ΕΛΣΤΑΤ: Νέα Στοιχεία Αποκαλύπτουν Τάσεις στις Ηλεκτρονικές Παραγγελίες Επιχειρήσεων!
Η ΕΛΣΤΑΤ αναφέρει πως σε σύνολο 47.849 επιχειρήσεων της χώρας με απασχόληση 10 άτομα και άνω, οι 47.246 επιχειρήσεις έχουν φέτος πρόσβαση στο διαδίκτυο για επαγγελματικούς σκοπούς, ποσοστό 98,7%. Στην πρόσβαση συμπεριλαμβάνεται σταθερή και κινητή σύνδεση. Ενώ στο σύνολο των 47.849 επιχειρήσεων με απασχόληση 10 άτομα και άνω, με συνολικό κύκλο εργασιών 380,8 δισ. ευρώ
Ενημέρωση από την ΕΛΣΤΑΤ για την ψηφιακή παρουσία των επιχειρήσεων
Σύμφωνα με τα δεδομένα της ΕΛΣΤΑΤ, σε σύνολο 47.849 επιχειρήσεων στη χώρα που απασχολούν τουλάχιστον 10 άτομα,οι 47.246 έχουν φέτος πρόσβαση στο διαδίκτυο για επαγγελματικούς σκοπούς. Αυτό αντιστοιχεί σε ποσοστό 98,7%, περιλαμβάνοντας τόσο σταθερές όσο και κινητές συνδέσεις.
Από τις παραπάνω επιχειρήσεις, η συνολική τους κύκλος εργασιών ανέρχεται σε 380,8 δισ. ευρώ και οι 12.347 έλαβαν παραγγελίες μέσω ιστοσελίδων ή ειδικών εφαρμογών ή μέσω μηνυμάτων τύπου EDI (ποσοστό 25,8%). Ο κύκλος εργασιών από αυτές τις παραγγελίες ήταν περίπου 36,1 δισ. ευρώ, δηλαδή το 9,5% του συνολικού κύκλου εργασιών.
Έρευνα Χρήσης Τεχνολογίας
Με βάση τη μελέτη σχετικά με τη χρήση τεχνολογιών πληροφόρησης και ηλεκτρονικού εμπορίου που διεξήγαγε η ΕΛΣΤΑΤ για την περίοδο από την 1η Ιανουαρίου μέχρι τις 15 Σεπτεμβρίου του έτους 2025:
- Από τις εταιρείες που έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο (47.246), οι 12.333 (26,1%) προχώρησαν στην ανάλυση δεδομένων χρησιμοποιώντας προσωπικό τους.
- Ο συνολικός αριθμός των επιχειρήσεων που πραγματοποίησαν ανάλυση δεδομένων είτε εσωτερικά είτε μέσω εξωτερικών παρόχων φτάνει τις 15.047 (31,8%).
- Παράλληλα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της ίδιας έρευνας, μόλις οι 3.868 επιχειρήσεις (8,2%) από αυτές που διαθέτουν διαδικτυακή πρόσβαση χρησιμοποιούν συστήματα τεχνητής νοημοσύνης.
Η έννοια του «ηλεκτρονικού εμπορίου» αναφέρεται στις πωλήσεις ή αγορές αγαθών ή υπηρεσιών μέσω δικτύων υπολογιστών με προκαθορισμένες διαδικασίες για την αποστολή ή λήψη παραγγελιών. Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι η πληρωμή και η παράδοση δεν είναι υποχρεωτικά ηλεκτρονικές μορφές συναλλαγής; παραγγελίες που γίνονται μέσω τηλεφώνου ή fax καθώς και δακτυλογραφημένα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου δεν εμπίπτουν στην κατηγορία αυτή.
