24/08/2025

«Ανατροπή στις εκπτώσεις: Πτώση πωλήσεων και οι νικητές της αγοράς»

Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για να πέσει η αυλαία της φετινής θερινής εκπτωτικής περιόδου. Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις εκπροσώπων του εμπορικού κόσμου οι πωλήσεις των εμπορικών καταστημάτων κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων καταγράφονται μειωμένες που σε κάποιες περιοχές της Ελλάδας φτάνουν ακόμη και το 20%.  Γράφει ο Δημήτρης Χριστούλιας Χαρακτηριστικές είναι οι δηλώσεις του

Τέλος χρόνου για τις εκπτώσεις – Πόσο μειώθηκαν οι πωλήσεις των εμπορικών καταστημάτων – Ποιοι μπαίνουν στο

Η φετινή θερινή εκπτωτική περίοδος πλησιάζει στο τέλος της

Ο χρόνος μετρά αντίστροφα για την ολοκλήρωση της φετινής θερινής περιόδου εκπτώσεων. Σύμφωνα με τις αρχικές εκτιμήσεις από παράγοντες του εμπορικού τομέα, οι πωλήσεις στα καταστήματα κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων εμφανίζονται μειωμένες, με κάποιες περιοχές στην Ελλάδα να καταγράφουν πτώση έως και 20%.

Γράφει ο Δημήτρης Χριστούλιας

Ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς, Βασίλης Κορκίδης, δήλωσε χαρακτηριστικά ότι «Η επιδείνωση του φετινού τζίρου εκτιμάται σε πρώτη εκτίμηση των τοπικών εμπορικών συλλόγων χαμηλότερα έως και 20%, ενώ οι προσδοκίες της καταναλωτικής εμπιστοσύνης, καταγράφουν τη χαμηλότερη επίδοση των τελευταίων εννέα μηνών».

Σύμφωνα με τον ίδιο, οι τρέχουσες εκπτώσεις πλησιάζουν στο τέλος τους και τα έσοδα των εμπόρων είναι λιγότερα σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι. Η εικόνα που παρουσιάζουν οι θερινές εκπτώσεις είναι αρνητική και δεν φαίνεται να μπορεί να αναστραφεί καθώς απομένει σχεδόν μία εβδομάδα μέχρι το τέλος Αυγούστου. Ο κ. Κορκίδης υπογράμμισε ότι η φετινή εκπτωτική περίοδος ανέδειξε την έλλειψη διαθέσιμου εισοδήματος, τη μειωμένη αγοραστική δύναμη καθώς επίσης τις λιγότερες αυθόρμητες αγορές και τη σημαντική πτώση στην κατανάλωση ανά άτομο που βρίσκεται κατά -19% κάτω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο.

Φέτος παρατηρήθηκε επίσης μια έντονη μετατόπιση στη διάθεση περίπου 7 δισ. ευρώ που προορίζονταν για καλοκαιρινές αγορές από προϊόντα προς υπηρεσίες, ακολουθώντας αναλογικά τη μείωση στις πωλήσεις ένδυσης-υπόδησης καθώς και άλλων διαρκών αγαθών όπως ηλεκτρικές συσκευές και έπιπλα. Οι Έλληνες καταναλωτές φαίνεται πως προτίμησαν αυτή την καλοκαιρινή περίοδο να «επενδύσουν» σε διακοπές αντί για υλικά αγαθά.Οι λογαριασμοί ήρθαν πρώτοι στη σειρά προτεραιότητας πριν από τις αγορές.

Στον ιδιωτικό τομέα, το επίδομα αδείας ύψους 1,6 δισεκατομμυρίων ευρώ χρησιμοποιήθηκε κυρίως για εισιτήρια ταξιδιών και διαμονή σε δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς.

Έλεγχοι για πλασματικές εκπτώσεις

Tην ίδια στιγμή συνεχίζονται εντατικά οι έλεγχοι ώστε να διαπιστωθεί αν έχουν υπάρξει πλασματικές αυξήσεις τιμών πριν τις εκπτωτικές περιόδους. Οι ελεγκτές χρησιμοποιούν ψηφιακά εργαλεία όπως η τεχνητή νοημοσύνη για να παρακολουθούν καθημερινά χιλιάδες προϊόντα εστιάζοντας εκεί όπου υπάρχουν υποψίες πιθανών παραβάσεων σχετικά με ψευδείς εκπτώσεις.