Άνοιξε ο δρόμος για τη Γραμμή 4 του μετρό – Δεκτή η οικονομική προσφορά των Άβαξ – Ghella – Alstom

Δεκτή έκανε η Αττικό μετρό την προσφορά του σχήματος των εταιρειών Άβαξ, Ghella και Alstom κατά τη διαδικασία αποσφράγισης των οικονομικών προσφορών, για την κατασκευή της Γραμμής 4 του Μετρό. Η κοινοπραξία η οποία, εάν δεν υπάρξουν ανατροπές, θα αποτελέσει τον ανάδοχο του έργου, ύψους 1,8 δισ. ευρώ, κατέθεσε σύμφωνα με πληροφορίες την πιο συμφέρουσα προσφορά, οδηγώντας στον αποκλεισμό του σχήματος Άκτωρ, Ansaldo και Hitachi.
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η κοινοπραξία της Άβαξ έδωσε προσφορά με έκπτωση της τάξεως του 12% (1,158 δισ. ευρώ), ενώ η προσφορά του σχήματος με επικεφαλής την Άκτωρ διαμορφώθηκε σε 1,18 δισ. ευρώ, αντιστοιχώντας σε έκπτωση 10,6%. Εξάλλου, η τεχνική προσφορά των εταιρειών Αβαξ, Ghella και Alstom έχει συγκεντρώσει την υψηλότερη βαθμολογία, συγκριτικά με αυτήν της αποκλεισθείσας κοινοπραξίας.
Τα επόμενα βήματα του μεγαλύτερου δημόσιου συγχρηματοδοτούμενου έργου των τελευταίων δεκαετιών περιλαμβάνουν τη σύνταξη του πρακτικού διενέργειας του διαγωνισμού από την επιτροπή διαγωνισμού της Αττικό Μετρό. Εν συνεχεία μέλει να φανεί εάν θα κατατεθούν προσφυγές, καταρχάς στην Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών και ακολούθως στο Συμβούλιο της Επικρατείας.
Σε κάθε περίπτωση, η αποσφράγιση, σήμερα, των οικονομικών προσφορών είναι ένα σημαντικό βήμα για την πρόοδο του έργου που παρέμενε “κολλημένο” για τουλάχιστον ενάμιση χρόνο. Έρχεται έξι χρόνια μετά την εξαγγελία του έργου και τρία χρόνια μετά τη δημοπράτησή του.
Ποια θα είναι η Γραμμή 4 του Μετρό
Η υλοποίηση της νέας γραμμής μήκους 12,8 χλμ., που περιλαμβάνει 15 υπόγειους σταθμούς (Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημίας, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου, Γουδή), σε περιοχές, όπως τα Εξάρχεια και το Κολωνάκι, αυξάνει το βαθμό δυσκολίας του έργου και κατ’ επέκταση του χρόνο υλοποίησής του.
Αν και διαθέτει συμβατικό χρόνο ολοκλήρωσης τα οκτώ χρόνια, εκτιμάται ότι θα απαιτηθούν περισσότερα από 10 χρόνια για την αποπεράτωση της πρώτης φάσης του έργου.