20/08/2025

«Αλγόριθμοι και Τεχνητή Νοημοσύνη: Οι Νέες Στρατηγικές Ελέγχου για τους Influencers και τα Αδήλωτα Εισοδήματα»

Με αμείωτη ένταση συνεχίζονται οι έλεγχοι από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) σε influencers προκειμένου να εντοπισθούν αδήλωτα έσοδα από διαφημίσεις και πωλήσεις προϊόντων που προβάλλονται στα social media. Γράφει ο Δημήτρης Χριστούλιας Οι ελεγκτές της ΑΑΔΕ με σύμμαχο την τεχνολογία και συγκεκριμένα με την χρήση της τεχνητής νοημοσύνης και ειδικών αλγόριθμων πραγματοποιούν καθημερινά χιλιάδες

Έλεγχοι σε influencers: Αλγόριθμοι και τεχνητή νοημοσύνη τα «δίχτυα» για αδήλωτα εισοδήματα – enikonomia.gr

Συνεχείς Έλεγχοι από την ΑΑΔΕ σε Influencers για Εντοπισμό Αδήλωτων Εσόδων

Με αμείωτη ένταση συνεχίζονται οι έλεγχοι από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) σε influencers προκειμένου να εντοπισθούν αδήλωτα έσοδα από διαφημίσεις και πωλήσεις προϊόντων που προβάλλονται στα social media.

Οι ελεγκτές της ΑΑΔΕ αξιοποιούν σύγχρονες τεχνολογίες, όπως η τεχνητή νοημοσύνη και ειδικοί αλγόριθμοι, για να διενεργούν καθημερινά χιλιάδες ελέγχους. Στο «στόχαστρο» βρίσκονται άτομα με έντονη επιχειρηματική δραστηριότητα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, κυρίως στο Instagram και το TikTok, ενώ λιγότερη προσοχή δίνεται στο Facebook. Αυτές οι περιπτώσεις περνούν από τη διαδικασία ελέγχου μιας ειδικής υπηρεσίας της ΑΑΔΕ για να διαπιστωθεί αν έχουν δηλώσει την έναρξη επαγγελματικής δραστηριότητας και αν εμπορεύονται προϊόντα χωρίς να αναφέρουν τις σχετικές συναλλαγές στην εφορία, αποφεύγοντας έτσι την καταβολή ΦΠΑ και φόρου εισοδήματος.

Ο αριθμός των ακολούθων ενός influencer παίζει επίσης καθοριστικό ρόλο στους ελέγχους. Όσο μεγαλύτερος είναι ο αριθμός των ακολούθων τόσο υψηλότερες είναι συνήθως οι χρεώσεις για τη διαφήμιση προϊόντων ή υπηρεσιών.

Η ΑΑΔΕ θα εξετάσει επίσης τις φορολογικές δηλώσεις ώστε να εντοπίσει ποιοι δηλώνουν εισοδήματα από διαφημίσεις καθώς και τις πηγές αυτών των εισοδημάτων. Αυτό θα επιτρέψει τη διασταύρωση με τις αντίστοιχες δηλώσεις που υποβάλλουν οι εταιρείες. Επιπλέον, θα αναλυθούν πιστώσεις, αναλήψεις και πληρωμές μέσω τραπεζικών λογαριασμών για να επιβεβαιωθεί ότι συμβαδίζουν με τις φορολογικές τους υποχρεώσεις.

Η αρχή έχει ήδη εφαρμόσει ένα πρωτοποριακό λογισμικό που σαρώνει τα κοινωνικά δίκτυα εντοπίζοντας πιθανά περιστατικά φοροδιαφυγής.

Σύμφωνα με πρόσφατες πληροφορίες της Realnews, οι κατηγορίες influencers που μπαίνουν στο στόχαστρο περιλαμβάνουν:

  • NanoInfluencers: Από 1.000 έως 10.000 ακόλουθους εκτιμάται ότι κερδίζουν μεταξύ 20 έως 100 ευρώ ανά ανάρτηση.
  • MicroInfluencers: Από 10.000 έως 50.000 ακόλουθους με κέρδος μεταξύ 30 έως 200 ευρώ ανά ανάρτηση.
  • mid-Tier Influencers: Από 50.000 έως 500.000 ακόλουθους με κέρδος μεταξύ 80 έως 650 ευρώ ανά ανάρτηση.
  • MacroInfluencers: Από 500.000 μέχρι ένα εκατομμύριο ακόλουθους με κέρδος μεταξύ 150 έως 1.500 ευρώ ανά ανάρτηση.
  • MegaInfluencers: Πάνω από ένα εκατομμύριο ακόλουθοι με κέρδη άνω των 1.500 ευρώ ανά ανάρτηση.