30/10/2025

«Ανατροπή στις τιμές: Το μυστικό σχέδιο σούπερ μάρκετ και προμηθευτών για φθηνότερο «καλάθι»»

Η αποτελεσματικότητα της πρωτοβουλίας από τα σούπερ μάρκετ και τους προμηθευτές, μετά από παρότρυνση του υπουργείου Ανάπτυξης, να μειωθούν οι τιμές σε 2.180 προϊόντα θα κρίνει και την χρονική της διάρκεια. Μέχρι στιγμής, είναι βέβαιο ότι σχεδόν όλες οι μειώσεις που ανακοινώθηκαν σε βασικά αγαθά θα έχουν διάρκεια τουλάχιστον μέχρι το τέλος του χρόνου. Γράφει

Το σχέδιο για φθηνότερο «καλάθι» – Ποιο είναι το πλάνο των σούπερ μάρκετ και των προμηθευτών για να

Αξιολόγηση της Πρωτοβουλίας Μείωσης Τιμών σε Σούπερ Μάρκετ

Η επιτυχία της πρωτοβουλίας που ξεκίνησε από τα σούπερ μάρκετ και τους προμηθευτές, κατόπιν ενθάρρυνσης του Υπουργείου Ανάπτυξης, να μειωθούν οι τιμές σε 2.180 προϊόντα θα καθορίσει την διάρκεια της. Μέχρι τώρα, είναι σαφές ότι σχεδόν όλες οι ανακοινωθείσες μειώσεις στα βασικά αγαθά θα ισχύσουν τουλάχιστον μέχρι το τέλος του έτους.

Γράφει ο Δημήτρης Χριστούλιας

Όπως αποκαλύπτουν αξιόπιστες πηγές, αν οι καταναλωτές «αγκαλιάσουν» αυτή την πρωτοβουλία, τότε πολλές από τις μειώσεις θα γίνουν μόνιμες για τη μεγάλη πλειοψηφία των προϊόντων. Αυτό σκοπεύει να εξασφαλίσει στους καταναλωτές διαρκή πρόσβαση σε μια ευρεία γκάμα προϊόντων με χαμηλές τιμές. Επιπλέον, είναι πολύ πιθανό να δούμε νέες ανακοινώσεις για πρόσθετες μειώσεις και όσα προϊόντα βγουν εκτός της «λίστας» με τις χαμηλές τιμές θα αντικατασταθούν από άλλα αντίστοιχης ποιότητας.

Ο βασικός στόχος των σούπερ μάρκετ, των προμηθευτών αλλά και του υπουργείου Ανάπτυξης είναι η δημιουργία μιας «μόνιμης λίστας» με βασικά αγαθά που θα προσφέρονται σε μειωμένες τιμές ώστε να είναι πάντα διαθέσιμα στους καταναλωτές.Για την υλοποίηση αυτού του στόχου, στελέχη της αγοράς επισημαίνουν ότι απαιτείται ανάλογο ενδιαφέρον από μέρους των καταναλωτών.

Ταμπελάκια: Ένας Κρίσιμος Παράγοντας

Για την αποτελεσματικότητα αυτής της πρωτοβουλίας σημαντική θέση κατέχουν τα ταμπελάκια που τοποθετούνται σταδιακά στα ράφια των σούπερ μάρκετ. Αυτά διευκολύνουν τους καταναλωτές στην αναγνώριση των προϊόντων που έχουν υποστεί μειώσεις στις τιμές τους. Να σημειωθεί ότι περίπου 4.000 καταστήματα συμμετέχουν στην πρωτοβουλία αυτή μέσω περίπου 20 αλυσίδων σούπερ μάρκετ και γύρω στους 70 προμηθευτές.

Υπενθυμίζεται πως σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιοποίησε το Υπουργείο Ανάπτυξης στο πλαίσιο αυτής της πρωτοβουλίας για τη μείωση τιμών σε 2.180 προϊόντα υπάρχει μέσο ποσοστό μείωσης 8%. Συγκεκριμένα, οι 1.356 κωδικοί (δηλαδή σχεδόν το 60% όλων) ανήκουν σε ιδιωτικές ετικέτες ενώ οι υπόλοιποι επώνυμοι κωδικοί αριθμούν μόλις τέσσερις από τους δέκα.

Aπό συνολικά παρακολουθούμενους κωδικούς:

  • 1.050 είδη παρουσίασαν πτώση μεταξύ 5% και 10%
  • 390 ειδών κυμάνθηκαν μεταξύ -10% και -20%
  • 120 άλλοι κωδικοί είχαν εκπτώσεις άνω του -20% έως -30%

(…) Οι εκπτώσεις αρχίζουν από το επίπεδο του 2% έως φτάνουν ακόμα και στο εντυπωσιακό ποσοστό του -35%. Για παράδειγμα:

  • Aλεύρια: 17 κωδικοί παρουσίασαν πτώσεις στις τιμές τους κατά ποσοστά μεταξύ 5%-12%
  • Aλλαντικά: 62 είδη παρουσίασαν διαφοροποιήσεις στην τάξη του +2% έως +30%
  • Eιδη καθαρισμού: 168 κωδικοί κυμανθήκαν μεταξύ +3%-30%

Pαίνεται επίσης ότι σημαντικές αλλαγές λάμβαναν χώρα στον τομέα γαλακτοκομικών όπου παρατηρήθηκαν μειώσεις έως και +13%, ενώ ειδικότερα φαινόμενα παρατηρούνται στα ζυμαρικά (+3%-13%) αλλά κι άλλες κατηγορίες όπως απορρυπαντικά (-3%-30%). Αξιοσημείωτες ήταν επίσης οι πτώσεις στα παγωμένα τρόφιμα καθώς κι εκείνων άρτου μέχρι –20%, στον καφέ κατά –8%, στο νωπό κρέας ή όσπρια (-7%) καθώς κι άλλα τρόφιμα όπως τυριά η οποία έφθασε ακόμα و στο –35%.