«Ανδρουλάκης: Η ανάγκη για μια κυβερνητική στροφή προς αποτελεσματικές μεγάλες παρεμβάσεις»
Αναξιοπιστία, αδράνεια, προχειρότητα στις απαιτούμενες και επείγουσες παρεμβάσεις για το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Αττικής καταλόγισε ο Νίκος Ανδρουλάκης στον πρωθυπουργό και της κυβέρνηση στην παρέμβασή του στη Βουλή όπου συζητήθηκε σχετική επερώτηση του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής. «Όπως σε όλα τα μείζονα θέματα για τη ζωή του πολίτη, η αναξιοπιστία του πρωθυπουργού είναι παροιμιώδης. Ο κ. Μητσοτάκης
Ανεπαρκής Αντίκτυπος της Κυβέρνησης στο Κυκλοφοριακό της Αττικής
Αναφορές σε αναξιοπιστία και αδράνεια κατέθεσε ο Νίκος Ανδρουλάκης προς τον πρωθυπουργό και την κυβέρνηση κατά τη διάρκεια της συζήτησης στη Βουλή, σχετική με επερώτηση του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής για το κυκλοφοριακό πρόβλημα στην Αττική. «Η αναξιοπιστία του πρωθυπουργού είναι διάσημη όπως σε όλα τα σημαντικά ζητήματα που αφορούν τον πολίτη.Ο κ.Μητσοτάκης, τον Νοέμβριο του 2023, διακήρυξε με έμφαση ότι απαιτείται μια νέα πολιτική βιώσιμης κινητικότητας στις αστικές περιοχές. Για να δείξει μάλιστα πόσο “έτοιμοι” ήμασταν, δήλωσε ότι οι διαδικασίες θα ξεκινούσαν… τον επόμενο μήνα. Ωστόσο, έχουν περάσει δύο χρόνια χωρίς κανένα σχέδιο ή δράσεις», επισήμανε ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης.
Κατέθεσε στα πρακτικά την Έκθεση Κινδύνου για τον προγραμματισμένο κόμβο Σκαραμαγκά λέγοντας πως «η επιπολαιότητα από το Υπουργείο Υποδομών έχει γίνει κανόνας» και ανέφερε ότι «οι καθυστερήσεις στις απαλλοτριώσεις κοστίζουν: αποζημιώσεις επί αποζημιώσεων». Σημείωσε επίσης: «Έτσι φτάσαμε στην “κανονικοποίηση του μοντέλου ΒΟΑΚ”, όπου δαπανήθηκαν 124,5 εκατομμύρια ευρώ μόνο για αποζημιώσεις σε ένα μικρό τμήμα».
Ο κ. Ανδρουλάκης υπενθύμισε ότι την περασμένη εβδομάδα το ΠΑΣΟΚ διοργάνωσε διάλογο με επιστήμονες, φορείς της κοινωνίας των πολιτών και εκπροσώπους της αυτοδιοίκησης σχετικά με το κρίσιμο ζήτημα των κυκλοφοριακών θεμάτων προσφέροντας μια ολοκληρωμένη πρόταση που επικεντρώνεται στη βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης των κατοίκων στο Λεκανοπέδιο. Κατηγόρησε παράλληλα την κυβέρνηση πως έχει σπαταλήσει πολύτιμες ευκαιρίες τα τελευταία έξι χρόνια, η πιο χαρακτηριστική περίπτωση ήταν αυτή του Ταμείου Ανάκαμψης.
«Δεν καταφέρατε», είπε χαρακτηριστικά «να προχωρήσετε νωρίς στην ωρίμανση σημαντικών έργων ούτε να ολοκληρώσετε τις απαραίτητες μελέτες και αδειοδοτήσεις». Εργα ζωτικής σημασίας συνεχίζουν να καθυστερούν:
- – Η Αστική Σήραγγα Ηλιούπολης.
- – Ο οδικός άξονας Ελευσίνα-Οινόφυτα.
- – Οι απαιτούμενες παρεμβάσεις στον Κηφισό.
