«Βασιλίσσης Όλγας: Πόσο θα κοστίσει η μεγάλη ανάπλαση και πότε θα ολοκληρωθούν τα έργα»
Με μια αναλυτική ανακοίνωση, σχετικά με τα έργα στη Βασιλίσσης Όλγας, η «Ανάπλαση Δημόσιων Χώρων Α.Ε.» εξηγεί το μέγεθος του έργου που πραγματοποιείται και το κόστος, ενώ μιλάει και για τον χρόνο που απαιτείται, μετά και τις αναφορές που έχει κάνει ο δήμαρχος Αθηναίων, Χάρης Δούκας, για καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση και παράδοση του δρόμου. Στο
Προγραμματισμένα Έργα Αναβάθμισης στη Βασιλίσσης Όλγας
Μέσω μιας λεπτομερούς ανακοίνωσης, η «Ανάπλαση Δημόσιων Χώρων Α.Ε.» παρουσίασε τα χαρακτηριστικά και το οικονομικό πλάνο του έργου στην οδό Βασιλίσσης Όλγας.Επίσης, διευκρίνισε τους χρόνους υλοποίησης μετά από τις δηλώσεις του δημάρχου Αθηναίων, Χάρη Δούκα, σχετικά με τις καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση και παράδοση της οδού.Η ανακοίνωση απαντά επίσης στις αναφορές για ενδεχόμενες καθυστερήσεις πληρωμών, υπογραμμίζοντας την τήρηση των διαδικασιών που απαιτεί η ισχύουσα νομοθεσία.
«Είναι γνωστό παγκοσμίως, ότι κάθε μέτρο γης της πόλης των Αθηνών, κρύβει ένα ανυπολόγιστης αξίας ιστορικό απόθεμα. Πολλώ, δε, μάλλον, στη σημερινή Λεωφόρο Βασιλίσσης Όλγας…»,
Η αναβάθμιση της Λεωφόρου στοχεύει να μεταμορφώσει τον χώρο σε έναν προσιτό δημόσιο τομέα που θα συνδέει το Ολυμπιακό Στάδιο με το Ζάππειο και τον Εθνικό Κήπο. Παράλληλα θα ολοκληρώνει τη διαδρομή από τον Κεραμεικό μέχρι τον λόφο του Αρδηττού και το Παναθηναϊκό Στάδιο. Με έμφαση στην βιώσιμη κινητικότητα,οι πεζοί καθώς και τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (λεωφορεία και ΤΡΑΜ) θα έχουν την προτεραιότητα ενώ θα εξασφαλιστεί η πρόσβαση για άτομα με αναπηρία σε όλη την έκταση του πεζοδρομίου.
Η αρχική σχεδίαση πραγματοποιήθηκε από την «Ενοποίηση των Αρχαιολογικών Χώρων Α.Ε.» κατά τα έτη 2011-2014 και επικαιροποιήθηκε μεταξύ 2021-2022 από την «Ανάπλαση Αθήνας Α.E». Το έργο χρηματοδοτείται μέσω του Τομεακού Προγράμματος Ανάπτυξης Υποδομών και Μεταφορών 2021- (ΑΔΑ: 6ΣΛΝ46ΜΤΛΡ-ΖΛΔ) υπό τη διαχείριση του Υπουργείου Μεταφορών.
Ορισμός Δημοσίων Χώρων
Με τη λήξη των εργασιών στον χώρο αυτόν προβλέπεται ότι ο χώρος θα παραχωρηθεί αποκλειστικά στους πεζούς εκτός από:
- Tις γραμμές ανόδου/καθόδου για ΤΡΑΜ προς Σύνταγμα.
- Mια λωρίδα ανόδου για τρόλεϊ που κατευθύνονται προς Σύνταγμα.
Η συνολικά συμφωνημένη δαπάνη φτάνει τα 4.606.819 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), συμπεριλαμβανομένων απολογιστικών εργασιών όπως ανασκαφές αρχαιοτήτων κτλ.
Βελτιώσεις Υποδομών
Kατά τη διάρκεια της κατασκευής έγιναν οι εξής βελτιώσεις:
1. Δημιουργία συστήματος αποχέτευσης ομβρίων.
2. Εγκατάσταση φωτισμού στο τμήμα ανόδου προς Σύνταγμα.
3. Αντικατάσταση παλιών αγωγών φυσικού αερίου.4. Συντήρηση των στηριξεών τροχιών TΡΑΜ.
5. Ανακάλυψη σημαντικών αρχαιοτήτων που αποτυπώνουν την ιστορία της πόλης.
6. Φύτευση περίπου 160 δέντρων μαζί με καλλωπιστικά φυτά.
Aξιοσημείωτο είναι ότι δύο επιπλέον έργα αναβάθμισης προσφέρουν μια εικόνα σχετικά με τις απαιτήσεις στον πολιτιστικό πλούτο:
- L.Basilissis Olgas: Συμβολική δαπάνη στα €4 εκατομμύρια (χωρίς ΦΠΑ).
- Plaia Theatro: Συμβολικός προϋπολογισμός €800 χιλιάδες (χωρίς ΦΠΑ).
Kαι τα δύο έργα βρίσκονται σε εξέλιξη σύμφωνα με τις διαδικασίες που προβλέπει η νομοθεσία – μια εφαρμογή αυστηρών ελέγχων επί των χρηματοδοτήσεων καθώς αφορά επίσης σε καθυστερήσεις πληρωμών όπως ανέφερε ο εργολάβος κατά πρόσφατες δηλώσεις μας… p >
