08/12/2025

Σημαντική Ψηφιακή Μεταρρύθμιση: 312 εκατ. ευρώ το Ετήσιο Όφελος από την Ψηφιοποίηση 20 Δημόσιων Υπηρεσιών!

Μια ολοκληρωμένη και συστηματική αποτίμηση 20 επιλεγμένων υπηρεσιών του gov.gr υλοποίησε το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης και Ηλεκτρονικού Περιεχομένου (ΕΚΤ). Η έρευνα εφαρμόζει μια καινοτόμο μεθοδολογία που συνδυάζει ποσοτικά και ποιοτικά κριτήρια και αποτυπώνει με τεκμηριωμένο τρόπο τη συμβολή της ψηφιοποίησης των δημόσιων υπηρεσιών στην απλούστευση και την αποτελεσματικότητα διαδικασιών, στην εξοικονόμηση κόστους και χρόνου για

gov.gr: Στα 312 εκατ. ευρώ το ετήσιο οικονομικό όφελος από την ψηφιοποίηση 20 δημόσιων υπηρεσιών –

Ολική Αποτίμηση 20 Υπηρεσιών του Gov.gr από το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης

Το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης και Ηλεκτρονικού Περιεχομένου (ΕΚΤ) πραγματοποίησε μια εκτενή και συστηματική αξιολόγηση 20 επιλεγμένων υπηρεσιών που προσφέρει η πύλη gov.gr. Η μελέτη εφαρμόζει μια πρωτοποριακή μέθοδο που συνδυάζει ποσοτικά και ποιοτικά κριτήρια, αποτυπώνοντας τεκμηριωμένα τη συμβολή της ψηφιοποίησης των δημόσιων υπηρεσιών στη βελτίωση των διαδικασιών, την εξοικονόμηση πόρων για τους πολίτες, τις επιχειρήσεις και τη δημόσια διοίκηση, καθώς και στα οφέλη για το περιβάλλον.

Οι 20 αυτές υπηρεσίες διαρθρώνονται σε οκτώ βασικές κατηγορίες του gov.gr και εξυπηρετούν περίπου 14 εκατομμύρια αιτήματα ανά έτος. Επιλέχθηκαν με βάση κριτήρια όπως η επισκεψιμότητα, η συχνότητα χρήσης τους, το προφίλ των χρηστών που εξυπηρετούνται, οι ανάγκες ευπαθών ομάδων καθώς επίσης ο αντίκτυπος σε διεθνείς δείκτες ψηφιακής διακυβέρνησης (eGovernment benchmark) καθώς και η γενική εμβέλεια της κάθε υπηρεσίας.

Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, οι διαδικασίες απλοποιούνται μέσω ψηφιοποίησης στις 20 επιλεγμένες υπηρεσίες, οδηγώντας σε ετήσια εξοικονόμηση ύψους 312 εκατ. ευρώ. Παράλληλα αναφέρεται ότι ο χρόνος ολοκλήρωσης αυτών μειώνεται κατά 88% για φυσικά/νομικά πρόσωπα κι κατά 97% για τη δημόσια διοίκηση. Σημαντικά είναι επίσης τα περιβαλλοντικά οφέλη: οι εκπομπές CO2 μειώνονται κατά 33.000 τόνους ετησίως ενώ αποφεύγονται περίπου 19 εκατομμύρια μετακινήσεις.

Υψηλή Ικανοποίηση Χρηστών

Τα αποτελέσματα της ποιοτικής αξιολόγησης δείχνουν υψηλά επίπεδα satisfaction στους πολίτες: το 76% δηλώνει πολύ ή απόλυτα ευχαριστημένο από τις παροχές του gov.gr.Οι καλύτερες βαθμολογίες παρατηρούνται στις παρακάτω υπηρεσίες: πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης (84%), καταβολή δαπανών κηδείας (81%) και βεβαίωση μόνιμης κατοικίας (81%). Παράγοντες που ενισχύουν αυτές τις θετικές αντιδράσεις είναι η εύκολη χρήση μέσω υπολογιστή (79%),η απουσία αναγκαιότητας μετακίνησης (77%) καθώς κι η συνολική αποτελεσματικότητα των παροχών τους (77%). Το gov.gr παρουσιάζεται ως προτιμώμενο μέσο επικοινωνίας με τη δημόσια διοίκηση συγκεντρώνοντας το 65% των προτιμήσεων ενώ ακολουθούν ιστοσελίδες φορέων με μόλις το 13% κι τα ΚΕΠ στο12%.

Προτάσεις Βελτίωσης Υπηρεσιών

Πολίτες ζητούν μέρος δράσεων βελτίωσης να περιλαμβάνει τρόπους όπως: λιγότερα απαιτούμενα δικαιολογητικά(37%) αλλά κι προσυμπλήρωση στοιχείων μαζί με ενημέρωση σχετικά με την κατάσταση αιτημάτων(36%). Μια ακόμη σημαντική πρόταση αφορά την εισαγωγή περισσότερων ηλεκτρονικών παροχών.

Δημοφιλείς Υπηρεσίες Σύμφωνα με Έρευνα

Bάσει της έρευνας του ΕΚΤ σχετικά με τη συνδυασμένη αξιολόγηση – ποσοτική & ποιοτική – οι κορυφαίες υπηρεσίες ήταν:

  • Pπιστοποιητικό Οικογενειακής Κατάστασης – χρησιμοποιείται γύρω στα τρία εκατομμύρια φορές ετησίως.
  • Ψηφιακή Βεβαίωση Εγγράφου – γνήσιο υπογραφής – χρήση περίπου δύο εκατομμυρίων φορές τον χρόνο.
  • KYC – Know Your Customer – έχει χρησιμοποιηθεί κοντά πέντε εκατομμύρια φορές κάθε χρόνο.
  • Έκδοση Δελτίου Ανεργίας– χρησιμοποιείται γύρω στο ένα εκατομμύριο ανά έτος.

Tο Μέλλον του Gov.gr!

Aξιοσημείωτοι είναι οι στόχοι ενίσχυσης ξεχωριστής σημασίας συμπεριλαμβάνουν την συνεχή αξιολόγηση & αναβάθμιση των ηλεκτρονικών παροχών ,την υλοποίηση τεχνολογιών τελευταίας γενιάς όσον αφορά προσωποποιήμενες υπηρεσίες αλλά ακόμα περισσότερο να συνεργαστούμε στον εμπλουτισμό νέων δυνατοτήτων προς τις επιχειρήσεις.

Για πρώτη φορά υλοποιήθηκε μια ολοκληρωμένη προσέγγιση στην αποτύπωση αυτών μέσω μιας νέας στρατηγικής όπου εξετάζονται τόσο τα οικονομικά όσο όμως & τα οικολογικά ωφελήματα από αυτή την ψηφιακή διάθεση δημοσίων υπηρεσιών.”

Με αυτόν τον τρόπο λοιπόν θα συνεχίσουμε να χτίζουμε πάνω στην επιτυχία , επενδύοντας παράλληλα σε κοινωνικές ανάγκες!