα αυτό: «Πώς μπορεί Ελλάδα να καθιερωθεί ως ένα νέο κέντρο σκέψης סביב αυτά τα θέματα;» διερωτήθηκε.
Σχετικά με τη συνεργασία με την OpenAI και τις δυνατότητες που προσφέρει στους εκπαιδευτικούς μέσω εργαλείων τεχνικής νοημοσύνης ανέφερε πως μπορεί πράγματι να τους βοηθήσει στη βελτίωση της παραγωγικότητας τους αλλά κυρίως πώς αυτά μπορούν να ενισχύσουν τη μάθηση των μαθητών με έναν ουσιαστικά νέο τρόπο – κάτι που αποτελεί πρόκληση αλλά παράλληλα μια σπουδαία ευκαιρία.
“Οι πανελλαδικές εξετάσεις παραμένουν μια σημαντική πρόκληση,” σημειώνει ο πρωθυπουργός αναφερόμενος στις δυνατότητες παροχής εξατομικευμένων ψηφιακών δασκάλων χωρίς κόστος στους μαθητές κατά την προπαρασκευή τους.
[…] [Άλλες λεπτομέρειες σχετικά με τις δυσκολίες από κακή χρήση των εργαλείων].[Διευκρινήσεις σχετικά με τις προκλήσεις στην ψυχική υγεία των νέων]. .[Στρατηγικές συνεργασίας μεταξύ κρατικών φορέων και μεγάλων εταιρειών τεχολογία.].
Η εκπαίδευση αναμένεται να εξελιχθεί σημαντικά με τη βοήθεια της Τεχνητής Νοημοσύνης. Οι μαθητές θα έχουν στη διάθεσή τους ένα εργαλείο παρόμοιο με μια αριθμομηχανή, ικανό να επιτελεί απίστευτα καθήκοντα και συνεχώς να εξελίσσεται. Όταν αυτοί ολοκληρώσουν την εκπαίδευσή τους, θα είναι πιο ικανοί και ευφυείς, έτοιμοι να επιτύχουν περισσότερα από όσα μπορούμε σήμερα», δήλωσε ο Πρωθυπουργός και κατέληξε: «Αυτή είναι ουσιαστικά η ιστορία της ανθρώπινης προόδου. Κάθε γενιά δημιουργεί καλύτερα εργαλεία, ενώ η επόμενη τα χρησιμοποιεί για να αποκτήσει τη συσσωρευμένη γνώση που απαιτείται για την περαιτέρω εξέλιξη. Είμαι πεπεισμένος ότι αυτό θα συμβεί και στην εκπαίδευση. Η Τεχνητή Νοημοσύνη θα ενσωματωθεί στον τρόπο που οι μαθητές μαθαίνουν καθώς και στον τρόπο που οι ενήλικες δημιουργούν αξία στην κοινωνία. Θεωρώ ότι αυτό αποτελεί μέρος μιας μεγαλύτερης διαρκούς πορείας της ανθρώπινης ιστορίας που ξεκίνησε εδώ, στην Ελλάδα.
Ακολούθησε η υπογραφή του Μνημονίου Συνεργασίας «OpenAI for Greece» από την υπουργό Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη, τον πρόεδρο του Ιδρύματος Ωνάση Αντώνη Παπαδημητρίου, τον Chief Global Affairs Officer της OpenAI Chris Lehane και τον Head of Education adn Government GTM της OpenAI Kevin Mills. Το πρόγραμμα θα ξεκινήσει πιλοτικά σε 20 Λύκεια σε εθνικό επίπεδο και απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς καθώς επίσης και σε μαθητές που θα λάβουν προσωπική καθοδήγηση από οργανισμό συνεργαζόμενο με την OpenAI σχετικά με τις δυνατότητες των μοντέλων τους.
Οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί θα αποκτήσουν πρόσβαση στο ειδικά προσαρμοσμένο «ChatGPT Edu»,το οποίο σχεδιάστηκε για ασφαλή χρήση στις σχολικές αίθουσες. Θα μπορούν να δημιουργούν εξατομικευμένα gpts για τη σχεδίαση μαθημάτων, παραγωγή υλικού αξιολόγησης καθώς και υποστήριξη διοικητικών διαδικασιών. Παράλληλα, οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα χρήσης αυτής της τεχνολογίας προκειμένου να μάθουν προσωπικά ή ακόμα και στο πλαίσιο ερευνητικών εργασιών.
Το υπουργείο Παιδείας σκοπεύει μέσα στον επόμενο χρόνο να αξιολογήσει τα αποτελέσματα του προγράμματος ώστε όλο περισσότεροι εκπαιδευτικοί κι μαθητές να έχουν πρόσβαση στις νέες αυτές τεχνολογίες «Είναι εξαιρετική χαρά για μένα αυτή η συνεργασία γιατί βλέπω τις μεταμορφωτικές δυνατότητες που προσφέρει η τεχνητή νοημοσύνη», τόνισε ο Πρωθυπουργός κατά τη διάρκεια συνομιλίας του με τον Sam Altman.
«Σας ευχαριστώ πολύ για αυτήν τη συζήτηση»,είπε ο Altman προσθέτοντας πως εκατομμύρια Έλληνες χρησιμοποιούν ήδη το ChatGPT – γεγονός που αποδεικνύει ότι το ενδιαφέρον αυξάνεται στατιστικά κάθε χρόνο κατά 7 φορές στους χρήστες ηλικίας κάτω των 35 ετών.» Ο ίδιος σημείωσε: «Η κοινωνική εξέλιξη μέσω αυτής της τεχνολογίας μπορεί πραγματικά ν’ αλλάξει προς το καλύτερο τον κόσμο μας».
«Ως Ίδρυμα Ωνάση αισθανόμαστε τιμή συμμετοχής σ’ αυτήν την κομβική αλλαγή στην εκπαιδευτική πολιτική μας χώρας»,ανέφερε ο Αντώνης Παπαδημητρίου επιβεβαιώνοντας ταυτόχρονα πως Ελλάδα παραμένει πηγή έμπνευσης ως γενέτειρα των δυτικών ιδεών περί εκπαίδευσης.
Στο πλαίσιο αυτής της συνεργασίας αναμένεται επίσης ένα πρόγραμμα υπό την ονομασία «Greek AI Accelerator» προς στήριξη ελληνικών start-ups στον τομέα εφαρμογής λύσεων Τεχνητής Νοημοσύνης παρέχει πολύτιρους πόρους στους επιχειρηματίες ώστε ν’ αναπτυχθούν στρατηγικά γρήγορα κατά τρόπο βιώσιμο.»
Η Εξέλιξη της Τεχνητής Νοημοσύνης στον Δημόσιο Τομέα της Ελλάδας
Καθώς η τεχνολογία προχωρά με ραγδαίους ρυθμούς,ο δημόσιος τομέας καλείται να αναλογιστεί το ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει η τεχνητή νοημοσύνη (ΤΝ) στην κοινωνία μας. Ποιες ευκαιρίες μπορεί να προσφέρει για την πρόοδο μιας χώρας όπως η Ελλάδα; Είναι εφικτό το κράτος να αναδειχθεί σε πρωτοστάτη αυτών των αλλαγών;
Κυριάκος Μητσοτάκης: Είναι μεγάλη μου χαρά να βρίσκομαι εδώ με τον Sam, έναν παγκόσμιο ηγέτη και οραματιστή του νέου κόσμου που δημιουργείται. Η συνεργασία μεταξύ του Υπουργείου Παιδείας και της OpenAI με ενθουσιάζει πραγματικά. Όταν αναλάβαμε τη διακυβέρνηση πριν από έξι χρόνια, είχαμε θέσει ως κύρια προτεραιότητα τον ψηφιακό μετασχηματισμό. Μέχρι σήμερα έχουμε καταφέρει σημαντικά βήματα προς τη δημιουργία ενός ψηφιακού καναλιού επικοινωνίας μεταξύ πολιτών και κράτους μέσω ηλεκτρονικών υπηρεσιών.
