20/12/2025

«Χρήστος Δήμας: 2,5 εκατ. ευρώ καθημερινά το τίμημα από τις κινητοποιήσεις των αγροτών!»

Περίπου στα 2,5 εκατομμύρια ευρώ τη μέρα υπολογίζεται το κόστος από το άνοιγμα των διοδίων από τους αγρότες αναφέρει σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας. «Προφανώς, τα έσοδα που χάνονται από τα διόδια στους αυτοκινητόδρομους μετατρέπονται σε αξιώσεις σε βάρος του Δημοσίου, οι οποίες μάλιστα, δεν είναι καθόλου αμελητέες»

Χρήστος Δήμας: Στα 2,5 εκατ. ευρώ την ημέρα το κόστος από το άνοιγμα των διοδίων από τους αγρότες – Θα

Κόστος Από Κλειστά Διόδια: Σημαντικές Επιπτώσεις για το Δημόσιο

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας δήλωσε σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι η απώλεια εσόδων από την απεργία των αγροτών που προέβλεπε το άνοιγμα των διοδίων υπολογίζεται σε περίπου 2,5 εκατομμύρια ευρώ ημερησίως. «Αναμφίβολα, τα χαμένα έσοδα από τα διόδια στους αυτοκινητόδρομους μετατρέπονται σε αξιώσεις εις βάρος του Δημοσίου, οι οποίες είναι σοβαρές» σημείωσε ο υπουργός. Πρόσθεσε ότι «το κόστος αυτό εκτιμάται γύρω στα 2,5 εκατ. ευρώ καθημερινά, εξαιρουμένης της Αττικής Οδού, επιβαρύνοντας τους Έλληνες φορολογούμενους με ένα περιττό οικονομικό βάρος».

Σύμφωνα με τον κ.Δήμα, οι αγρότες που σκέφτονται να ανοίξουν τα διόδια στο όνομα της ελεύθερης κυκλοφορίας θα μετακυλήσουν το κόστος στους φορολογούμενους πολίτες που χρησιμοποιούν ή δεν χρησιμοποιούν τους δρόμους αυτούς.

Ο υπουργός αναφέρθηκε επίσης στα μεγάλα έργα υποδομών που αλλάζουν την εικόνα της χώρας καθώς και στο πρόγραμμα για αντιπλημμυρικά και υδραυλικά έργα συνολικού προϋπολογισμού άνω του ενός δισεκατομμυρίου ευρώ. Αναμένονται ολοκληρώσεις δύο σημαντικών έργων μέχρι το 2026: η επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς την Καλαμαριά με πέντε νέες στάσεις (Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη και Μίκρα) και η παράδοση στην κυκλοφορία του βόρειου τμήματος του Ε-65 μήκους 45 χιλιομέτρων.

Όπως τόνισε ο υπουργός για τα αντιπλημμυρικά σχέδια σήμερα βρίσκονται σε εξέλιξη 51 υδραυλικά έργα διαφόρων κατηγοριών με συνολικό προϋπολογισμό 1,22 δισεκατομμύρια ευρώ σε όλες τις ελληνικές περιφέρειες. Παράλληλα «τρέχουν» 34 μελέτες αξίας 76,4 εκατ. ευρώ και υπάρχουν κι άλλα έργα υπό δημοπράτηση ύψους περίπου 936 εκατ. ευρώ.

Συνέντευξη Υπουργού Χρίστου Δήμα

ΕΡ: Τον τελευταίο καιρό έχουμε αποκλεισμό δρόμων λόγω κινητοποιήσεων αγροτών που σκοπεύουν να ανοίξουν τα διόδια; Αυτό έχει κόστος για το Δημόσιο;

AΠ: Φυσικά! Τα έσοδα από τα διόδια στους αυτοκινητόδρομους χάνονται μετατρέποντας τις απαιτήσεις αυτές σε επιβάρυνση για τον κρατικό κορβανά – κάτι ιδιαίτερα σημαντικό δεδομένων των συνθηκών μας σήμερα.

ΕΡ: Ποιες είναι οι στρατηγικές σας σχετικά με τη διαχείριση νερού εν μέσω κλιματικής κρίσης;

< p>< strong>AΠ:Η διαχείριση των υδάτων είναι κομβικής σημασίας καθώς σχετίζεται άμεσα με την παραγωγή τροφής και τη βιωσιμότητα των περιοχών μας απέναντι στις κλιματολογικές αλλαγές. Εφαρμόζουμε ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα αρδευτικών και αντιπλημμυρικών έργων χωρίς ιστορικό ανάγλυφο.

< p >< strong >ΕΡ: Ποια είναι η κατάσταση σχετικά με τον ΒΟΑΚ;
< p >< strong >ΑΠ: Ο Βορειος Οδικός Άξονας Κρήτης ήδη εξελίσσεται αφού ενεργοποιήσαμε πρόσφατα γρήγορα δικαιώματα αναγκαία για την κατασκευή μεγάλων τμημάτων αυτού του κρίσιμου οδικού δικτύου.