Ανελκυστήρες: Ξεκίνησε η ηλεκτρονική απογραφή – Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε!
Σε λειτουργία βρίσκεται ήδη από την Παρασκευή 1 Αυγούστου 2025, η νέα ψηφιακή πλατφόρμα του Μητρώου Απογραφής Ανελκυστήρων του Υπουργείου Ανάπτυξης, στη διεύθυνση https://elevator.mindev.gov.gr, για την πλήρη καταγραφή των ανελκυστήρων που λειτουργούν σε όλη τη χώρα. Καλύπτει ένα πολυετές θεσμικό και τεχνικό κενό και αποτελεί το πρώτο βήμα για την καθολική συμμόρφωση των ανελκυστήρων της

Ενεργοποίηση Νέας Ψηφιακής Πλατφόρμας για την Απογραφή Ανελκυστήρων
Από την Παρασκευή 1 Αυγούστου 2025, έχει τεθεί σε λειτουργία η καινοτόμος ψηφιακή πλατφόρμα του Μητρώου Απογραφής Ανελκυστήρων του Υπουργείου Ανάπτυξης, διαθέσιμη στη διεύθυνση https://elevator.mindev.gov.gr. Αυτή η πρωτοβουλία στοχεύει στην ολοκληρωμένη καταγραφή όλων των ανελκυστήρων που λειτουργούν στη χώρα μας.
Η νέα αυτή πλατφόρμα καλύπτει ένα σημαντικό θεσμικό και τεχνικό κενό που υπήρχε μέχρι σήμερα και αποτελεί το πρώτο βήμα για τη συμμόρφωση των ανελκυστήρων με τα ευρωπαϊκά πρότυπα ασφαλείας. Ο Υπουργός Ανάπτυξης, Τάκης Θεοδωρικάκος, έχει επισημάνει ότι «η πιστοποίηση των ανελκυστήρων αφορά την ασφάλεια εκατομμυρίων ανθρώπων που τα χρησιμοποιούν καθημερινά. Το ελληνικό κράτος αποκτά για πρώτη φορά μια πλήρη εικόνα της τεχνικής κατάστασης και ασφάλειας του συνόλου των ανελκυστήρων που λειτουργούν στην Ελλάδα».
Η ηλεκτρονική απογραφή είναι υποχρεωτική για όλους τους ανελκυστήρες – χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η ηλικία τους ή αν έχουν πιστοποιηθεί στο παρελθόν – ακόμα κι αν είναι εκτός λειτουργίας ή έχουν ήδη καταχωρηθεί σε άλλα Μητρώα.Η διαδικασία αυτή πρέπει να ολοκληρωθεί έως τις 30 Νοεμβρίου 2025 από τους ιδιοκτήτες, διαχειριστές ή εξουσιοδοτημένους συντηρητές και εγκαταστάτες.
Διαδικασία Απογραφής
Η απογραφή πραγματοποιείται μέσω της πρόσβασης στην πλατφόρμα με τη χρήση κωδικών Taxisnet (ή με Κωδικούς Δημόσιας Διοίκησης για υπευθύνους δημόσιων κτιρίων).Τα απαραίτητα στοιχεία περιλαμβάνουν: πληροφορίες σχετικά με τον ιδιοκτήτη ή τον νόμιμο εκπρόσωπο, τη διεύθυνση του κτιρίου όπου βρίσκεται ο ανελκυστήρας, τον αριθμό στάσεων καθώς και το έτος εγκατάστασής του. Επιπλέον απαιτούνται στοιχεία του υπεύθυνου συντηρητής.
Με την ολοκληρωμένη διαδικασία απογραφής κάθε ανελκυστήρας θα αποκτήσει έναν Μοναδικό Κωδικό Αναγνώρισης (UUID), ο οποίος θα συνοδεύει όλες τις επόμενες διαδικασίες όπως συντηρήσεις, ελέγχους ή μεταβιβάσεις ακινήτων.