Είναι γεγονός ότι έχουμε επιτύχει περισσότερα σε αυτόν τον τομέα από πολλές άλλες χώρες στην Ευρώπη. Ωστόσο,η ΤΝ αποτελεί μια νέα ευκαιρία για εμάς. Έχουμε καθορίσει μια σαφή στρατηγική στον τομέα αυτό, επικεντρωμένοι σε συγκεκριμένους άξονες ενδιαφέροντος.
- Εσωτερική Βελτίωση: Ο πρώτος στόχος είναι πώς μπορούμε να εφαρμόσουμε την ΤΝ για την καλύτερη λειτουργία των κυβερνητικών υπηρεσιών μας.
- Υγειονομικός Τομέας: Ο δεύτερος άξονας αφορά τις εφαρμογές της ΤΝ στη δημόσια υγεία όπου υπάρχουν σημαντικές δυνατότητες ανάπτυξης.
- Εκπαίδευση: Σήμερα συζητάμε για την εκπαίδευση και πώς μπορούμε οργανωμένα να εισάγουμε την ΤΝ στα σχολεία μας.
- Nεοφυείς Επιχειρήσεις: Προωθούμε ένα δυναμικό οικοσύστημα νεοφυών επιχειρήσεων που θα επενδύσουν στην οικονομία της τεχνητής νοημοσύνης στη χώρα μας.
«Η Ελλάδα έχει γυρίσει σελίδα και υποστηρίζουμε πολλές νεοφυείς επιχειρήσεις που επιλέγουν τη χώρα μας ως έδρα τους.»
Aπό τις τελευταίες εξελίξεις είναι ότι πολλοί επιστήμονες στο πεδίο επιστρέφουν στην Ελλάδα από το εξωτερικό, κάτι που ενισχύει ακόμη περισσότερο αυτήν την τάση ανάπτυξης κλάδων γύρω από την ΤΝ.
«Πρέπει επίσης να αναλογιστούμε τον ρόλο μας στη νέα συζήτηση γύρω από την ηθική διάσταση της τεχνητής νοημοσύνης.»
Sofía Zacharakí: Συζήτηση με τον Sam Altman
Sofía Zacharakí:
“Sam, έρχεσαι τώρα στο επίκεντρο αυτής της συζήτησης.” Η openai έχει οδηγήσει στις καθημερινές ζωές πολλών ανθρώπων μέσω εφαρμογών ΑΙ.” Στην Ελλάδα παρακολουθήσαμε μια αύξηση χρήσης κατά επτά φορές τα τελευταία χρόνια.”
>
SAM ALTMAN: strong > “Σας ευχαριστώ πολύ! Εκατομμύρια Έλληνες χρησιμοποιούν ήδη τα προϊόντα μας και είμαστε ενθουσιασμένοι με τις δυνατότητες συνεργασίας εδώ.” p >
<
“Αντικείμενο του τρόπου χρήσης αυτών των εργαλείων πρέπει πάντοτε να είναι ο θετικός αντίκτυπος”. blockquote >Kυριάκος Μητσοτάκης: Ισορροπώντας Μεταξύ Προστασίας και Ψυχαγωγίας στα Νέα Παιδιά
<< strong > Κυριάκος Μητσοτάκης: “Ας δούμε πρώτα τις ευκαιρίες”. Αντιλαμβάνομαι πλήρως πως οι πρακτικές αυτές μπορούν όχι μόνο ν’ αποτρέψουν κινδύνους,” αλλά παράλληλα θα εξοπλίσουν τους νέους μαθητές”.
<< /body >
Η Επιρροή της AI στην Εκπαιδευτική Διαδικασία
Θα πρέπει οι δάσκαλοι να εστιάζουν περισσότερο στην ουσία της διδασκαλίας και λιγότερο στη γραφειοκρατία, ώστε να προσαρμοστούν στις ανάγκες κάθε μαθητή που μαθαίνει με τον δικό του ρυθμό. Η προηγούμενη συζήτηση ανέδειξε πόσο σημαντική μπορεί να είναι αυτή η αλλαγή.Πιστεύω ακράδαντα ότι η ενσωμάτωσή των εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης στο εκπαιδευτικό μας σύστημα θα μπορέσει πραγματικά να βελτιώσει την αποτελεσματικότητα των καθηγητών μας. Φυσικά, οι μαθητές επίσης επωφελούνται από τη χρήση αυτών των εργαλείων, όπως το ChatGPT και άλλες πλατφόρμες AI.
