05/12/2025

Δείτε πότε θα δοθεί παράταση για την απογραφή των ανελκυστήρων: Όλες οι απαντήσεις στις ερωτήσεις σας!

Έως τις 30 Νοεμβρίου του 2025 θα πρέπει οι ιδιοκτήτες, οι διαχειριστές και οι συντηρητές ανελκυστήρων να ολοκληρώσουν την απογραφή των ανελκυστήρων τους στο σχετικό Μητρώο Απογραφής προκειμένου να μην κληθούν να πληρώσουν πρόστιμo ύψους 1000 ευρώ- 5.000 ευρώ και να σφραγιστεί η εγκατάσταση τους. Μάλιστα αρμόδια πηγή του υπουργείου Ανάπτυξης διευκρινίζει στην εφημερίδα ΤΑ

Ανελκυστήρες: Σε ποια περίπτωση θα δοθεί παράταση για την απογραφή – Ερωτήσεις και απαντήσεις – enikonomia.gr

Απογραφή Ανελκυστήρων: Σημαντικές Προθεσμίες και Οδηγίες

Μέχρι τις 30 Νοεμβρίου 2025, οι ιδιοκτήτες, διαχειριστές καθώς και οι συντηρητές ανελκυστήρων υποχρεούνται να ολοκληρώσουν την απογραφή των εγκαταστάσεών τους στο αντίστοιχο Μητρώο. Η αδυναμία συμμόρφωσης μπορεί να οδηγήσει σε διοικητικά πρόστιμα που κυμαίνονται από 1.000 έως 5.000 ευρώ, καθώς επίσης και στη σφράγιση της εγκατάστασης.

Σύμφωνα με πληροφορίες από το Υπουργείο Ανάπτυξης που δημοσιεύθηκαν στην εφημερίδα ΤΑ ΝΕΑ, δεν έχει προγραμματιστεί καμία παράταση για την προθεσμία αυτή. Ωστόσο, σύμφωνα με πηγές του τομέα, εάν η διαδικασία απογραφής αρχίσει να εξελίσσεται ταχύτερα με την ενεργή συμμετοχή των ενδιαφερομένων – ειδικά των συντηρητών – τότε ενδέχεται η κατάσταση αυτή να επανεξεταστεί.

Μέχρι σήμερα έχουν καταγραφεί περίπου 200.000 ανελκυστήρες από έναν συνολικό αριθμό που κυμαίνεται μεταξύ 700.000 και 900.000.

Ερωτήσεις και Απαντήσεις

Η εφημερίδα «ΤΑ ΝΕΑ», σε συνεργασία με τον πρόεδρο της ΠΟΜΙΔΑ, δικηγόρο Στράτο Παραδιά, παρέχει μια σειρά από δέκα ερωτήσεις – απαντήσεις για τους ιδιοκτήτες πολυκατοικιών που διαθέτουν ανελκυστήρες προκειμένου να καθοδηγηθούν σωστά κατά τη διάρκεια της απογραφής τους:

  1. Ποιες είναι οι διαδικασίες για την απογραφή ενός ανελκυστήρα;
    Ο υπεύθυνος για την απογραφή (ιδιοκτήτης ή διαχειριστής) πρέπει να επισκεφθεί τον ιστότοπο https://elevator.mindeg και στην OUVESELO Flee να επιλέξει « Είσοδος στην υπηρεσία » ακολουθούμενη από « Είσοδος  με κωδικούς Taxisnet». Μετά την είσοδο στο σύστημα χρησιμοποιώντας τους κωδικούς taxisnet θα πρέπει να συμπληρωθούν τα απαιτούμενα πεδία.
  2. Tι συμβαίνει αν υπάρχουν πολλοί ανελκυστήρες στο ίδιο κτίριο;
    Σε περίπτωση ύπαρξης περισσότερων του ενός ανελκισθηρών στον ίδιο χώρο/διεύθυνση/ΚΑΕΚ απαιτείται ξεχωριστό καταχώριση για κάθε έναν μέσω της επιλογής «Προσθήκη Ανελκυστήρα +» όπου θα συμπληρώνονται τα σχετικά στοιχεία ανάμεσα στους διαφορετικούς ανέλικυστες.
  3. Pώς υπολογίζεται ο αριθμός στάσεων ενός ανελκυστημένα;
    Ο αριθμός στάσεων καθορίζεται ανάλογα με τα επίπεδα στα οποία μπορεί ο ανελκυστής πραγματοποιήσει στάσεις για τη διευκό λυνση επιβατών ή φορτίων. Για παράδειγμα σε ένα τετραώροφο κτήριο ο αριθμός είναι πέντε (ισόγειο + τέσσερις όροφοι). Αν υπάρχει υπόγειος χώρος τότε γίνεται έξι στάσεις.
  4. Pώς δηλώνεται ένας μη λειτουργικός ανελκυστής;
    Για τους ανελκιυστες που βρίσκονται σε μόνιμη ακινησία υπάρχει σχετικό πεδίο όπου ο ιδιοκτητης μπορεί υπεύθυνα ν’ αναφέρει ότι αυτός βρίσκεται εκτός λειτουργίας εδώ κι αρκετό χρονικό διάστημα ώστε ν’ περιλαμβάνονται στη διαδικασία απογραφής.
  5. Tι συμβαίνει όταν δηλώνονται λανθασμένα στοιχεία όπως διευθύνσεις;
    Μόλις ολοκληρωθεί η διαδικασία δεν είναι δυνατές τροποποιήσεις στα ήδη καταχωρημένα δεδομένα όμως μπορεί κανείς ν’ ακυρώσει κάποιες πληροφορίες ώστε στη συνέχεια ν’ υποβάλει ξανά τις σωστές πληροφορίας.
  6. Pοιές είναι οι κατά προσέγγιση δαπάνες επιθεώρησης;
    Το κόστος επιθεώρησης κυμαίνεται γύρω στα 150-200 ευρώ ενώ αναγκαία επανεξέταση κοστίζει περίπου στα 50 ευρώ ανάλογα πάντα με τη δουλειά του εκθέτη κι αυτά βαρύνουν το σύνολο των κατοίκων του συγκεκριμένου οικοδόμου.