12/10/2025

Ψηφιακό Δελτίο Αποστολής: Η Νέα Εποχή Ξεκινά το 2026 για Όλες τις Επιχειρήσεις!

Για το 2026 μετατίθεται η δεύτερη φάση εφαρμογής του ψηφιακού δελτίου αποστολής στις συναλλαγές των επιχειρήσεων, αν και το αρχικό χρονοδιάγραμμα προέβλεπε ότι θα άρχιζε να λειτουργεί από τον Δεκέμβριο του 2025. Τα τεχνικά προβλήματα, λόγω της πολυπλοκότητας του εγχειρήματος, και η επιδίωξη να μην υπάρξουν «κενά» τα οποία θα στεκόταν εμπόδιο στην εύρυθμη λειτουργία του «μοντέλου», οδήγησαν την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) να

Ψηφιακό Δελτίο Αποστολής: Από το 2026 η εφαρμογή στο σύνολο των επιχειρήσεων – enikonomia.gr

Αναβολή για το 2026 της Δεύτερης Φάσης Ψηφιακού Δελτίου Αποστολής

Η δεύτερη φάση του ψηφιακού δελτίου αποστολής στις επιχειρηματικές συναλλαγές θα εφαρμοστεί το 2026, αντί του αρχικά προγραμματισμένου Δεκεμβρίου 2025. Οι τεχνικές δυσκολίες και η επιθυμία να διασφαλιστεί ότι δεν θα υπάρξουν κενά που θα μπορούσαν να επηρεάσουν τη λειτουργία του συστήματος, οδήγησαν την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) στην απόφαση αυτή.

Η πρώτη φάση της εφαρμογής ολοκληρώθηκε στις 2 Ιουνίου αυτού του έτους. Η υποχρέωση χρήσης του ψηφιακού δελτίου αποστολής έχει επιβληθεί σε επιχειρήσεις με ετήσιο τζίρο άνω των 200.000 ευρώ, εξαιρουμένων εκείνων που υπερβαίνουν τα 5.000.000 ευρώ σε ακαθάριστα έσοδα ή είναι θυγατρικές αλλοδαπών εταιρειών οι οποίες χρησιμοποιούν το ERP της μητρικής τους εταιρείας.

Συνολικά, πρόκειται για περίπου 155.415 επιχειρήσεις στους τομείς καυσίμων, οικοδομικών και φαρμακευτικών προϊόντων που εκδίδουν τα παραστατικά τους ψηφιακά και μεταφέρουν τα δεδομένα στη πλατφόρμα myDATA. Υπάρχει επίσης η δυνατότητα ενημέρωσης των ληπτών των αγαθών μέσω QR Code που συμπεριλαμβάνεται στα παραστατικά διακίνησης.

Για τις περιπτώσεις όπου γίνεται μεταφορά αγαθών χωρίς τη χρήση ψηφιακού δελτίου αποστολής προβλέπονται αυστηρές ποινές: πρόστιμο ύψους 5.000 ευρώ για όσους τηρούν απλογραφικό σύστημα και 10.000 ευρώ για διπλογραφικό σύστημα.

Εξαιρέσεις από την υποχρέωση χρήσης Ψηφιακού Δελτίου

  • Αγρότες ειδικού καθεστώτος ΦΠΑ.
  • Aτομικές επιχειρήσεις με πωλήσεις έως 10.000 ευρώ.
  • Υπάλληλοι ή συνταξιούχοι που παρέχουν εκπαιδευτικό υλικό ή διοργανώνουν σεμινάρια.
  • Μεταφορές φυσικού αερίου, νερού και άλλων ενεργειακών πόρων καθώς και εργαλείων απαραίτητων για εργασίες τεχνικών προσώπων.

Στην επόμενη φάση προγραμματίζεται να δοθεί ιδιαίτερη βαρύτητα στη λειτουργική σύνδεση μεταξύ των επιχειρήσεων και της ΑΑΔΕ, ώστε οι καταχωρίσεις στα λογιστικά συστήματα να γίνονται αυτόματα μέσω της πλατφόρμας myDATA χωρίς διπλή εργασία.
Επιπλέον, θα ενισχυθεί η παρακολούθηση εμπορικών κινήσεων σε πραγματικό χρόνο διευκολύνοντας τους ελέγχους συμμόρφωσης.
Παράλληλα με την ηλεκτρονική έκδοση παραστατικών οι επιχειρήσεις θα μπορούν επίσης να παρακολουθούν φορτώσεις/μεταφορτώσεις μέσω QR Code κατά την παράδοση αγαθών καθώς και ποιοτικούς ελέγχους από τον λήπτη των προϊόντων.
Έτσι κάθε επιχείρηση υποχρεούται να εκδίδει ψηφιακά το δελτίο αποστολής μειώνοντας τη χρήση χαρτιού και περιορίζοντας τον κίνδυνο λαθών στην καταγραφή στοιχείων.