Το κύριο ζήτημα είναι πώς μπορούμε να αξιοποιήσουμε αυτά τα εργαλεία για την προώθηση μιας νέας προσέγγισης στη μάθηση. Όπως ακούσαμε νωρίτερα,η πρόκληση έγκειται στη δυνατότητα του καθενός να διατυπώνει έξυπνες ερωτήσεις και να αλληλεπιδρά δημιουργικά με την τεχνητή νοημοσύνη για καλύτερη σκέψη. Αυτό αποτελεί μια σπουδαία πρόκληση αλλά ταυτόχρονα και μοναδικές ευκαιρίες.
Σκέψου λίγο: έχουμε τις εισαγωγικές εξετάσεις για τα πανεπιστήμια που διεξάγονται σε εθνικό επίπεδο. Οι μαθητές σήμερα έχουν εύκολη πρόσβαση σε εξωσχολική εκπαίδευση σε μεγάλη κλίμακα και πολλές φορές ξοδεύουν σημαντικά ποσά γι’ αυτό το λόγο. Η ιδέα ενός εξατομικευμένου δασκάλου που θα τους υποστηρίζει κατά τη διάρκεια αυτών των εξετάσεων φαίνεται ιδιαίτερα συναρπαστική – φαντάσου αν μία τέτοια υπηρεσία ήταν διαθέσιμη δωρεάν! Αυτές είναι ορισμένες από τις δυνατότητες που βλέπω στον ορίζοντα.
Φυσικά δεν παραγνωρίζουμε τις προκλήσεις αυτού του εγχειρήματος, όπως η ψυχική υγεία των ανηλίκων – ένα ζήτημα κρίσιμο για όλους μας. Είναι καίριας σημασίας αυτά τα ζητήματα να αντιμετωπιστούν σωστά.
Πιστεύω ότι βρισκόμαστε στη διάσταση εκείνης της «έξυπνης ρύθμισης» αναφορικά με την επίλυση αυτών των θεμάτων. Έχουμε ήδη αναπτύξει μια κυβερνητική πλατφόρμα ονόματι «Kids Wallet», μέσω της οποίας επιβεβαιώνουμε την ηλικία χρηστών και διευκολύνουμε τους γονείς στο χειρισμό γονικών ελέγχων ανάλογα με τις εφαρμογές που χρησιμοποιούν τα παιδιά τους.
This is an extremely vital topic for me; we need to collaborate with major tech companies on this front as it cannot be solely addressed thru regulatory measures alone—there’s a growing awareness of teh actual risks involved especially regarding conventional social media applications that warrant our attention and action regarding mental health issues that are evidently surfacing in this space.
We look forward to having technology companies support us in this dialogue and aim to take a leading role at the European level in what I refer to as “smart regulation.” I have faith in entrepreneurship and innovation since I worked in venture capital before entering politics; however, it’s vital for us to focus our regulatory efforts within Europe on two key areas: protecting minors and safeguarding democracy as a foundational system for public discourse ensuring transparency devoid of hostility or toxicity.
Συζήτηση Σχετικά με το Μέλλον της Εκπαίδευσης
Σοφία Ζαχαράκη:
samantha recently mentioned that no child born today will ever surpass artificial intelligence intellectually and predicted significant changes within the next two decades concerning education as we know it today; looking ahead what do you consider will be defining characteristics of education during the age of artificial intelligence? What should policymakers educators and technologists pay attention to as they navigate this path?
Sam Altman:
The introduction of calculators once caused great concern among math teachers who feared it might signal an end to traditional mathematics instruction; if answers could simply be derived via a calculator why was there any need for students to actually learn math? However what transpired instead was that enhanced tools allowed higher expectations from students leading them towards advanced mathematical concepts over time—the same transformation can occur with artificial intelligence acting as an innovative resource today!