14/10/2025

«Ανακαλύπτοντας την Αλήθεια: Πώς η Αξιολόγηση των Ασθενών Στο ΕΣΥ Καθορίζει την Υγειονομική Περίθαλψη»

Ο υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης και ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου παραχώρησαν σήμερα, Δευτέρα 6 Οκτωβρίου 2025, συνέντευξη τύπου για τα αποτελέσματα της αξιολόγησης της Εμπειρίας του Ασθενή στα Νοσοκομεία του ΕΣΥ και για τα πρώτα στατιστικά  από το Ενιαίο Ηλεκτρονικό Σύστημα Ραντεβού – τη δωρεάν τηλεφωνική γραμμή «1566», την εφαρμογή «myHealthApp» και την

Γ.Γεννηματάς: Ένορκη διοικητική εξέταση για το περιστατικό με τον ανελκυστήρα στο νοσοκομείο

Δημοσιοποίηση Αποτελεσμάτων για την Εμπειρία του Ασθενούς

Σήμερα, Δευτέρα 6 Οκτωβρίου 2025, οι υπουργοί Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου πραγματοποίησαν συνέντευξη τύπου ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων της αξιολόγησης της εμπειρίας του ασθενούς στα δημόσια νοσοκομεία. Επιπλέον, παρουσίασαν τα πρωταρχικά στατιστικά στοιχεία σχετικά με το Νέο Ηλεκτρονικό Σύστημα Ραντεβού που περιλαμβάνει τη δωρεάν τηλεφωνική γραμμή «1566», την εφαρμογή «myHealthApp» και την ψηφιακή πλατφόρμα «finddoctors.gov.gr».

Στη συνέντευξη συμμετείχαν επίσης η αναπληρώτρια υπουργός Υγείας Ειρήνη Αγαπηδάκη, η γενική γραμματέας Υπηρεσιών Υγείας Λίλιαν Βιλδιρίδη, καθώς και κορυφαίοι εκπρόσωποι από τον χώρο της υγειονομικής περίθαλψης όπως η διευθύνουσα σύμβουλος της ΗΔΙΚΑ Α.Ε.,Νίκη Τσούμα. Μεταξύ άλλων παραβρέθηκαν ο γενικός γραμματέας Στρατηγικού Σχεδιασμού Άρης Αγγελής και ο πρόεδρος του δ.σ. της ΗΔΙΚΑ Α.Ε., Γιάννης Καραγιάννης.

Αποτελέσματα Αξιολόγησης Εμπειρίας του Ασθενούς

Κατά τη διάρκεια της πρώτης ενότητας της συνέντευξης τύπου παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα που προήλθαν από 14.8885 ερωτηματολόγια που συμπληρώθηκαν από ασθενείς μεταξύ 14 Ιουλίου 2025 και 3 Οκτωβρίου 2025 σε σύνολο 111 νοσοκομείων και 631 κλινικών. Σύμφωνα με τις επίσημες ανακοινώσεις των υπουργείων Υγείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, η συνολική βαθμολογία διαμορφώθηκε στο επίπεδο του 4,04 σε κλίμακα όπου το άριστο είναι το 5.

Τα αρχικά δεδομένα καταδεικνύουν υψηλή βαθμολογία στην ποιότητα αλλά και στην ασφάλεια των παρεχόμενων υπηρεσιών υγειονομικής φροντίδας ενώ οι γεωγραφικές αποκλίσεις είναι περιορισμένες.

Aξιολογήσεις Επιμέρους Τομέων

Σε επιμέρους σημεία αξιολόγησης: το ποσοστό των ασθενών που εκτίμησαν θετικά την επάρκεια εξοπλισμού και προσωπικού φτάνει το εντυπωσιακό ποσοστό του 92%, ενώ τις οδηγίες κατά την αποχώρηση επισήμανε ως κατανοητές το 90% των συμμετεχόντων στην έρευνα. Η εμπιστοσύνη προς τους θεράποντες γιατρούς ανέρχεται στο ποσοστό του 84%, ενώ αυτή προς τους νοσηλευτές αγγίζει το 80%. Ωστόσο δεν πρέπει να υπάρξει εφησύχαση καθώς υπάρχουν πεδία βελτίωσης όπως η καθαριότητα (69%), η αριθμητική επάρκεια προσωπικού (61%), καθώς επίσης οι αποφάσεις που αφορούν τους ασθενείς (62%) αλλά κι η ποιότητα σίτισης (48%).

Aρχικά Στοιχεία Ραντεβού μέσω Ψηφιακών Πλατφορμών

Στη δεύτερη φάση της ενημέρωσης παρουσιάστηκαν τα πρώτα στοιχεία σχετικά με τα κλειστάραντε βού μέσω των υπηρεσιών «1566», «myHealthApp» καθώς κι «finddoctors.gov.gr». Από τις αρχές Οκτωβρίου μέχρι σήμερα έχουν πραγματοποιηθεί συνολικά περίπου δύο εκατοντάδες χιλιάδες συμφωνίες για επισκέψεις στους γιατρούς στα δημόσια νοσοκομεία: συγκεκριμένα, οι πολίτες έκλεισαν πάνω από χοντρικά εκατό τριάντα τρεις χιλιάδες μέσω εφαρμογών όπως αυτές προαναφέρθηκαν ενώ σχεδόν εξήντα επτά χιλιάδες ήταν εκείνοι που χρησιμοποίησαν τη νέα τηλεφωνική υπηρεσία υπ’ αριθμόν “1566”.