«Επαναστατική Μεταρρύθμιση: Στη Βουλή το Νομοσχέδιο για τον Διοικητικό Μετασχηματισμό της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας από τον Χρίστο Δήμα»
Στη Βουλή κατατέθηκε το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με θέμα «Σύσταση νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου με την επωνυμία Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και άλλες διατάξεις», με το οποίο μετατρέπεται η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) σε αυτοτελές νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου (ΝΠΔΔ), με διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια. Το νομοσχέδιο αποτελεί έναν από τους επτά πυλώνες

Κατατέθηκε το νέο νομοσχέδιο για την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας
Στη Βουλή συζητείται το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με τίτλο «Σύσταση νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου με την επωνυμία Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και άλλες διατάξεις». Με αυτό, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) αποκτά αυτονομία ως νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου (ΝΠΔΔ), εξασφαλίζοντας διοικητική και οικονομική ανεξαρτησία. Το εν λόγω νομοθετικό κείμενο είναι ένας από τους επτά πυλώνες του Σχεδίου Δράσης που έχει αναλάβει το υπουργείο σε συνεργασία με ευρωπαϊκούς οργανισμούς όπως οι DG MOVE,EASA και EUROCONTROL. Στόχος είναι η βελτίωση και ο εκσυγχρονισμός των υπηρεσιών αεροναυτιλίας στην Ελλάδα.
Με τις διαδικασίες της δημόσιας διαβούλευσης να ολοκληρώνονται και την κατάθεση του νομοσχεδίου στη Βουλή, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας, δήλωσε: «Η διοικητική αναδιάρθρωση της ΥΠΑ αποβλέπει στην θεσμική αναβάθμιση, τη χρηματοοικονομική αυτοτέλεια, τη στήριξη του ανθρώπινου δυναμικού καθώς και τον εκμοντερνισμό των υπηρεσιών αεροναυτιλίας στη χώρα μας. Οι κανόνες λειτουργίας θα προσαρμόζονται στο ισχύον εθνικό, ευρωπαϊκό αλλά κι international κανονιστικό πλαίσιο παρέχοντας παράλληλα ευέλικτες διαδικασίες για τον εκσυγχρονισμό των υποδομών αεροναυτιλίας.»
Σε όρους προσωπικού προβλέπεται η πρόσληψη ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας καθώς επίσης ηλεκτρονικών ATSEP και υπαλλήλων αφίξεων πτήσεων στα αε Airports. Ο σχεδιασμός της κυβέρνησης περιλαμβάνει ενίσχυση του προσωπικού τόσο φέτος όσο και το 2026.
Βασικά σημεία του νομοθετικού σχεδίου:
Διοικητική Δομή
Η ΥΠΑ θα συνεχίσει να λειτουργεί ως πάροχος υπηρεσιών διαχείρισης αέρα αλλά επίσης ως φορέας εποπτείας των αερολιμένων. Το διοικητικό συμβούλιο της ΥΠΑ θα αποτελείται από επτά μέλη: τον διοικητή ως πρόεδρος, τον υποδιοικητή Αεροναυτιλίας σε θέση αντιπρόεδρου Α’, τον υποδιοκητη Αερoλιμένων σε θέση αντιπρόεδρου Β’ καθώς κι άλλα τέσσερα μέλη.
Αξιοσημείωτο είναι ότι οι οργανικές δομές μειώθηκαν κατά περίπου 35%,δημιουργώντας μια σύγχρονη δομή που αξιοποιεί τις ανάγκες λειτουργίας της υπηρεσίας.
Προσλήψεις Προσωπικού
Θα ιδρυθούν συνολικά 2.407 θέσεις εργασίας για μόνιμους υπαλλήλους καθώς επίσης ΙΔΑΧ εργαζόμενους. Τα απαιτούμενα προσόντα καθορίζονται σύμφωνα με το ΠΔ 85/2022 ενώ οι κενές θέσεις θα καλύπτονται μέσω προκηρύξεων από το ΑΣΕΠ. Θα υπάρχει δυνατότητα μετακινήσεων προσωπικού στα περιφερειακά αεροσκάφη ώστε να καλύπτουν εποχιακές ή έκτακτες ανάγκες.
Οικονομική Αυτοτέλεια
Aπό εδώ κι έπειτα η ΥΠΑ θα έχει τη δυνατότητα να καταρτίζει αυτοτελείς προϋπολογισμούς όπως ισχύει για τα ΝΠΔΔ παρόλο που εισόδημα μπορεί να αντλεί από EUROCONTROL μέσω ειδικών τελών επιβατών στους υπό εποπτεία αερoλιμένες.
<
,, : {“ “} . </ >, , .
{
{ , } &}
{ .}
( ) ; () ;
a href= ‘’ ‘ ‘’ ’’’”’
h4 * * *
hf
/li
{ }
#{ } ;!.