«Κυρανάκης: Η αυτόματη τηλεδιοίκηση εξασφαλίζει ότι καμία γραμμή δεν θα μπλέκεται με άλλο τρένο»
«Όταν χαράσσεται μια πορεία τρένου με αυτόματο σύστημα τηλεδιοίκησης, δεν μπορεί αυτή η γραμμή να είναι λάθος, με την έννοια ότι δεν μπορεί αυτή να καταληφθεί από άλλο τρένο», ανέφερε ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Κυρανάκης, απαντώντας, νωρίτερα στη Βουλή, σε επίκαιρη ερώτηση της βουλευτού του ΠΑΣΟΚ, Ευαγγελίας Λιακούλη, για περιστατικό με τον
Συζήτηση για την Ασφάλεια στο Σιδηροδρομικό Δίκτυο
Ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Κυρανάκης, στην πρόσφατη συζήτησή του στη Βουλή αναφέρθηκε σε περιπτώσεις όπου το αυτόματο σύστημα τηλεδιοίκησης έχει καθοριστική σημασία για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων. «Όταν μία γραμμή τρένου έχει ρυθμιστεί με αυτοματοποιημένο σύστημα, δεν υπάρχει δυνατός περιορισμός για άλλες αμαξοστοιχίες», επεσήμανε ο υπουργός απαντώντας στην επίκαιρη ερώτηση της βουλευτού του ΠΑΣΟΚ, Ευαγγελίας Λιακούλη.
«Η όποια επιλογή γραμμής από τον σταθμάρχη ή τον υπεύθυνο κυκλοφορίας υπό καθεστώς αυτόματης τηλεδιοίκησης είναι αποκλειστική για το συγκεκριμένο τρένο. Δεν επιτρέπεται η είσοδος άλλης αμαξοστοιχίας», προσέθεσε ο Κώστας Κυρανάκης και εξήγησε ότι η περιοχή γύρω από τον σταθμό της Σίνδου διαθέτει ένα τέτοιο σύστημα που λειτουργεί αποτελεσματικά.
Η βουλευτής Λιακούλη υποστήριξε ότι συνέβη ένα περιστατικό όπου το τρένο κινήθηκε σε λάθος γραμμή λόγω «ενός λάθους με το κλειδί» όπως ανέφερε ένας υπάλληλος. Ο συρμός χρειάστηκε να κάνει οπισθοχώρηση ώστε να εισέλθει στη σωστή πορεία. Αναφερόμενη σε νομοσχέδια που είχαν προγραμματιστεί για τη βελτίωση των σιδηροδρόμων αλλά και της ασφάλειας τους, εξέφρασε την ανησυχία της καθώς παρόλα αυτά έγιναν τέτοια λάθη.
“Παρά τις προηγούμενες διαβεβαιώσεις σχετικά με εγκλήματα ασφαλείας στον σιδηρόδρομο”, είπε η κυρία Λιακούλη σχετικά με τις αντιφάσεις μεταξύ του ΟΣΕ και της Hellenic Train που παρουσίασαν διαφορετικές εκδοχές γεγονότων.
«Πρέπει να εξετάσουμε τα προβλήματα κατά πρόσωπο και να παρέχουμε πληροφορίες στον κόσμο διαφανώς», δήλωσε ο Κυρανάκης παραθέτοντας λεπτομέρειες σχετικά με το συμβάν: «Το σύστημα τηλεδιοίκησης είναι σχεδιασμένο ώστε να αποτρέπει την είσοδο διαφορετικών τρένων κατά τη διάρκεια μιας διαδρομής». Υπογράμμισε πως οι διαδικασίες στους ευρωπαϊκούς σιδηροδρόμους περιλαμβάνουν καθημερινές πρακτικές που διασφαλίζουν τη σωστή λειτουργία των δρομολογίων.
Η βουλευτής επανέλαβε ότι θα έπρεπε οι πολίτες να ενημερώνονται καλύτερα για τέτοιες καταστάσεις: «Δε διευκολυνθήκαμε από τις εξηγήσεις σας», σχολίασε η Ευαγγελία Λιακούλη ζητώντας περισσότερη σαφήνεια.
“Μπήκε ή όχι το τρένο στη λάθος γραμμή;”, ρώτησε ωμά,
“Αν συνέβει κάτι τέτοιο τι θα κάνουμε; Θα παραβλέψουμε την κατάσταση;”
“Καταλαβαίνετε”, απάντησε ο υπουργός “ότι τελευταία έχουμε γίνει μάρτυρες δύο αντικρουόμενων δηλώσεων μεταξύ των εμπλεκομένων φορέων”. Επέστησε επίσης προσοχή στο γεγονός ότι κανένα άλλο τρένο δεν μπορεί να εισέλθει στην ίδια γραμμής όταν αυτή έχει ρυθμιστεί ηλεκτρονικά.
“Τα ζητήματα ασφάλειας πρέπει πάντα ν’ αντιμετωπίζονται σοβαρά,” κατέληξε ο κ.Κυρανάκης, ενισχύοντας τη θέση του περί ανάγκης ενημέρωσης του κοινού στους χειρισμούς αλλαγών κι ελέγχων στις σιδηροδρομικές μεταφορές.”
