13/11/2025

«Σοφία Ζαχαράκη: Το Ψηφιακό Σχολείο Φέρνει Ισότιμες Ευκαιρίες Γνώσης για Όλους»

Την εποχή του Ψηφιακού Σχολείου παρουσίασε σήμερα η υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Σοφία Ζαχαράκη, σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο Ωδείο Αθηνών, με τίτλο «Το Ψηφιακό Σχολείο, η γνώση γίνεται εμπειρία με ίσες ευκαιρίες για όλους». Πρόκειται για όλα αυτά που σχεδιάζονται και γίνονται για τον εκσυγχρονισμό του Σχολείου, το οποίο εισέρχεται πλέον στην ψηφιακή

Σοφία Ζαχαράκη: Παρουσίασε το Ψηφιακό Σχολείο – «Η γνώση γίνεται εμπειρία με ίσες ευκαιρίες για όλους»

Η Ψηφιακή Εποχή στα Σχολεία: Παρουσίαση από τη Σοφία Ζαχαράκη

Σήμερα, η υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Σοφία Ζαχαράκη, παρουσίασε την εποχή του Ψηφιακού Σχολείου κατά τη διάρκεια εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε στο Ωδείο Αθηνών. Ο τίτλος της εκδήλωσης ήταν «Το Ψηφιακό Σχολείο, η γνώση γίνεται εμπειρία με ίσες ευκαιρίες για όλους». Η παρουσίαση επικεντρώθηκε σε όλες τις πρωτοβουλίες που σχεδιάζονται για τον εκσυγχρονισμό των σχολείων στην Ελλάδα και πώς αυτά εισέρχονται στη ψηφιακή εποχή μέσω της υψηλής τεχνολογίας. Ο στόχος είναι να μετατραπεί η γνώση σε προσωπική εμπειρία για κάθε μαθητή και μαθήτρια και να εξασφαλιστούν ίσες ευκαιρίες σε όλες τις περιοχές της χώρας.

Την εκδήλωση άνοιξε ο αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης. Ανάμεσα στα λεγόμενά του τόνισε: «Είναι μια εκδήλωση που αποτυπώνει το έργο του Ταμείου Ανάκαμψης στη χώρα μας. Υπήρξε πάντα μια συζήτηση ότι το Ταμείο αυτό ωφελεί τους λίγους και όχι τους πολλούς. Όμως σήμερα αποδεικνύεται ότι επηρεάζει την καθημερινότητα όλων των πολιτών – ειδικά των νέων.»

Ειδικότερα αναφέρθηκε στο Ψηφιακό Σχολείο ως μία ευκαιρία που παρέχεται ακόμα και στις πιο απομακρυσμένες γωνιές της χώρας, ώστε όλα τα παιδιά να έχουν πρόσβαση στις ίδιες εκπαιδευτικές δυνατότητες όπως οι μαθητές στα αστικά κέντρα. Συνολικά 542 εκατομμύρια ευρώ προγραμματίζονται από το Ταμείο Ανάκαμψης για ένα ιδιαίτερα σημαντικό πρόγραμμα που περιλαμβάνει δωρεάν μαθήματα για μαθητές Γ’ Λυκείου μέσω ενός ψηφιακού φροντιστηρίου.

Η κ. Ζαχαράκη συνέχισε την παρουσίασή της με λεπτομέρειες σχετικά με τα βήματα προόδου στον τομέα αυτό: «Το ταξίδι προς το Ψηφιακό Σχολείο άρχισε πριν από κάποια χρόνια στην Ελλάδα» είπε αρχικά υπογραμμίζοντας πως στόχος είναι η μετάβαση από παραδοσιακούς τρόπους διδασκαλίας σε πιο συνεργατικούς κι αποτελεσματικούς.

Μέχρι στιγμής έχουν διατεθεί 36.264 διαδραστικοί πίνακες σε 6.899 σχολικές μονάδες στην πρωτοβάθμια αλλά και δευτεροβάθμια εκπαίδευση – συμπεριλαμβανομένων γενικών κι επαγγελματικών σχολών – προσφέροντας μια σύγχρονη μορφή μάθησης στους μαθητές.

Aξιολόγοντας περαιτέρω τις εξελίξεις στον εξοπλισμό ρομποτικής στην εκπαίδευση, ανέφερε: “Ένας σημαντικός αριθμός κονδυλίων ύψους 29,9 εκατομμυρίων ευρώ έχει διατεθεί για την προμήθεια 117.121 σετ ροβοτικής.” Αυτά τα έργα επιδιώκουν να παρέχουν ένα δημιουργικό περιβάλλον μάθησης μέσα στη τάξη.

“Κανένα έργο δεν θα είχε αξία αν δεν είναι προσβάσιμο σε όλους.”