11/12/2025

«Διχασμός στην Πάτρα: Κυρανάκης και Πελετίδης σε σφοδρή αντιπαράθεση για το μέλλον του τρένου»

Οι διάλογοι στη συνεδρίαση των φορέων για την έλευση του τρένου στην Πάτρα, υπό τον αναπληρωτή υπουργό Μεταφορών Κώστα Κυρανάκη, υπήρξαν απολαυστικοί, όσο όμως και αποκαλυπτικοί. Μάλιστα δεν έλειψε η ένταση μεταξύ του υπουργού και του δημάρχου της πόλης Κώστα Πελετίδη. «Με όλες αυτές τις μαξιμαλιστικές σκέψεις το τρένο δεν θα φτάσει στην Πάτρα. Μήπως

Κόντρα Κυρανάκη – Πελετίδη για το τρένο: «Ο δήμαρχος δεν θέλει να βρούμε λύση» – «Τι την περάσατε την Πάτρα;»

Διαμάχη για την άφιξη του τρένου στην Πάτρα

Οι συζητήσεις κατά τη διάρκεια της συνάντησης φορέων σχετικά με την έλευση του τρένου στην Πάτρα, υπό την αιγίδα του αναπληρωτή υπουργού Μεταφορών Κώστα Κυρανάκη, αποδείχθηκαν εξαιρετικά ενδιαφέρουσες και αποκαλυπτικές. Η ένταση μάλιστα δεν έλειψε ανάμεσα στον υπουργό και τον δήμαρχο Κώστα Πελετίδη. «Με τις μαξιμαλιστικές προτάσεις σας, το τρένο δεν θα φτάσει ποτέ στην Πάτρα. Μήπως τελικά δεν επιθυμείτε τη σύνδεση αυτή;» ρώτησε ο υπουργός, με τον κ. Πελετίδη να απαντά: «Τι νομίζετε; Η Πάτρα είναι η τρίτη μεγαλύτερη πόλη της Ελλάδας και αξίζει τη μεγάλη επένδυση που απαιτεί το έργο του τρένου. Δεν μπορούμε να περιμένουμε τις αποφάσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης για κάτι τόσο σημαντικό. Η επιφανειακή διέλευση που προτείνετε υπονομεύει την ανάπλαση και ζωή μας».

«Βλέπω ότι η συζήτηση αποκλίνει από τον στόχο της, διαπιστώνω ότι ο δήμαρχος δεν επιθυμεί μια λύση σήμερα· θέλει μόνο να προκαλέσει εντυπώσεις» δήλωσε ο κ. Κυρανάκης σύμφωνα με το thebest.gr.Στην αντιπαράθεση συμμετείχε επίσης ο Νίκος Καραθανασόπουλος, εκφράζοντας σκεπτικισμό απέναντι στις κυβερνητικές προθέσεις, ενώ η ένταση αυξήθηκε όταν ο υπουργός επανέφερε προηγούμενη συνομιλία του με τον δήμαρχο, λέγοντας ότι εκείνος είχε ζητήσει πλήρη υπογειοποίηση του έργου ακόμα κι αν αυτό απαιτούσε περικοπή άλλων δαπανών όπως αυτές των αμυντικών προγραμμάτων.

Ο κ.Πελετίδης αντέτεινε πως η κυβέρνηση εμποδίζει την ανάπλαση της πόλης και προσπαθεί να περάσει τις γραμμές μέσα από αυτήν.

Ακόμη κι έτσι όμως, ο υπουργός σημείωσε ότι υπάρχουν σημεία σύγκλισης στη συζήτησή τους: «Αναγνωρίζω τη διαφορά μας σε ιδεολογικό επίπεδο αλλά βλέπω κοινό έδαφος», είπε χαρακτηριστικά προσθέτοντας πως αν ήταν κάτοικος Πατρών θα ήθελε πρόσβαση στο παραλιακό μέτωπο όπου οι πολίτες σε ευρωπαϊκές πόλεις απαιτούν αστικές συγκοινωνίες καθώς και ανοιχτούς χώρους.

