Δύο εκθέσεις με έργα των Αριστείδη Λάππα και Κώστα Πανιάρα στη γκαλερί The Breeder
Η ατομική έκθεση του Αριστείδη Λάππα με τίτλο Forever Fish ακολουθεί την ενασχόληση του καλλιτέχνη με τους υδάτινους κόσμους, ως τόπους ίασης, μεταμόρφωσης και οικολογικής αλληλεξάρτησης. Έργα του που εκτέθηκαν στο Kunstverein Ludwigshafen στη Γερμανία (Gift of the Moon Crab, 2024), παρουσιάζονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα στη γκαλερί The Breeder, μαζί με καινούργια δουλειά που

Η ατομική έκθεση του Αριστείδη Λάππα με τίτλο Forever Fish ακολουθεί την ενασχόληση του καλλιτέχνη με τους υδάτινους κόσμους, ως τόπους ίασης, μεταμόρφωσης και οικολογικής αλληλεξάρτησης. Έργα του που εκτέθηκαν στο Kunstverein Ludwigshafen στη Γερμανία (Gift of the Moon Crab, 2024), παρουσιάζονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα στη γκαλερί The Breeder, μαζί με καινούργια δουλειά που ο Λάππας δημιούργησε ειδικά για την γκαλερί. Ο τίτλος της έκθεσης Forever Fish παραπέμπει στις «αιώνιες χημικές ουσίες» που παραμένουν στα οικοσυστήματα χωρίς να διαλύονται, αναδεικνύοντας τις οικολογικές και ψυχολογικές διαστάσεις του έργου. Αν στη Γερμανία το “moon crab” οδηγούσε τους θεατές στο υποσυνείδητο, στην Αθήνα το ψάρι γίνεται σύμβολο αντοχής και ευαλωτότητας, φωτίζοντας τη στενή σχέση μας με το νερό και τη θαλάσσια ζωή. Χρησιμοποιώντας ποικίλλα μέσα όπως ζωγραφική, γλυπτική, τοιχογραφίες και εγκαταστάσεις, ο Λάππας δημιουργεί περιβάλλοντα, συνδυάζοντας παραστατικότητα και αφαίρεση. Πλάσματα ποταμών και θάλασσας κινούνται ανάμεσα στον μύθο και την πραγματικότητα, ενώ οι παρεμβάσεις στον χώρο καλούν τον θεατή σε μια εμπειρία που ενεργοποιεί όλες τις αισθήσεις. Στην έκθεση Forever Fish, το νερό εμφανίζεται ταυτόχρονα ως πηγή ζωής, φορέας μνήμης και χώρος που κουβαλά τα ίχνη της ανθρώπινης παρουσίας. Η έκθεση λειτουργεί σαν ένα ζωντανό οικοσύστημα, όπου η ζωηρότητα των μορφών ισορροπεί με τη συνείδηση της τρωτότητας. Ο Λάππας μιλά για τη «γλώσσα της ίασης», προσκαλώντας το κοινό να βυθιστεί σε έναν κόσμο όπου φροντίδα, πόνος και μεταμόρφωση βιώνονται συλλογικά. Ο Αριστείδης Λάππας (γεν. Αθήνα, 1993) ζει και εργάζεται μεταξύ Αθήνας και Λονδίνου. Σπούδασε στο University of West England, Bristol, Ηνωμένο Βασίλειο, και στην Accademia di Belle Arti, στη Bologna της Ιταλία. Σήμερα ζει στο Λονδίνο, για τις μεταπτυχιακές του σπουδές με θέμα MFA Art & Ecology στο Goldsmiths. Η δουλειά του έχει παρουσιαστεί σε πολλές εκθέσεις, όπως: Gift of the Moon Crab, Kunstverein Ludwigshafen, Γερμανία (2024, ατομική), Seven Days in New Crete, The Breeder, Αθήνα (2023, ατομική), Tenderness of a Cutting Sword, The Breeder, Αθήνα (2020, ατομική), Θεωρήματα 2, ΕΜΣΤ, Αθήνα (2020, ομαδική), Break Time Contemplations, Transformer, Washington D.C. (2018, ομαδική). Το 2022 δημιούργησε το έργο She Who Protects, τοιχογραφία στην Πλατεία Ομονοίας, παραγωγή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση. Έχει συμμετάσχει σε πολλά residencies, όπως το St.A.I.R., Gratz, Αυστρία, το Tryfon Art Residency, Λέσβος, Ελλάδα, το Thermia Project, Κύθνος, Ελλάδα, μεταξύ άλλων. Η δουλειά του συμπεριλήφθηκε στην 7η Μπιενάλε της Αθήνας Eclipse (2021). Ο καλλιτέχνης ευχαριστεί όλους όσους βοήθησαν στην πραγματοποίηση της έκθεσης: Στεφανία Οράτη, Ηλιάνα Μπάφερου – Βοηθοί Παραγωγής Δημήτρης Καλαμαράς – Μουσική Παραγωγή Ελένη Μαστρογεωργοπούλου, Μανώλης Λεβιδιανός – Σχέδιο και Κατασκευή Εγκαίνια: Τετάρτη 17 Σεπτεμβρίου 2025, 19:00 – 21:00, The Breeder, Αθήνα Διάρκεια Έκθεσης: 17 Σεπτεμβρίου – 1 Νοεμβρίου 2025 Aristeidis Lappas, Sea Floor Painting I, 2025, oil and oil pastels on canvas, 159×119 cm Ο Κώστας Πανιάρας (1934-2014), γεννημένος στο Κιάτο Κορινθίας, εξοικειώθηκε από νωρίς στη ζωή του τόσο με την αχανή εικόνα του ορίζοντα όσο και με αυτή των λουόμενων γυναικών, της ζωής του και μη, στις ακτές της γενέτειρας του. Οι Κολυμβήτριες (1997-1998) της έκθεσης Summer Nostalgia, απεικονίζονται σε μία αρμονική χορογραφία με τα κύματα, έτοιμη να ανατραπεί από στιγμή σε στιγμή. «Από μνήμης και από “νοσταλγίας”. Ίσως είναι οι κοπέλες που αγαπήσαμε τα καλοκαίρια στο Κιάτο, ίσως είναι η Αφροδίτη που αντί για την Πάφο, ή τα Κύθηρα, γεννήθηκε γιατί όχι, στο Κιάτο. Άλλωστε μία γυναίκα με μαγιό στη θάλασσα, είναι για μένα μία αναδυόμενη Αφροδίτη». – Κώστας Πανιάρας Το εν λόγω σώμα δουλειάς θα μπορούσε να είναι η απάντηση σε μία ερώτηση που τέθηκε αρκετές φορές στον Πανιάρα στη διάρκεια της καριέρας του· κατά πόσο ο αναπόφευκτος δεσμός του με τα τοπία της πατρίδας του έχει αποτελέσει σημείο αναφοράς όχι μόνο για τον ίδιο αλλά και για την εικαστική του πορεία. Στην διάρκεια της πορείας αυτής ο Πανιάρας δούλεψε με ζωγραφική, γλυπτική, σκηνικά και εγκαταστάσεις των οποίων οι μέθοδοι και τα υλικά διαφέρουν επιδεικνύοντας τις ατέλειωτες ικανότητες του και καθιστώντας τον έναν καλλιτέχνη που διεύρυνε τα σύνορα των κυρίαρχων καλλιτεχνικών πρακτικών της εποχή του. Στην έκθεση Summer Nostalgia καλούμαστε να προβάλλουμε στα μοναδικά αυτά έργα -σχεδόν τρεις δεκαετίες μετά την δημιουργία τους- στιγμές καλοκαιριών που όλοι μας κρατάμε και που με κάποιον τρόπο αποτελούν τη συλλογική μας κληρονομιά. Ο Κώστας Πανιάρας (Κιάτο Κορινθίας, 1934 – Αθήνα, 2014) σπούδασε στη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας με δάσκαλο τον Γιάννη Μόραλη. Το 1956 πήγε στο Παρίσι, όπου σπούδασε λιθογραφία στην École des Beaux-Arts, ζωγραφική µε τον André Lhote, καθώς και ψηφιδωτό και φρέσκο με τον Gino Severini. Την ίδια χρονιά παρουσίασε την πρώτη ατομική του έκθεση στην Αθήνα, ενώ ακολούθησαν πολλές ατομικές και ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Το 1961 πραγματοποίησε την πρώτη του ατομική έκθεση στη Νέα Υόρκη, στην γκαλερί Alexander Iolas, σηματοδοτώντας την αρχή μιας 25ετούς συνεργασίας µε τον Αλέξανδρο Ιόλα. Συµµετείχε στη Μπιενάλε του Παρισιού (1961) και στην Μπιενάλε του Τόκιο (1964), καθώς και στις εκθέσεις Art in America (1962, 1966). Αναδρομικές εκθέσεις του πραγματοποιήθηκαν στην Πινακοθήκη Πιερίδη (1984) και στο Μουσείο Μπενάκη (2007). Η γκαλερί The Breeder, τον Μάρτιο του 2025, παρουσίασε την ατομική έκθεση του Κώστα Πανιάρα “Day and Night, Then Day Again”. Summer Nostalgia Εγκαίνια: Τετάρτη 17 Σεπτεμβρίου 2025, 19:00 – 21:00, The Breeder Feeder, Αθήνα Διάρκεια Έκθεσης: 17 Σεπτεμβρίου – 1 Νοεμβρίου 2025 Kostas Paniaras, Summer Nostalgia, 1998, oil on canvas, 115 x 115 cm