23/06/2025

Ανατρεπτικά ευρήματα: Η νέα μελέτη της ADAC αποκαλύπτει την αλήθεια για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Νέα μελέτη της ADAC αποκαλύπτει πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν 2,5 φορές λιγότερες πιθανότητες να χαλάσουν σε σχέση με τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα. Τα αποτελέσματα της μελέτης βασίστηκαν στην ανάλυση δεδομένων 3,6 εκατομμυρίων αυτοκινήτων που έγινε το 2024 από την  Γερμανική Ένωση Αυτοκινήτων. Αναλυτικά τα αποτελέσματα της μελέτης έδειξαν τα εξής: Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα 

fortisi electric charger

Ηλεκτρικά Αυτοκίνητα: Αυξημένη Αξιοπιστία Σύμφωνα ‌με Νέα Μελέτη

Μια⁤ πρόσφατη έρευνα από την ADAC αποκαλύπτει ότι τα ‍ηλεκτρικά οχήματα έχουν 2,5‍ φορές λιγότερες πιθανότητες να παρουσιάσουν βλάβες σε σύγκριση με τα βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα.

Τα αποτελέσματα της έρευνας προήλθαν από ⁢την ​ανάλυση δεδομένων που αφορούν⁢ 3,6 εκατομμύρια αυτοκίνητα και πραγματοποιήθηκε το 2024 από τη Γερμανική Ένωση Αυτοκινήτων. Οι λεπτομέρειες ‍της⁢ μελέτης αποκάλυψαν ότι:

  • Τα ηλεκτρικά οχήματα υπερέχουν σε εκπομπές ρύπων, αποδοτικότητα και αξιοπιστία.
  • Η κύρια αιτία για‍ τις βλάβες και στα δύο είδη αυτοκινήτων ‌είναι η μπαταρία εκκίνησης.

Το⁢ 2017, ‍οι βλάβες που ⁣σχετίζονταν με τη ⁣μπαταρία εκκίνησης⁤ αντιπροσώπευαν το 35,7% των συνολικών προβλημάτων. Αυτό το ⁢ποσοστό αυξήθηκε στο ‌46,3% το 2020 (πιθανώς‍ λόγω της ‌περιορισμένης χρήσης των​ οχημάτων κατά τη διάρκεια της πανδημίας), ενώ πέρυσι μειώθηκε στο ‌44,9%. Ο‍ δεύτερος πιο συχνός λόγος ​για τις βλάβες αφορά τον κινητήρα ή τα ηλεκτρονικά συστήματα (22,1%). Στις συμβατικές μηχανές περιλαμβάνονται σφάλματα στα συστήματα ψεκασμού καυσίμου ⁣ή​ ανάφλεξης ενώ στα ηλεκτρικά‌ συνδέονται κυρίως με το σύστημα υψηλής τάσης.

Οι λιγότερο συχνές αιτίες περιλάμβαναν ζημιές στη μίζα,στον εναλλάκτη και στο ηλεκτρολογικό σύστημα (10,6%),ζημιές ελαστικών (8,8%) καθώς και προβλήματα⁤ στα συστήματα κλειδώματος (6,9%).

Ανάλυση Δεδομένων

Aναλύοντας δεδομένα τεσσάρων ετών διαπιστώθηκε ότι υπήρχαν​ κατά μέσο όρο 12.9 βλάβες ‍ανά ​χίλια συμβατικά οχήματα σε αντίθεση με μόλις 8.5 ανά χίλια για τα ηλεκτρικά. Η διαφορά αυτή είναι πιο έντονη για αυτοκίνητα ηλικίας μεταξύ δύο‌ έως τεσσάρων ετών όπου ‌οι αριθμοί φτάνουν στις 9.4 βλάβες ανά χίλια για⁢ κινητήρες εσωτερικής καύσης ⁢συγκριτικά με μόνο τρεις και κάτι για τα ηλεκτρικά μοντέλα.

Aυτό δείχνει ότι η αξιοπιστία των νέων ηλεκτρικών⁤ αυτοκινήτων έχει αυξηθεί σημαντικά καθώς οι κατασκευαστές επιτυγχάνουν να επιλύσουν πολλά προβλήματα πριν αυτά παραδοθούν στους καταναλωτές. Η‍ μπαταρία εκκίνησης παραμένει η ‍πιο κοινή αιτία δυσλειτουργιών ⁢σε όλα τα ​είδη μετάδοσης κίνησης (50% στα EV​ έναντι του 45% στα ICE), ωστόσο τα EV αντιμετωπίζουν επίσης προκλήσεις σχετικά‍ με την ευαισθησία ⁤των ηλεκτρονικών τους λόγω μιας ευάλωτης μπαταρίας12 volt⁣ που μπορεί​ να εξαντληθεί γρήγορα.

Mία άλλη παράμετρος είναι ότι ⁢οι ιδιοκτήτες EV ενεργοποιούν ‍τις λειτουργίες του οχήματός τους μέσω εφαρμογών⁣ περισσότερο απ’ όσο ‍αναμένονταν από τους κατασκευαστές γεγονός που οδηγεί σε γρηγορότερη εξάντληση της μπαταρίας τους.Αντίθετα οι ICE υποφέρουν ‌περισσότερο από ‌θέματα στον κινητήρα διότι η δομή των ηλεκτρικών μηχανισμών ⁤είναι πολύ πιο απλή ‌άρα λιγότερο επιρρεπής‍ σε‍ ασθένειες.

Tέλος σημειώνεται πως ⁢τα ⁢EV εμφανίζουν λιγότερα προβλήματα στις κλειδαριές πιθανόν λόγω καλύτερης συνδεσιμότητας ενώ έχουν μεγαλύτερη φθορά στους ​τροχούς τους (1.3/1000) συγκριτικά με ‍τον ICE(0.9/1000) κυρίως λόγω⁢ του μεγαλύτερου βάρους και καλύτερων επιδόσεων ⁣τους.