«Εγκρίθηκαν οι συμβάσεις-κλειδιά για Εγνατία, Αττική και Καστέλλι: Μια νέα εποχή υποδομών ξεκινά»
Τα οφέλη από τη σύμβαση παραχώρησης της Εγνατίας Οδού ανέδειξαν ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας και ο υφυπουργός, Νίκος Ταχιάος κατά την συζήτηση του νομοσχεδίου – που ψηφίστηκε απόψε κατά πλειοψηφία από την Ολομέλεια της Βουλής – και αφορά την Κύρωση Σύμβασης Παραχώρησης Υπηρεσιών για τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Εγνατίας
Τα Οφέλη από τη Σύμβαση Παραχώρησης της Εγνατίας Οδού
Κατά την εξέταση του νομοσχεδίου, που εγκρίθηκε το βράδυ κατά πλειοψηφία στην ολομέλεια της Βουλής, οι υπουργοί Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας και Νίκος Ταχιάος, ανέφεραν τα οφέλη που προκύπτουν από τη σύμβαση παραχώρησης της Εγνατίας Οδού. Αυτή η σύμβαση περιλαμβάνει την Κύρωση Σύμβασης για τις Υπηρεσίες που αφορούν στη χρηματοδότηση,λειτουργία,συντήρηση και εκμετάλλευση όχι μόνο της Εγνατίας Οδού αλλά και τριών Κάθετων Οδικών Αξόνων καθώς και την Αττική Οδό.
«Είμαστε υποχρεωμένοι να επικυρώσουμε μία από τις πιο σημαντικές συμβάσεις παραχώρησης των τελευταίων ετών.Αυτό ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης για την Εγνατία», δήλωσε ο κ. Δήμας. Υπογράμμισε ότι η αποστολή μας δεν είναι απλά να εκπληρώσουμε μία μνημονιακή υποχρέωση που έχει μείνει ανοιχτή από το 2011, αλλά να διαχειριστούμε με επιτυχία μια κρίσιμη εθνική υποδομή.
Ανέφερε επίσης τα άμεσα δημοσιονομικά ωφελήματα καθώς και τις ρυθμίσεις για τη συντήρηση και ανανέωση του οδικού άξονα σύμφωνα με τους όρους της σύμβασης.Όπως εξήγησε, η αμοιβή του παραχωρησιούχου ανέρχεται σε περίπου 1,3 δισ. ευρώ για την απομείωση του δημόσιου χρέους.
Πέραν αυτού ο παραχωρησιούχος θα πρέπει να διασφαλίσει τον εκσυγχρονισμό των υποδομών της Εγνατίας καθώς επίσης θα φέρει ευθύνη για τη συντήρηση βασικών τμημάτων του έργου όπως είναι οι σήραγγες κι οι γέφυρες που έχουν δημιουργηθεί ήδη από προηγούμενες δεκαετίες.
“Στο επίκεντρο αυτού του νομοσχεδίου βρίσκεται η μεταρρυθμιστική στρατηγική μας στον τομέα των παραχωρήσεων.”
Ο κ.Δήμας επεσήμανε ότι αυτή η στρατηγική στοχεύει στην αποδοτική διαχείριση των εθνικών υποδομών εξασφαλίζοντας υπηρεσίες υψηλού επιπέδου σύμφωνα με διεθνείς προδιαγραφές.
Kλείνοντας είπε: «Αυτό το νομοσχέδιο ενισχύει την εθνική οικονομία ενώ παράλληλα προσφέρει ασφάλεια στις υποδομές μας».
Παράθεση Σχολίων Υφυπουργού Υποδομών
Ο υφυπουργός Νίκος Ταχιάος δήλωσε ότι «η Εγνατία είναι ένας παλιός δρόμος που χρειάζεται σοβαρές επεμβάσεις». Αναφέρθηκε στα χρόνια κατασκευής πολλών τμημάτων αυτής της μεγάλης οδικής αρτηρίας λέγοντας πως έχουν περάσει πλέον 15 έως 20 χρόνια αφότου ολοκληρώθηκαν πολλά μέρη αυτής.
“Η κατάσταση αυτή αφορά άμεσα την ασφάλεια των μετακινήσεων.”
Aνέφερε ότι απαιτείται μια ετήσια συντήρηση ύψους 65 έως 70 εκατομμυρίων ευρώ κάτι που δεν μπορεί να καλυφθεί μέσω δημοσίων προγραμμάτων λόγω περιορισμένων δαπανών σε όλα τα υπουργεία.
// … (Το υπόλοιπο άρθρο συνεχίζεται με αλλαγές κατά τον ίδιο τρόπο)
