26/06/2025

«ΕΕΚΕ: Πώς να Προστατεύσετε τα Δικαιώματά σας για Φθορά ή Απώλεια Αποσκευών σε Πτήσεις»

   Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας υπενθυμίζει στους καταναλωτές που σκοπεύουν να ταξιδέψουν το επόμενο χρονικό διάστημα με αεροπλάνο, τα δικαιώματά τους σε περίπτωση φθοράς ή απώλειας αποσκευών.    Πότε ισχύουν τα δικαιώματα Τα δικαιώματα, ισχύουν σύμφωνα με τη νομοθεσία της ΕΕ, μόνο εάν:    – Η πτήση εκτελείται από και προς χώρα κράτος μέλος

ΕΕΚΕ: Τα δικαιώματα των καταναλωτών για φθορά ή απώλεια αποσκευών σε αεροπορικές πτήσεις

Δικαιώματα Καταναλωτών κατά την Ταξιδιωτική Εμπειρία

Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας υπενθυμίζει στους επιβάτες που σχεδιάζουν να ταξιδέψουν με αεροπλάνο στο άμεσο μέλλον, τα δικαιώματά τους σε περίπτωση ζημίας ή απώλειας των αποσκευών τους.

Προϋποθέσεις Ισχύος Δικαιωμάτων

Τα δικαιώματα αυτά ισχύουν σύμφωνα με τη νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης μόνο εφόσον:

  • – Η πτήση πραγματοποιείται από και προς χώρα μέλος της ΕΕ, ανεξαρτήτως του αερομεταφορέα.
  • – Η πτήση εκτελείται από τρίτη χώρα προς χώρα της ΕΕ, με αερομεταφορέα που ανήκει σε κράτος μέλος της ΕΕ.
  • – Η πτήση είναι από χώρα της ΕΕ προς τρίτη χώρα εκτός αυτής, ανεξαρτήτως του αερομεταφορέα.

Αποσκευές και Υπευθυνότητα Αεροπορικών Εταιρειών

Η αεροπορική εταιρεία στην οποία έχετε κλείσει το εισιτήριο είναι υπεύθυνη για οποιαδήποτε ζημία ή απώλεια των αποσκευών σας που έχουν υποβληθεί σε έλεγχο. Αυτό ισχύει εφόσον το περιστατικό συνέβη εντός του αεροσκάφους ή κατά τη διάρκεια οποιασδήποτε περιόδου όπου οι αποσκευές ήταν υπό την ευθύνη της. Σε αυτές τις περιπτώσεις, μπορείτε να διεκδικήσετε αποζημίωση έως 1.220 ευρώ. Ωστόσο, αν η ζημία προήλθε λόγω κακής ποιότητας ή ελαττωμάτων στις δικές σας αποσκευές, δεν έχετε δικαίωμα αποζημίωσης. Για τις χειραποσκευές, η ευθύνη βαρύνει την εταιρεία μόνο αν η ζημία οφείλεται σε δικό της σφάλμα.

Σε περίπτωση φθοράς στις παραδομένες αποσκευές σας κατά τον έλεγχο εισιτηρίων, θα πρέπει να υποβάλετε γραπτή καταγγελία στον αερομεταφορέα εντός 7 ημερών και για καθυστέρηση εντός 21 ημερών από τη στιγμή που παραλάβατε τις αποσκευές σας. Αν δεν μπορείτε να βρείτε τη βαλίτσα σας μόλις φτάσετε στον προορισμό σας, θα πρέπει άμεσα να ενημερώσετε το Γραφείο Απωλειών του αεροδρομίου και να συμπληρώσετε μια Δήλωση Απώλειας Αποσκευής ώστε να ειδοποιηθείτε αν αυτή βρεθεί. Αν η βαλίτσα δεν εντοπιστεί μέσα σε 21 ημέρες θεωρείται χαμένη.

Για περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τα δικαιώματα των ταξιδιωτών μπορείτε να επισκεφθείτε το «Αλφαβητάρι του Ταξιδιώτη» στην ιστοσελίδα της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας.