08/12/2025

«Κυρανάκης: Ανακούφιση για την Αττική – Βελτιώσεις στο κυκλοφοριακό έρχονται!»

Η Αθήνα όντως ταλαιπωρείται από το κυκλοφοριακό, το οποίο επιβαρύνει την καθημερινότητα των κατοίκων αλλά επηρεάζει και το ΑΕΠ και την παραγωγικότητα της χώρας, τόνισε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, απαντώντας στην κριτική που άσκησε νωρίτερα ο Νίκος Ανδρουλάκης στην κυβέρνηση. Όπως δήλωσε ο κ. Κυρανάκης, δεν ισχύει ότι από το 2019 έως σήμερα

Κυρανάκης: Η Αθήνα όντως ταλαιπωρείται από το κυκλοφοριακό – Έρχονται βελτιώσεις

Προβλήματα Κυκλοφορίας στην Αθήνα και οι Λύσεις τους

Η Αθήνα πραγματικά υποφέρει από το κυκλοφοριακό πρόβλημα, το οποίο όχι μόνο δυσχεραίνει την καθημερινότητα των πολιτών αλλά έχει επίσης συνέπειες στο ΑΕΠ και την παραγωγικότητα της χώρας. Αυτό τόνισε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, απαντώντας στις επικρίσεις που διατύπωσε νωρίτερα ο Νίκος Ανδρουλάκης κατά της κυβέρνησης.

Σύμφωνα με τον κ. Κυρανάκη, η δήλωση ότι «από το 2019 μέχρι σήμερα χάσαμε 500.000 δρομολόγια» δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.Όπως εξήγησε, παρατηρείται μείωση των δρομολογίων λόγω συνταξιοδοτήσεων οδηγών, αλλά από τον Μάιο παρατηρείται ανάκαμψη στον αριθμό των δρομολογίων.

Ο αναπληρωτής υπουργός ανέφερε ότι ήδη έχουν ξεκινήσει προσλήψεις νέων οδηγών και ότι μέσα στο νέο έτος θα υπάρξουν αυξήσεις στους μισθούς τους. Επιπλέον ανακοίνωσε τη δημιουργία σχολής οδηγών της ΟΣΥ που θα καλύπτει τα έξοδα εκπαίδευσης υπό τον όρο ότι οι εκπαιδευόμενοι θα παραμένουν στην υπηρεσία για πέντε χρόνια.

Όσον αφορά το Μετρό και τον Ηλεκτρικό Σιδηρόδρομο, δήλωσε πως οι καθυστερήσεις στα δρομολόγια θα μειωθούν σημαντικά. Για τη γραμμή 2 του Μετρό αναμένονται βελτιώσεις με τις χρονοκαθυστερήσεις να πέφτουν στα 3 λεπτά και 45 δεύτερα ενώ στη γραμμή 3 στα 3 λεπτά και 20 δεύτερα. Από την αρχή του 2027 στον Ηλεκτρικό Σιδηρόδρομο η μεταξύ των δρομολογίων χρονική απόσταση αναμένεται να περιοριστεί στα πέντε λεπτά αντί για τα οκτώ που ισχύει τώρα.

Αναφερόμενος ειδικά στην επέκταση του Μετρό προς τη Γλυφάδα, επεσήμανε πως οι διαδικασίες έναρξης της μελέτης πρόκειται να ξεκινήσουν στις αρχές του 2026, υπογραμμίζοντας πόσο κρίσιμο είναι αυτό το έργο καθώς προβλέπεται μεγάλη αύξηση της κυκλοφορίας λόγω ανάπτυξης στην περιοχή του Ελληνικού.

«Ο σχεδιασμός έχει γίνει σε συνεργασία με τις τοπικές αρχές κι περιλαμβάνει μια νέα διακλάδωση που ξεκινά από το Ελληνικό καταλήγοντας στον Άγιο Κωνσταντίνο», σημείωσε χαρακτηριστικά ο υπουργός προσθέτοντας ότι η άνω διακλάδωση φτάνει μέχρι την Άνω Γλυφάδα μέσω Γούναρη έως Βουλιαγμένης. «Είναι ένα σπουδαίο έργο που οποιαδήποτε κυβέρνηση κι αν βρίσκεται στη θέση αυτή πρέπει να συνεχίσει», συμπλήρωσε.

Αναλύοντας περαιτέρω τα κυκλοφοριακά ζητήματα ο κ. Κυρανάκης ανέφερε ως κύριους παράγοντες επιβάρυνσης τις αυξημένες μετακινήσεις λόγω τουρισμού καθώς και την πυκνή κυκλοφορία φορτηγών αυτοκινήτων τροφοδοσίας στους δρόμους της πόλης.
«Η δωδεκάμηνη περίοδος τουρισμού έχει σημαντική επίδραση στις μεταφορές εντός Αθήνας καθώς κάθε μήνα πανεπιστήμια περίπου μεταξύ 600-700 χιλιάδων επισκεπτών επιβαρύνουν ακόμα περισσότερο», τόνισε χαρακτηριστικά。

Aκόμη πρόσθεσε πως οι εμπορικές μεταφορές συμβάλλουν επίσης έντονα στη συμφόρηση στους δρόμους όπως είναι ο Κηφισός.
Ωστόσο ανέφερε πως η επικείμενη σύνδεση Ελευσίνας – Θήβας προγραμματίζεται ώστε να αποσυμφορήσει σημαντικά τις συγκοινωνίες στην πρωτεύουσα.
Καθώς δήλωσε ότι αυτόν τον σχεδιασμό επαναξιολόγησαν για να περιλάβει τόσο σιδηροδρομικές όσο κι οδικές συνδέσεις.«Με σωστή λειτουργία του Θριασίου ως κέντρο logistics ενδέχεται να μειωθεί δραματικά η πίεση στον Κηφισό» κατέληξε.