- – Η επέκταση της λεωφόρου Κύμης.
- – Και βέβαια οι επεκτάσεις προς Ραφήνα και Λαύριο από την Αττική Οδό.
Ο κ. Ανδρουλάκης χαρακτήρισε τη δήλωση του κ.Κυρανάκη περί μη χωρητικότητας άλλων ανθρώπων στην Αθήνα ως ένδειξη αποτυχίας: «Δηλαδή δεν είναι θέμα έλλειψης σχεδίων ή υποδομών – αλλά θέμα των πολιτών!», τόνισε ο Νίκος Ανδρουλάκης.
Υπενθύμισε ότι πέρυσι χάθηκαν 500.000 δρομολόγια λεωφορείων ενώ σημείωσε πως το Μετρό λειτουργεί μόνο στο μισό δυναμικότητα του.
Παρουσιάζοντας τις προτάσεις τους για τη σοβαρή κατάσταση στον Κηφισό ανέφερε συγκεκριμένες άμεσα εφαρμόσιμες λύσεις:
– Πρώτον, εγκαθίδρυση έξυπνων συστημάτων διαχείρισης κυκλοφορίας στις εισόδους ώστε να μην δημιουργούνται συμφ congestions.
– Δεύτερον εφαρμογή δυναμικών περιορισμών ταχύτητας ανά λωρίδα σύμφωνα με πραγματικά δεδομένα κυκλοφορίας όπως συμβαίνει σε πολλές σύγχρονες ευρωπαϊκές πόλεις.
– Τρίτον δημιουργία ενός ευφυούς μηχανισμού γρήγορης απομάκρυνσης ακινητοποιημένων οχημάτων ανά 4 χιλιόμετρα μεταξύ τους.
«Το ζήτημα δεν επιλύεται μέσω περιστασιακών μέτρων· πρέπει να δράσουμε άμεσα ώστε να προχωρήσουμε ουσιαστικά στα μεγάλα έργα υποδομών μέσω σοβαρών μελετών και εξασφάλισης χρηματοδοτικών πηγών.» Πρότεινε η ίδρυση ενός μητροπολιτικού φορέα συνεργασίας που θα περιλαμβάνει στοιχεία από την τοπική αυτοδιοίκηση για αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση όλων των αιτίων που προκαλούν προβλήματα στη μεταφορά δρόμων.
“Είναι ανάγκη επίσης η δημιουργία ποικιλότητας εμπορευματικών κέντρων διαφορετικών μεγέθους”, συμπλήρωσε “ΜΌΝΟ τότε μπορεί να επιτευχθεί περιορισμός μετακίνησης βαρέως φορτηγού κατά τις ώρες αιχμής.” Χωρίς στρατηγική προσέγγιση στον τομέας εφοδιαστικής αλυσίδας οι εξαγγελίες απαγόρευσης κινήσεων φορτωμένων οχημάτων από 7 έως 10 π.m είναι απλώς επικοινωνιακά τεχνάσματα”, υποστήριξε περαιτέρω.
“Προτείνουμε νέο σύστημα στάθμευσης καθώς επίσης περιφερειακά πάρκινγκ κοντά στο κέντρο μαζί με πρόσβαση στη Δημόσια Συγκοινωνία,” προσθέτοντας έτσι θα βοηθήσει ώστε η Αττική αντί για ένα αρχιπέλαγος σταθμευμένων αυτοκινήτων.”
“Καταληκτηρία σας φέρνουμε εκεί όπου δεν τόλμησε ποτέ η Νέα Δημοκρατία:”,
“,
” Mεταφέρουμε δημόσιους οργανισμούς εκτός Αθήνας ενώ παράλληλα παρέχουμε ισχυρά κίνητρα επιχειρήσεων ώστε ν’αναπτύσσονται παραγωγικά εντός οργανωμένων χώρων στην περιφέρεια”.
“Σκοπός μας είναι μία Ελλάδα διαθέσιμη σε όλους.” “Αυτό αποτελεί τη δική μας υπόσχεση,” κατέληξε.
