17/09/2025

«Δήμας: Η Νέα Εποχή για την ΥΠΑ και τις Αερομεταφορές με Ολιστικό Σχέδιο Αναβάθμισης»

«Είναι η πρώτη φορά που η χώρα μας έχει ένα ολοκληρωμένο ολιστικό σχεδιασμό, όχι μόνο για τη διοικητική αναμόρφωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, για τη στελέχωσή του, αλλά και για τις υποδομές των αερομεταφορών στη χώρα και φυσικά για τον εκσυγχρονισμό όλων των συστημάτων αεροναυτιλίας, ώστε και να κουμπώνουν μεταξύ τους και να είναι τα

Δήμας: Ολιστικό σχέδιο για ΥΠΑ, υποδομές αερομεταφορών και συστήματα αεροναυτιλίας

Πρωτοποριακός Σχεδιασμός στην Πολιτική Αεροπορία της Χώρας μας

«Είναι η πρώτη φορά που η χώρα μας έχει ένα ολοκληρωμένο ολιστικό σχεδιασμό, όχι μόνο για τη διοικητική αναμόρφωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, για τη στελέχωσή του, αλλά και για τις υποδομές των αερομεταφορών στη χώρα και φυσικά για τον εκσυγχρονισμό όλων των συστημάτων αεροναυτιλίας, ώστε και να κουμπώνουν μεταξύ τους και να είναι τα πιο σύγχρονα σε όλη την Ευρώπη», δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας κατά τη διάρκεια της απάντησής του στη Βουλή σε επίκαιρη ερώτηση της ανεξάρτητης βουλευτού Ραλλίας Χρηστίδου.

Ο κ. Δήμας πρόσθεσε: «Η ΥΠΑ, αναγνωρίζοντας την αναγκαιότητα της ανανέωσης του τεχνολογικού αεροναυτιλιακού εξοπλισμού, προχωρά στον πλήρη εκσυγχρονισμό όλων των συστημάτων μέσα από 13 εμβληματικά έργα συνολικού προϋπολογισμού 413 εκατομμυρίων ευρώ.Για τα εν λόγω αεροναυτιλιακά συστήματα, στατιστικά στοιχεία καταδεικνύουν σημαντική βελτίωση της διαθεσιμότητας τους λόγω της αποτελεσματικότερης αντιμετώπισης των τεχνικών δυσλειτουργιών.»

Επτά Πυλώνες Δράσης για την Αναβάθμιση της Πολιτικής Αεροπορίας

Ο υπουργός παρουσίασε το «ολιστικό σχέδιο δράσης που αφορά την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας», το οποίο οργανώνεται σε επτά διαφορετικούς πυλώνες με σαφή ορόσημα και μηχανισμό παρακολούθησης.

  • Πρώτος Πυλώνας: Συντονισμός όλων των δραστηριοτήτων συμμόρφωσης με το ευρωπαϊκό δίκαιο στον τομέα διαχείρισης εναέριας κυκλοφορίας. Ο στόχος είναι η έγκαιρη υλοποίηση δράσεων με αποτελεσματική συνεργασία μεταξύ υπηρεσιών.
  • Δεύτερος Πυλώνας: Ανάπτυξη τεχνολογιών ασφαλούς ψηφιακής επικοινωνίας μεταξύ πιλότων και ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 29/2009.
  • Τρίτος Πυλώνας: Αναδιοργάνωση του κεντρικού συστήματος ATM μέσω του TopSky ATC One που θεωρείται από τα πιο προηγμένα παγκοσμίως.
  • Τέταρτος Πυλώνας: Εφαρμογή διαδικασιών PBN που θα εκμοντέρνισαν τον ελληνικό εναέριο χώρο προωθώντας φιλικές προς το περιβάλλον πτήσεις.
  • Pέπτος Πύλων: