21/06/2025

Το Εντυπωσιακό Νέο Υποψήφιο Ελικόπτερο για Λιμενικό, Αστυνομία και Ένοπλες Δυνάμεις

Η πολυτυπία στον στόλο των ελικοπτέρων αποτελεί το μεγαλύτερο πρόβλημα σε Σώματα Ασφαλείας και Ένοπλες Δυνάμεις, με αποτέλεσμα να υποφέρουν από διαθεσιμότητες αλλά και υψηλά κόστη συντήρησης. Οι Γάλλοι έρχονται με πρόταση αντικατάστασης όλων των διαφορετικών τύπων ελικοπτέρων που διαθέτουν τα Σώματα Ασφαλείας αλλά και τα παλαιά των Ενόπλων Δυνάμεων με έναν νέο – κοινό

Το νέο υποψήφιο ελικόπτερο για Λιμενικό, Αστυνομία και Ένοπλες Δυνάμεις – Δείτε εικόνες – Αποκλειστικό

Η Πολυτυπία Ελικοπτέρων: Ένα Σημαντικό Ζήτημα για τις Ένοπλες Δυνάμεις και τα Σώματα Ασφαλείας

Η ποικιλία τύπων ελικοπτέρων που χρησιμοποιούνται από τις Ένοπλες Δυνάμεις και τα Σώματα Ασφαλείας αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα, καθώς οδηγεί σε χαμηλή διαθεσιμότητα και αυξημένα κόστη συντήρησης. Οι Γάλλοι προτείνουν την αντικατάσταση όλων των διαφορετικών τύπων ελικοπτέρων με έναν ενιαίο, σύγχρονο τύπο.

Το enikos.gr ήταν το μοναδικό ελληνικό μέσο που παρευρέθηκε στην κορυφαία έκθεση αεροπορικού και αμυντικού υλικού της Ευρώπης, Paris Air Show. Σε αυτό το σημαντικό γεγονός, όπου συγκεντρώνονται οι εξελίξεις στον τομέα της αεροπορίας στην Ευρώπη, αναδείχθηκαν λύσεις που μπορούν να ενισχύσουν την ευρωπαϊκή ασφάλεια, ειδικά μετά τις πρόσφατες γεωπολιτικές αλλαγές.

Δύο σημαντικά προγράμματα της ΕΕ βρίσκονται σε εξέλιξη: ο μηχανισμός SAFE με δάνεια 150 δισεκατομμυρίων ευρώ και το ReARM ύψους 650 δισεκατομμυρίων ευρώ για την ενίσχυση της ευρωπαϊκής άμυνας. Η πολυτυπία στα ελικόπτερα είναι ένα ζήτημα που απασχολεί τόσο τον στρατό όσο και τα σώματα ασφαλείας. Ο Στρατός Ξηράς διαθέτει έξι διαφορετικούς τύπους ελικοπτέρων, η Πολεμική Αεροπορία δύο και το Πολεμικό Ναυτικό έναν. Παρόμοια κατάσταση παρατηρείται στο Λιμενικό και την Αστυνομία με δύο διαφορετικούς τύπους αντίστοιχα.

Με τη νέα παραγγελία της Πυροσβεστικής για οκτώ Super Puma στην εξελιγμένη τους έκδοση -την οποία ήδη διαθέτει η Πολεμική Αεροπορία- δημιουργείται ένας κοινός τύπος ελικόπτερου που προσφέρει πλεονεκτήματα στη συντήρηση και στις παραγγελίες ανταλλακτικών.Αντίστοιχη προσπάθεια έχει γίνει με τον κοινό τύπο Blackhawk μεταξύ Ναυτικού και Στρατού Ξηράς.

Στο πλαίσιο των προσπαθειών για στροφή προς ευρωπαϊκά συστήματα από την Ελληνική Κυβέρνηση, οι Γάλλοι προτείνουν να αντικατασταθούν τα παλιά γαλλικά Dauphin του Λιμενικού Σώματος καθώς επίσης τα BO-105 της Ελληνικής Αστυνομίας με το νέο H-160 κατασκευής Ευρώπης.

Η οικονομική αποδοτικότητα του H160 βασίζεται σε τρεις κύριους παράγοντες: μειωμένη κατανάλωση καυσίμου,βελτιωμένο κόστος συντήρησης κι αυξημένες ταχύτητες πτήσης συγκριτικά με άλλα ελικόπτερα του είδους του. Η κατανάλωση καυσίμου των κινητήρων Arrano 1A έχει μειωθεί κατά 18% σε σχέση με προηγούμενες γενιές κινητήρων στις ίδιες λειτουργίες.

Η υποστήριξη συντήρησης του H160 έχει σχεδιαστεί ώστε να εξασφαλίζει οικονομικές λύσεις για όλες τις αποστολές. Το κόστος ανά ώρα λειτουργίας μειώνεται κατά σχεδόν 15%. Από μεταφορές έως υπηρεσίες επείγουσας ιατρικής περίθαλψης ή δημόσιες υπηρεσίες, η προτεινόμενη cruising speed άνω των 135 κόμβων επιτρέπει γρήγορες κι αποτελεσματικές αποστολές.

Τα χαρακτηριστικά αυτού του μοντέλου είναι αξιοσημείωτα· σύμφωνα με τον κατασκευαστή AIRBUS μπορεί να πετάει εκατοντάδες ώρες χωρίς ανάγκη συντήρησης ενώ παρέχει εύκολη πρόσβαση στους μηχανικούς σε όλα τα τμήματά του καθιστώντας τη διαδικασία πιο οικονομική. «Φέρει 68 πατέντες και είναι κατά 50% πιο ήσυχος λόγω προηγμένης σχεδίασης πτερυγίων» δηλώνει αποκλειστικά στο enikos.gr ο Vincent Chenot επικεφαλής του προγράμματος H160 προσθέτοντας ότι έχουν δημιουργήσει ένα ελικόπτερο έτοιμο να πετάξει χωρίς προβλήματα για πολλά χρόνια.

Το βάρος του μόλις έξι τόνους δεν τον κατατάσσει στα βαριά στρατιωτικά ελικόπτερα αλλά μπορεί να εκτελεί πολλές αποστολές χάρη στις νέες τεχνολογίες που υιοθετεί είτε πρόκειται για επιχειρήσεις είτε έρευνα διάσωσης ή εποχούμενη επιχείρηση ακόμα κι αν χρειαστεί μπορεί να φέρει όπλα όπως ρουκέτες στη βαριά έκδοση.
Ο κος Chenot μας ενημερώνει ότι οι γαλλικές ένο armed forces έχουν παραγγείλει συνολικά 169 μονάδες: συγκεκριμένα 80 θα πάνε στον στρατό, άλλες τόσες στο Ναυτικό κι οι υπόλοιποι στην αεροπορία.
«Μια από τις πρωτοβουλίες είναι ότι συνεργάζεται οργανικά με drone που χειρίζεται μέσω tablet το πλήρωμα» μας λέει ο V.Chenot ενώ αναφέρεται επίσης στη χρήση Link22 για τηλεcommunications καθώς επίσης διαθέτει radar σταθερού πάνελ καλύψεως μέχρι τους360°και σύστημα αυτο προστασίας μέσω chaff-flare.