05/12/2025

«Black Friday: Απογοητευτικά στοιχεία από την Έρευνα ΕΣΕΕ για την ικανοποίηση των καταναλωτών»

Οι μισές επιχειρήσεις (52%) έμειναν μέτρια ικανοποιημένες από τις πωλήσεις τους, σε σχέση με τις προσδοκίες τους, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας του Ινστιτούτου της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ) για την κίνηση της εμπορικής αγοράς κατά τη φετινή «Black Friday». Με αφορμή την έρευνα, ο πρόεδρος της Συνομοσπονδίας Σταύρος Καφούνης δήλωσε: «Τα

Έρευνα ΕΣΕΕ: Μέτρια ικανοποίηση από την «Black Friday» – Τι δείχνουν τα στοιχεία – enikonomia.gr

Απογοητευτικά Αποτελέσματα από την «Black friday»

Σύμφωνα με μια πρόσφατη έρευνα του Ινστιτούτου της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ),το 52% των επιχειρήσεων δήλωσαν μέτρια ικανοποίηση από τις πωλήσεις τους κατά τη διάρκεια της φετινής «Black Friday». Οι εν λόγω αριθμοί αποτυπώνουν τις προσδοκίες που δεν πραγματοποιήθηκαν.

Ο πρόεδρος της Συνομοσπονδίας, Σταύρος Καφούνης, σχολίασε: «Τα αποτελέσματα της έρευνας του Ινστιτούτου της ΕΣΕΕ δυστυχώς επιβεβαιώνουν τη συνεχιζόμενη μείωση τζίρου στο λιανικό εμπόριο σε σύγκριση με την περσινή “Black Friday” καθώς και συνολικά το φθινόπωρο. Παρά το γεγονός ότι πολλές επιχειρήσεις προσέφεραν εκτενείς εκπτώσεις σε πληθώρα προϊόντων για μεγάλα χρονικά διαστήματα, οι πωλήσεις παρέμειναν κάτω από τον αναμενόμενο στόχο. Με τα λειτουργικά κόστη να παραμένουν υψηλά, οι εμπορικές μονάδες ελπίζουν πως η εορταστική περίοδος θα τους δώσει μια ευκαιρία αντεπίθεσης πριν το τέλος του 2025.»

Κύρια Ευρήματα Από την Έρευνα

Η έρευνα διεξήχθη σε ένα τυχαίο πανελλαδικό δείγμα 258 επιχειρήσεων λιανεμπορίου που συμμετείχαν στις εκπτώσεις. Τα κύρια ευρήματα περιλαμβάνουν:

  • Περίπου οι μισές (48%) εταιρείες υπέστησαν συρρίκνωση των πωλήσεών τους συγκριτικά με την περυσινή ημέρα.
  • Για δύο στα τρία καταστήματα που κατέγραψαν μειωμένες πωλήσεις, η πτώση δεν ξεπέρασε το 10%.
  • Το ποσοστό των επιχειρήσεων που ένιωσαν χαμηλή ικανοποίηση έχει σχεδόν διπλασιαστεί φέτος (38%) σε σχέση με το προηγούμενο χρόνο (15%).
  • Kαι οι δύο χρονιές σημείωσαν σημαντική συμμετοχή επιχειρήσεων στην «Black Friday» (81%).
  • Aπό αυτές, το 48% πήραν μέρος καθ’ όλη τη διάρκεια της εβδομάδας ενώ μία στις τέσσερις προχώρησε και σε προσφορές καθ’ όλο τον Νοέμβριο.
  • Mία στις τρεις εταιρείες επέλεξε εκπτωτικές τιμές μεταξύ 31% έως 40%, ενώ άλλες τόσες προτίμησαν εκπτώσεις μεταξύ 21% έως 30%. Το ποσοστό αυτών που εφάρμοσε γενικές εκπτώσεις ήταν στο 34%.

The traffic in physical stores was a concern for half of the businesses (54%), which reported low levels of customer visits during this period.

  • Eπιπλέον στοιχεία δείχνουν ότι για τέσσερις στις δέκα εταιρείες η κίνηση κορυφώθηκε κατά τη διάρκεια του τριημέρου «Black Friday», ενώ μόνο μία στις πέντε σημείωσε αύξηση στην επισκεψιμότητα εκείνη την ημέρα.

The relationship between foot traffic and sales was evident as well; for about thirty percent of businesses,sales peaked over the three-day event and specifically on the day of November 28th.

  • The predominant payment methods were card transactions while cash payments saw a significant decline. About eighty percent of companies reported that their fall sales remained stagnant or lower compared to last year’s equivalent period.

Mάλιστα έξι στους δέκα δήλωσαν ότι οι προμηθευτές τους δεν ήταν υποστηρικτικοί όσον αφορά τις τιμές στα προϊόντα για αυτή τη συγκεκριμένη περίοδο. Επιπλέον, μόνο μία στις πέντε επιχείρησης συμμετείχε στη διαδικτυακή Cyber Monday.

Aναφορικά με τη σημασία της πρακτικής αυτής:

  • Cumulatively,
    64% των επιχειρήσεων αμφισβητούν την αξία των δράσεων όπως η Black Friday θεωρώντας ότι προτιμούν μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων εις βάρος μικρότερων μονάδων λόγω περιορισμένων περιθωρίων κέρδους.

  • Bασική στρατηγική επικοινωνίας μέσω διαφημίσεων στη βιτρίνα ανέδειξαν ως κυρίαρχη μέθοδο προβολής σχεδόν μισές από αυτές τις εταιρίες ((47%) , μαζί με σημαντική δραστηριότητα στα social media).
  • .
  • Διαβάστε εδώ τα αποτελέσματα της έρευνας: https://bit.ly/4pf7fU7
  • .