«Ανακαλύψτε τη Μαγεία του Ρυθμού: Νέοι Κύκλοι Εργαστηρίων για Ενήλικες 18+»
Οι Εκπαιδευτικές & Κοινωνικές Δράσεις της Εθνικής Λυρικής Σκηνής προσκαλούν ενήλικες άνω των 18 ετών που επιθυμούν να εξερευνήσουν την τέχνη του ρυθμού μέσα από το τραγούδι και την εκτέλεση κρουστών οργάνων (μπεντίρ), να συμμετάσχουν στο νέο εκπαιδευτικό πρόγραμμα Η τέχνη του ρυθμού. Το πρόγραμμα, μετά από εννέα χρόνια συνεχούς παρουσίας και ανάπτυξης στην Κρήτη
Νέες Εκπαιδευτικές Δράσεις στην Εθνική Λυρική Σκηνή
Η Εθνική Λυρική Σκηνή προσκαλεί ενήλικες άνω των 18 ετών που επιθυμούν να ανακαλύψουν την τέχνη του ρυθμού μέσω του τραγουδιού και της εκτέλεσης κρουστών οργάνων (μπεντίρ) να συμμετάσχουν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο «Η τέχνη του ρυθμού». Μετά από εννέα χρόνια παρουσίας και ανάπτυξης σε περιοχές όπως η Κρήτη,το πρόγραμμα αυτό εγκαινιάζει τη συνεργασία του με την ΕΛΣ,ξεκινώντας έναν νέο κύκλο δράσεων αφιερωμένων στον ρυθμό στην Αθήνα.
Τα εργαστήρια θα διεξαχθούν από τον Οκτώβριο του 2025 μέχρι τον Μάιο του 2026 και θα καταλήξουν σε μια πρωτότυπη παράσταση μουσικού θεάτρου, η οποία προγραμματίζεται για τον Μάιο του 2026 στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ στο ΚΠΙΣΝ.Η προθεσμία υποβολής συμμετοχής είναι έως τις 14 Οκτωβρίου 2025 και οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή μέσω ειδικής φόρμας.
Το πρόγραμμα «Η τέχνη του ρυθμού» λειτουργεί ως ένα καινοτόμο εκπαιδευτικό εγχείρημα που έχει τις βάσεις του στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου,ενσωματώνοντας τη μουσική στον πυρήνα μιας ευρύτερης καλλιτεχνικής εμπειρίας. Η προσέγγιση βασίζεται στη βιωματική μάθηση και στη δημιουργία συνεργατικών κοινοτήτων ώστε να ενισχυθεί η μουσικη αντίληψη, η αίσθηση των ρυθμών καθώς και η προσωπική δημιουργικότητα των συμμετεχόντων/ουσών.
Ο στόχος είναι να προωθήσει τη μουσικότητα αλλά κι άλλα στοιχεία όπως την ψυχική ανθεκτικότητα καθώς επίσης κοινωνικές αξίες όπως η αλληλεγγύη. Μέσα από αυτήν την καλλιτεχνική διαδικασία παρέχει εργαλεία για καλύτερη διαχείριση άγχους, επικοινωνίας, αυτοπεποίθησης καθώς επίσης προώθησης συλλογικότητας. Το πρόγραμμα αυτό συνδέει τομείς υγείας με την κοινωνικη συναίσθηση ενώ ταυτόχρονα δίνει έμφαση στη σημασία της διαφορετικότητας.
Ανάμεσα στις ομάδες που θα επωφεληθούν ιδιαίτερα περιλαμβάνονται φοιτητές σχετικών τομέων όπως μουσικής ή θεάτρου αλλά κι εκπαιδευτικοί ή άλλοι επαγγελματίες που ασχολούνται με τη γενική παιδεία. Ακόμη άνθρωποι ηλικίας άνω των 65 ετών καθώς κι άτομα με αναπηρία ή οι φροντιστές τους αποτελούν σημαντικά μέλη αυτού του κύκλου δράσεων.
Δεν απαιτείται προηγούμενη μουσικοί γνώσεις για συμμετοχή στο πρόγραμμα ούτε χρειάζεται κάποιο ειδικό υπόβαθρο – απευθύνεται σε όσους θέλουν να εξερευνήσουν πιο ενεργητικά τον κόσμο της τέχνης μέσα σε ένα πλαίσιο συνεργασίας όπου οι αξίες αυτές διαδραματίζουν κεντρικό χαρακτήρα.
Οργάνωση & Υλοποίηση
Ιδέα & Υλοποίηση: Γιάννης Παπατζανής
Επιμέλεια: Ανθή Φουρκή
Kαλλιτεχνική ομάδα:Aθηνά Μακεδών, Κώστας Χατζηδημητρίου, Κατερίνα Λακιωτάκη & Μαρία Κεφαλουδάκη.
Eπιστημονικές συνεργασίες:
Χριστίνα Αναγνωστοπούλου (Αναπληρώτρια Καθηγήτρια ΕΚΠΑ) & Χριστιάνα Αδαμοπούλου (Μέλος ΕΕΠ).
Φοιτητές από Τμήμα Μουσικών Σπουδών συμμετέχουν επίσης στην ερευνητική ομάδα.
Pροθεσμία Συμμετοχής
- Ομάδα A: [Σάββατο] (17:00-19:00)
- Ομάδα B: [Σάββατο] (19:00-21:00)
- Ομάδα C: [Κυριακή] (10:00-12:00)
- Ομάδα D: [Κυριακή] (12:00-14:00)
Οι ομάδες θα σχηματιστούν κατά σειρά προτεραιότητας βάσει των αιτήσεων μέχρι τις καθορισμένες ημερομηνίες εργαστηρίων στις οποίες περιλαμβάνεται το πρώτο διήμερο στις:18 & 19 Οκτωβρίου , ακολουθούμενο από άλλες ημερομηνίες μέχρι τον Μάιο.* Οι τελικές παραστάσεις έχουν οριστεί για τις [9 &10 Μαΐου].This [email protected], (Δευτέρα – Παρασκευή μεταξύ ώρες)](mailto:[email protected]) .
Όροι Συμμετοχής :
- – Δωρεάν πρόσβαση στα εργαστήρια .
- – Τα όργανα παρέχονται δωρεάν κατάλληλα μόνο για χρήση στα εργαστήρια .
- – Υποχρεωτική παρουσία καθ’ όλη διάρκεια εκπαίδευσης .
- – Απαντήσεις σχετικά διαδικασιών μονοπάτι μέσω e-mail . li >
- – Προϋποθέτει πρόθεση δέσμευση πλήρους χρόνου , ενδιαφέρον / διάθεση υποψηφίων πέρα απο τυχόν προβλήματα επικοινωνίας! li >
- < | <
| >
|
|