Γερμανία: Αναζητώντας Ευελιξία στον Στόχο Μηδενικών Εκπομπών CO2 μετά το 2035!
Χωρίς σαφή απόφαση σχετικά με την προγραμματισμένη για το 2035 κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης στην Ευρωπαϊκή Ένωση ολοκληρώθηκε η Σύνοδος για την Αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία πραγματοποιήθηκε σήμερα στην καγκελαρία. Όλες οι πλευρές συμφώνησαν ωστόσο ότι το Βερολίνο πρέπει να διεκδικήσει στις Βρυξέλλες «μεγαλύτερη ευελιξία» για την επίτευξη του στόχου. Για «δραματική» κατάσταση στον κλάδο

Σύνοδος Αυτοκινητοβιομηχανίας: Ανοιχτά Ζητήματα για το 2035
Η σύνοδος που διεξήχθη σήμερα στην καγκελαρία ολοκληρώθηκε χωρίς μια σαφή απόφαση σχετικά με την προγραμματισμένη κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης έως το 2035 στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Ωστόσο, όλοι οι συμμετέχοντες συμφώνησαν ότι η Γερμανία θα πρέπει να διεκδικήσει «μεγαλύτερη ευελιξία» στις Βρυξέλλες προκειμένου να επιτευχθεί αυτός ο στόχος.
Ο αντικαγκελάριος χαρακτήρισε την κατάσταση στον κλάδο ως «δραματική».Ο καγκελάριος Φρίντριχ Μερτς δήλωσε πως δεν πρέπει να υπάρξει απότομη μείωση το 2035, ενώ υπογράμμισε τη σημασία της διατήρησης του στόχου μείωσης των εκπομπών CO2 στις μεταφορές μέχρι τότε. Επιπλέον, τόνισε ότι θα φέρει θέμα συζήτησης στους ηγέτες της ΕΕ στη σύνοδο κορυφής που θα γίνει στο τέλος του μήνα.
Nωρίτερα, ο Μάρκους Ζέντερ, πρωθυπουργός της Βαυαρίας και επικεφαλής της Χριστιανοκοινωνικής Ένωσης (CSU), είχε δηλώσει ότι η αυστηρή σταδιακή απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης από το 2035 αποτελεί «λανθασμένη προσέγγιση».
Ο υπουργός Οικονομικών Λαρς Κλινγκμπάιλ (SPD), αναφερόμενος στη κρίσιμη κατάσταση στον αυτοκινητιστικό κλάδο, επεσήμανε την ανάγκη λήψης αποφάσεων άμεσα και υποστήριξε τους plug-in υβριδικούς κινητήρες ως μια «απόλυτα βιώσιμη» λύση μετά το 2035. Η γερμανική πλευρά φαίνεται να επιθυμεί να επικεντρωθεί σε αυτόν τον τύπο πρότασης ενόψει των διαπραγματεύσεων με την ΕΕ.
Αναφέρθηκε επίσης στην αναγκαιότητα επέκτασης του δικτύου φόρτισης και πρότεινε τον υπολογισμό και των εκπομπών CO2 που προκύπτουν κατά τη διάρκεια παραγωγής ενός οχήματος, πέρα από αυτές που εκπέμπονται κατά τη χρήση του. Οι κατασκευαστές που χρησιμοποιούν οικολογικό χάλυβα και πράσινη ηλεκτρική ενέργεια στη διαδικασία παραγωγής τους θα μπορούσαν να επωφεληθούν από αυτή την αλλαγή.
Η Χίλντεγκαρντ Μύλερ, επικεφαλής της Γερμανικής Ένωσης Αυτοκινητοβιομηχανίας (VDA), χαιρέτισε τις προσπάθειες στήριξης από την κυβέρνηση και χαρακτήρισε τις προτάσεις για τα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα ως ένα «θετικό μήνυμα». Τόνισε επίσης πως τα πρόστιμα πρέπει πάση θυσία να αποφευχθούν λόγω των ιδιαίτερων προκλήσεων που αντιμετωπίζει ο κλάδος.
Η Κρστιάνε Μπένερ, πρόεδρος του συνδικάτου IG Metall, θεωρεί τη συζήτηση στο Βερολίνο ως μία ενθαρρυντική εξέλιξη. Υπογράμμισε πως είναι ζωτικής σημασίας οι φωνές μας να ακουστούν στις Βρυξέλλες δεδομένων των δραματικών συνθηκών στον κλάδο – αν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση μπορεί τελικά να χαθεί η ουσία όσων απαιτούνται αλλαγές.