08/12/2025

«Κυρανάκης: Νέα εποχή στις συγκοινωνίες το 2026 με περισσότερους οδηγούς, λεωφορεία και επεκτάσεις Μετρό!»

Περισσότεροι οδηγοί, περισσότερα λεωφορεία και καθαρές λεωφοριολωρίδες, είναι το τρίπτυχο πάνω στο οποίο δουλεύει το υπουργείο Υποδομών με στόχο μέσα στο 2026 το επιβατηγό κοινό της Αθήνας να απολαμβάνει καλύτερες συγκοινωνιακές υπηρεσίες. Το τρίπτυχο αυτό παρουσίασε στη Βουλή ο Αναπληρωτής Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κωνσνταντίνος Κυρανάκης απαντώντας στον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ, Νίκο Ανδρουλάκη, κατά τη

Κυρανάκης: Ο ΟΣΕ θα άρει τη μονιμότητα – Σε 2 φάσεις η κατάργηση των τρόλεϊ

Αναβάθμιση Συγκοινωνιακού Συστήματος στην Αθήνα έως το 2026

Η στρατηγική του υπουργείου Υποδομών επικεντρώνεται σε τρία βασικά στοιχεία: περισσότερους οδηγούς, αυξημένο αριθμό λεωφορείων και καθαρές λεωφοριολωρίδες. Ο σκοπός είναι να προσφέρει στο επιβατικό κοινό της Αθήνας ανώτερες συγκοινωνιακές υπηρεσίες μέχρι το 2026.

Αυτές τις εξελίξεις ανέφερε ο Αναπληρωτής Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, κατά τη διάρκεια συζήτησης στη Βουλή με τον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ, Νίκο Ανδρουλάκη.Ο κ. Κυρανάκης αναγνώρισε ότι «υπάρχουν μεγάλα και σοβαρά προβλήματα σε ότι αφορά την μεγάλη καθυστέρηση στις μετακινήσεις των πολιτών», σημειώνοντας ωστόσο την ανάγκη συνεργασίας μεταξύ διαφόρων υπουργείων για να αντιμετωπιστεί η κατάσταση.

Επιπλέον, απέρριψε τις κατηγορίες περί μείωσης των δρομολογίων λεωφορείων υπογραμμίζοντας ότι από τον Μάιο του 2025 παρατηρήθηκε αύξηση τόσο στα δρομολόγια όσο και στον αριθμό των οδηγών.Ανέφερε επίσης ότι «ακόμα υπάρχουν τεράστιες ανάγκες σε οδηγούς» και ήδη προχωρούν διαδικασίες για την πρόσληψη 300 νέων οδηγών με επόμενη προκήρυξη που θα γίνει από τον Ιανουάριο.

Σύμφωνα με τον κ.Κυρανάκη, αναβαθμίζεται ο στόλος των παλαιών λεωφορείων μέσω χρηματοδότησης από την Ευρωπαϊκή Ένωση μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης. Προβλέπει ότι μέχρι τον Μάρτιο θα παραληφθούν 1976 νέα οχήματα ενώ επιπλέον 1600 θα προστεθούν μέχρι το 2027.

«Στρατηγική μας είναι να επικεντρώσουμε τις δυνάμεις μας στις επιβατικές γραμμές που έχουν τη μεγαλύτερη ζήτηση», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Αναπληρωτής Υπουργός σχετικά με τα σχέδια πυκνώματος των δρομολογίων κατά τις ώρες αιχμής αλλά και τη χρήση νέων οδηγοί και σύγχρονων λεωφορείων στις καθαρές λεωφορίνες που πλέον θα εποπτεύονται με κάμερες.

I ιδιαίτερη σημασία δίδεται στα έργα αναβάθμισης του σιδηροδρομικού δικτύου καθώς επίσης και στον σχεδιασμό της επέκτασης του Μετρό προς τη Γλυφάδα – ένα έργο που έχει συμφωνηθεί ήδη με την Τοπική Αυτοδιοίκηση κι αναμένεται να ξεκινήσει η μελέτη αρχές του 2026.

Πρόκειται για κρίσιμου χαρακτήρα έργο καθώς η περιοχή αντιμετωπίζει κυκλοφορικές δυσκολίες λόγω της ανάπτυξης στο Ελληνικό. Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει διακλάδωση που θα συνδέει το Ελληνικό με τερματικό σταθμό στον Άγιο Κωνσταντίνο καθώς επίσης διαδρομές προς Ανω Γλυφάδα και Βουλιαγμένης.

Eπισημαίνεται πως «για πρώτη φορά γίνεται αντικατάσταση σε όλες τις ράγες του δικτύου του μέτρου συνολικής απόστασης 32.000 χιλιομέτρων». Όπως σημείωσε ο κ. Κυρανάκης δύο κύρια αίτια προκαλούν κυκλοφοριακή συμφόρηση στην πρωτεύουσα: πρώτον η κυβερνητική πολιτική για διευρυνόμενη χρονικά περίοδος Τουρισμού – αύξηση επισκεψιμότητας τους μήνες -και δεύτερον οι ελλείψεις στους εμπορικούς μεταφορικούς μηχανισμούς.