06/07/2025

«Deutsche Bahn: Η Διάσωση του ΟΣΕ σε Πρώτο Πλάνο!»

Την προβληματική εταιρεία σιδηροδρόμων της Γερμανίας, που έχει τη χειρότερη φήμη στην Ευρώπη για τις καθυστερήσεις των δρομολογίων της και ήταν δεύτερη στην Ευρώπη το 2023 σε αριθμό νεκρών σε δυστυχήματα στο δίκτυο της, έχει επιλέξει η κυβέρνηση ως τον τεχνικό σύμβουλο που θα οδηγήσει τον «νέο» ΟΣΕ στην μετά τα Τέμπη εποχή. Ο «νέος»

Η προβληματική Deutshe Bahn ανέλαβε να σώσει τον ΟΣΕ!

Η Γερμανική Σιδηροδρομική Εταιρεία και ο Νέος ΟΣΕ

Η κυβέρνηση έχει επιλέξει την προβληματική γερμανική σιδηροδρομική εταιρεία, γνωστή για τις καθυστερήσεις των δρομολογίων της και με τη χειρότερη φήμη στην Ευρώπη, ως τον τεχνικό σύμβουλο που θα καθοδηγήσει τον «νέο» ΟΣΕ στην εποχή μετά το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη.

Ο «νέος» ΟΣΕ προκύπτει από την απορρόφηση της ΕΡΓΟΣΕ από τον ΟΣΕ, διαδικασία που ολοκληρώθηκε στα τέλη του προηγούμενου έτους, με τη νέα εταιρεία να ονομάζεται «Σιδηρόδρομοι Ελλάδος Α.Ε.». Οι αρμοδιότητες διαχείρισης του σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού της ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε. θα ενσωματωθούν επίσης στη νέα δομή.

Μετά από απευθείας συνομιλίες με ευρωπαϊκές σιδηροδρομικές εταιρείες, η κυβέρνηση αποφάσισε να συνεργαστεί με την Deutsche Bahn, όπως αποκάλυψε χθες η «Καθημερινή». Η γερμανική αυτή επιχείρηση φέρεται να υπέβαλε την πιο ολοκληρωμένη πρόταση για το ρόλο του τεχνικού συμβούλου στον νέο οργανισμό.

Ο ρόλος αυτός είναι κρίσιμος καθώς η Deutsche Bahn θα έχει ουσιαστικά τον πρώτο λόγο σε όλα τα θέματα τεχνικής φύσεως και θα υποκαταστήσει τη διοίκηση του οργανισμού. Σύμφωνα με πληροφορίες, τριάντα υψηλόβαθμα στελέχη της Deutsche Bahn αναμένεται να μετακομίσουν στην Αθήνα για να αναλάβουν καίριες θέσεις και να έχουν δικαίωμα συνυπογραφής μαζί με τους Έλληνες συναδέλφους τους. Η αμοιβή τους σύμφωνα με τη σύμβαση ανέρχεται σε 5 εκατομμύρια ευρώ ετησίως.

Πολιτική ή Τεχνοκρατική Επιλογή;

Η επιλογή της Deutsche Bahn ερμηνεύεται από ειδικούς στον τομέα των σιδηροδρόμων περισσότερο ως πολιτική κίνηση παρά ως αυστηρά τεχνοκρατική επιλογή. Αυτό συμβαίνει διότι η γερμανική εταιρεία αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα όπως εκτεταμένες καθυστερήσεις και ζητήματα υποδομών που έχουν προκαλέσει δυσαρέσκεια στους επιβάτες.

  • Καθυστερήσεις: Ένα μεγάλο ποσοστό των υπεραστικών τρένων της DB δεν φτάνει εγκαίρως στους προορισμούς τους.
  • Υποδομές: Οι παλιές υποδομές δεν ανταγωνίζονται τις σύγχρονες απαιτήσεις μεταφοράς.
  • Οικονομικά Προβλήματα: Η DB αντιμετωπίζει σοβαρές οικονομικές πιέσεις λόγω αυξανόμενου χρέους και μειωμένων κερδών σε κάποιες επιχειρηματικές μονάδες.

Aυτό έχει οδηγήσει σε διεθνείς επικρίσεις σχετικά με την αξιοπιστία των υπηρεσιών της DB κατά τη διάρκεια σημαντικών γεγονότων όπως το Euro 2024.

Anakainisi Ypodomón

The DB έχει ξεκινήσει ένα εκτενή πρόγραμμα ανακαίνισης υποδομών που περιλαμβάνει αναβάθμιση κύριων γραμμών καθώς επίσης επενδύει σε ψηφιακές τεχνολογίες για βελτίωση λειτουργιών και αποδοτικότητας. Παράλληλα,η γερμανική κυβέρνηση παρέχει οικονομικά κίνητρα στην DB ώστε να μπορέσει να ξεπεράσει τις προκλήσεις αυτές λόγω του σημαντικού ρόλου των σιδηροδρόμων στην οικονομία της χώρας.

Sydidromika Atychimata

Mε βάση στοιχεία από την Eurostat για το 2023, η Γερμανία κατέγραψε τον υψηλότερο αριθμό σιδηροδρομικών ατυχημάτων μεταξύ κρατών-μελών της ΕE., ενώ οι θάνατοι ανέρχονται στους 100 εξαιτίας ατυχημάτων σχετιζόμενων με κινούμενα τροχαία μέσα.
Αυτό κατατάσσει τη χώρα ανάμεσα στις πέντε πρώτες χώρες όσον αφορά τα θανάσιμα περιστατικά στον συγκεκριμένο τομέα.
Οι σοβαρά τραυματισμένοι ανέρχονται επίσης στο μεγαλύτερος ποσοστό μεταξύ χωρών μέλους EU., γεγονός που εγείρει ανησυχίες σχετικά με την ασφάλεια στο δίκτυο.

ekonimika Katastasi tis DB

Tην τελευταία περίοδο η Deutsche Bahn βιώνει μια δύσκολη οικονομικά κατάσταση καταγράφοντας ζημιές ύψους 2,4 δισ ευρώ για το έτος 2023 λόγω απεργιών αλλά κυρίως εξαιτίας μεγάλων επενδύσεων στις υποδομές.
Το συνολικό χρέος αγγίζει τα 35 δισ ευρώ μέχρι τέλος Δεκεμβρίου του ίδιου έτους.
Για ν’ αντιμετωπίσουν αυτήν την κατάσταση οι αρχές αποφάσισαν πώληση τμήματος δραστηριοτήτων προς άλλον όμιλο έναντι σημαντικού ποσού.

Kritiria Epilogis tou Symvouloy

Tώρα μένει ν’ απαντηθεί ποιο ήταν το κριτήριο βάσει του οποίου επιλέχθηκε μια τόσο προβληματική εταιρία σαν σύμβουλος για τον νέο ΟΣΕ; Αυτή είναι μια ερώτηση που καλείται ν’ απαντήσει άμεσα ο υπουργός Μεταφορών Κώστας Κυρανάκης μετά τις διαπραγματεύσεις.