«Δημόσια Έργα: Σχεδιασμένα στο Πόδι, Αλλά οι Πληρωμές Διευρύνονται!»
Μαύρες τρύπες στη διαδικασία σχεδιασμού, διαγωνισμών και υλοποίησης των δημοσίων έργων από το Κράτους και τους φορείς της γενικής κυβέρνησης ειδικά τους Οργανισμούς Τοπικής αυτοδιοίκησης, καταγράφει σε ειδική έκθεση το Ελεγκτικό Συνέδριο. Το Ελ. ΣΥΝ. στηλιτεύει την όλη διαδικασία που ακολουθείται στην υλοποίηση των δημοσίων έργων, η οποία κοστίζει δισεκατομμύρια στους ‘Έλληνες φορολογούμενους, καθώς πολλά
“`html
Ελλείψεις στη Διαχείριση Δημόσιων Έργων από το Κράτος
Μια αναλυτική έκθεση του Ελεγκτικού Συνεδρίου αποκαλύπτει τις σοβαρές αδυναμίες που υπάρχουν κατά τη διάρκεια της διαδικασίας σχεδιασμού, διαγωνισμών και υλοποίησης δημοσίων έργων, ιδιαίτερα από τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Σύμφωνα με τα ευρήματα, οι πολίτες πληρώνουν δισεκατομμύρια ευρώ λόγω κακοδιοίκησης.
Το Ελ. ΣΥΝ. επισημαίνει την προβληματική πορεία που ακολουθείται στην εκτέλεση δημόσιων έργων, η οποία συχνά οδηγεί σε ημιτελή έργα που δεν ολοκληρώνονται παρά την καταβολή των σχετικών κονδυλίων.
Από τα εξαιρετικά παραδείγματα που παρατίθενται στην έκθεση προκύπτει ότι πολλά έργα δημοπρατούνται χωρίς να υπάρχει έγνοια για την ολοκλήρωσή τους ή τη χρηστικότητα τους.
Συμπεράσματα από τον Έλεγχο του Ελεγκτικού Συνεδρίου:
- Δεν υπάρχει ένα ολιστικό σύστημα διαχείρισης για την αξιοποίηση των έργων καθ’ όλη τη διάρκεια τους.
- Η αξιολόγηση σκοπιμότητας και βιωσιμότητας των έργων καθώς και η ουσιαστική συμμετοχή του κοινού δεν είναι τυποποιημένες διαδικασίες ούτε συνήθως υλοποιούνται από τους φορείς.
- Δυσκολίες έχουν παρουσιαστεί κατά την εκμετάλλευση συγκεκριμένων ολυμπιακών εγκαταστάσεων λόγω απουσίας προγραμματισμού και συχνών αλλαγών αρμοδιότητας.
- No continuous monitoring system for the maintenance of completed projects is in place; instead, maintenance occurs only after user reports or urgent failures.
- The absence of performance indicators for key project categories complicates the assessment of their effectiveness among implementing agencies.
Aναφορικά με τις μελέτες ανάπτυξης, οι κίνδυνοι όπως οι ακραίοι καιρικοί παράγοντες ή γεωλογικές εξελίξεις δεν εκτιμώνται επαρκώς. Επιπλέον, οι τεχνικές υπηρεσίες αντιμετωπίζουν ελλείψεις σε προσωπικό με αποτέλεσμα ανεπαρκείς επιβλέψεις στις εργασίες.
Παραδείγματα Κακοδιαχείρισης:
- certain flood protection projects failed to explicitly assess risks associated with extreme weather events adn floods; only one instance accounted for a twenty-year flood horizon properly designed with safety margins against severe flooding events. A flooding incident occurred near an intervention site just months post-completion raising doubts about risk management during planning phases.
“; ; “); - An underground drainage system project inadequately assessed the risk of river overloading during heavy rainfall as it relied on design data from ten-year return periods without considering potential increases in intensity and frequency due to climate change.
; “); - A stream diversion and regulation project scheduled for 2018 was executed based on a study prepared back in 2003 that itself depended on hydrological data from a study established in 1980.
; “); - A gymnasium construction failed to sufficiently evaluate hydrogeological impacts from nearby rivers leading to meaningful flood damage in 2009 and 2020 that necessitated restoration works incurring additional costs for stakeholders up until now no protective measures have been implemented.
) ; “}{quick}{;}<|end_of_text|>nn”},{“prompt”:”write it”}]},{“prompt”:”write it”,”arithmetic”:false,”completion”:{“method”:””}}(“n
“+”n”);