Η πρόθεση που εξέφρασε ήταν ξεκάθαρη: «Είμαι αποφασισμένος μαζί σας να βρούμε τρόπο ώστε το τρένο να φθάσει στην Πάτρα» ανέφερε κατά τη διάρκεια των συνομιλιών.

Σχετικά με το ζήτημα της υπογειοποίησης επεσήμανε πως η κυβέρνηση έχει δώσει προτεραιότητα στη συγκεκριμένη πρόταση έναντι άλλων εσωτερικών αιτημάτων για ευρωπαϊκή χρηματοδότηση αλλά τελικά απορρίφθηκε. Αντιτείνει δε στους ισχυρισμούς περί υπογειοποίησης σε όλες τις ελληνικές πόλεις ότι αυτό δεν ισχύει καθώς οι περιπτώσεις Αθήνας, Θεσσαλονίκης και Λαρίσας δείχνουν διαφορετική εικόνα.»

«Δεν αρχίζουμε από μηδενική βάση» σχολίασε προσδιορίζοντας παράλληλα τα τρία μέτωπα στα οποία εργάζονται προς αυτήν την κατεύθυνση.

Νέα πρόταση για υπογειοποίηση

«Θα καταθέσουμε ξανά νέα πρόταση στο Μάρτιο», είπε χαρακτηριστικά αναφερόμενος στο νέο κύκλο διαδικασιών χρηματοδότησης από πλευράς ΕΕ.

Tον ερχόμενο Μάρτιο ανοίγει ένα νέο παράθυρο δυνατότητας υποβολής πάλι των σχετικών αιτήσεων αφότου υπάρξει δημοσιονομική διάθεση από υφιστάμενες δράσεις που έχουν ακυρωθεί στον κύκλο CEF.

“Θα επιστρέψουμε δυναμικά αλλά αυτήν τη φορά θα συνεργαστούμε στενά με τους φορείς ώστε όλα τα δεδομένα να είναι διαφανή προς τους πολίτες” ανακοίνωσε τέλος.”Η πιθανότητα επιτυχίας επικεντρώνεται στην υπογειοποίηση μεταξύ Αγίου Διονυσίου έως Άγιο Ανδρέα – μια μονή σήραγγα κυρίως για εμπορευματική χρήση ωστόσο διαθέσιμη και για άλλες μεταφορές”.

Η κυβερνητική στρατηγική

Ο κ. Κυρανάκης παρουσίασε λεπτομέρειες γύρω από μία ολοκληρωμένη κυβερνητική πλατφόρμα ανάπτυξης ενός νέου σταθμού Βόρειας Πάτρας κοντά στην περιοχή Εγνατίας που θα συνδέεται αποτελεσματικά με τα ευρωπαϊκά σιδηροδρομικά δίκτυα καθώς επίσης τη γραμμή Πάτρα-Αθήνα.

Το σχέδιο προβλέπει διπλή γραμμή έως Κανελλoπούλου όπου εκεί θα υπάρχει σταθμός επιβατών εγκεκριμένης χωροταξικής διάταξης . Ακολουθεί συνέχεια επίγουσα γραμμής μέχρι Άγιo Διονύσιο μέχρι υπόγεια σύνδεσης μέσω Αγίου Ανδρέα γεγονός πολύ σημαντικό παρέχοντας αναβάθμιση στις μεταφορές”.

Ο Υπουργός ανέφερε επίσης πως είναι απαραίτητο στα υπόγεια κομμάτια όπου σχεδιάζεται πάρκο εκ μέρους του Δήμου , ν’ υπάρχει συμμόρφωση χώρο τραμπ.»

“Όλο το επίγειo κομάτι περιλαμβάνει πλήρες ξηλωμένο σχέδιο”