05/12/2025

«Online Αγορές: Οι Κρυφές Απώλειες των Ελλήνων Καταναλωτών από τις Διαδικτυακές Απάτες»

Νέα έρευνα της ΕΣΕΕ αποκαλύπτει πόσα χρήματα χάνουν οι Έλληνες καταναλωτές που πέφτουν θύματα διαδικτυακής απάτης ψωνίζοντας online. Η εν λόγω έρευνα έγινε για λογαριασμό της Visa και τα αποτελέσματα της έδειξαν μεταξύ άλλων τα εξής: 1. Θύματα απάτης το 33% πολιτών χάνει έως 50 ευρώ όσων έπεσε θύμα διαδικτυακής απάτης. Το ποσοστό αυτό αντιστοιχεί

Οnline αγορές: Πόσα χρήματα χάνουν οι Έλληνες καταναλωτές που πέφτουν θύματα διαδικτυακής απάτης –

Διαδικτυακή Απάτη και Οι Επιπτώσεις της για τους Έλληνες Καταναλωτές

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα από την ΕΣΕΕ, αποκαλύπτεται το μέγεθος των οικονομικών απωλειών που υφίστανται οι Έλληνες καταναλωτές λόγω διαδικτυακής εξαπάτησης κατά τις online αγορές τους. Η μελέτη πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό της Visa και τα ευρήματά της είναι αποκαλυπτικά:

  1. Θύματα απάτης: Το 33% των πολιτών αναφέρει ότι χάνει έως 50 ευρώ μετά από περιστατικά διαδικτυακής απάτης. Αυτό αντιστοιχεί σε περίπου 2 στους 10 πολίτες. Ταυτόχρονα, το 30% χάνει ποσά μεταξύ 50 και 199 ευρώ, το 12% χάνει μεταξύ 200 και 499 ευρώ, ενώ το υπόλοιπο ποσοστό (16%) δηλώνει ότι η ζημιά ξεπερνά τα 500 ευρώ. Στην ίδια έρευνα επισημαίνεται επίσης ότι:
    • Το 10% των πολιτών παρατήρησε επιδείνωση στην πιστοληπτική του δυνατότητα.
    • Το προσωπικό δεδομένο του έχει διαρρεύσει σύμφωνα με ένα ποσοστό του 9%.
    • Ορισμένοι (6%) δυσκολεύονται να χρησιμοποιήσουν τις τραπεζικές υπηρεσίες τους.
    • Kαι το άλλο ποσοστό (5%) αναφέρει πως η παραγωγικότητα έχει πληγεί.
    • Mόνο το 2% χρειάστηκε επαγγελματική βοήθεια ενώ ένα πολύ μικρό ποσοστό (1%) ένιωσε ντροπή, κάτι που εμποδίζει την καταγγελία.
  2. Καταγγελία περιστατικών: Όσον αφορά τον λόγο που δεν κατήγγειλαν τη fraud οι θύματα, οι λόγοι είναι διάφοροι:
    – Το 20% θεωρεί πως δεν αξίζει τον κόπο.
    – Το 19% πιστεύει ότι δεν θα υπάρξει κάποιο αποτέλεσμα.
    – Το υπόλοιπο κοινό ανέφερε διάφορες αιτίες όπως η ελαφρότητα των επιπτώσεων ή η άγνοια σχετικά με τη διαδικασία υπόθεσης.
    Συνολικά προκύπτει ότι ένας στους πέντε θύματα δεν προβαίνει σε καμία δράση μετά την εξαπάτηση.
  3. Email Αγορές: Παρά τις αρνητικές εμπειρίες,το σύνολο του κόσμου συνεχίζει να ψωνίζει online: συγκεκριμένα το
    %56 δηλώνουν πως οι αγορές τους παραμένουν ίδιες μετά την εμπειρία αυτή. Ιδιαίτερα ενθαρρυντικό είναι γεγονός ότι αυτό αυξάνεται στο %74 στις ηλικίες μεταξύ των17-24 ετών. Επιπλέον,
    όσα άτομα έχουν βρεθεί θύματα έχουν γίνει πιο προσεκτικά κατά την πραγματοποίηση online αγορών; ορισμένα περιορίζουν τις συναλλαγές τους ενώ άλλοι εμφανίζουν μεγαλύτερη δυσπιστία προς νέους ή μικρούς εμπόρους.”,