«Εγνατία Οδός: Ολοκληρώνεται η παραχώρηση μέχρι το τέλος του 2025 στην Κεντρική Μακεδονία»
«Ως το τέλος του 2025 θα έχει ολοκληρωθεί η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού» τόνισε σήμερα o Αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων Πάρις Μπίλλιας, επικαλούμενος σχετική πληροφόρηση από το αρμόδιο υπουργείο. Μιλώντας στην ειδική συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Κεντρικής Μακεδονίας για την λογοδοσία της περιφεριακής αρχής, ο κ. Μπίλλιας αναφέρθηκε συγκεκριμένα στο έργο που αφορά το οδικό

Ολοκλήρωση της παραχώρησης της Εγνατίας Οδού μέχρι το 2025
«Ως το τέλος του 2025 θα έχει ολοκληρωθεί η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού» δήλωσε σήμερα ο Αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων Πάρις Μπίλλιας, αναφερόμενος σε πληροφορίες από το αρμόδιο υπουργείο. Κατά τη διάρκεια ειδικής συνεδρίασης του Περιφερειακού Συμβουλίου Κεντρικής Μακεδονίας για την απολογιστική παρουσίαση της περιφερειακής αρχής, ο κ. Μπίλλιας εστίασε στο έργο που αφορά την ΠΑΘΕ από τον κόμβο Πολυκάστρου έως τον κόμβο Χαλάστρας, έπειτα από σχετική παρέμβαση του περιφερειακού συμβούλου Σταμάτη Παπουλίδη από την παράταξη «Πράξεις για τη Μακεδονία». Αναφέρθηκε σε έναν δρόμο με σοβαρές προκλήσεις, έντονη κυκλοφορία κατά τους καλοκαιρινούς μήνες και ανεπαρκή σήμανση.
Συγκεκριμένα, ανέφερε ότι οι μελέτες για την επέκταση του έργου ολοκληρώθηκαν το 2019 αλλά οι εργασίες δεν ξεκίνησαν λόγω οικονομικών δυσκολιών. «Το έργο έχει ενταχθεί στη διαδικασία παραχώρησης της Εγνατίας και υπάρχει ανάδοχος, ωστόσο η σύμβαση δεν έχει υπογραφεί εξαιτίας γραφειοκρατικών ζητημάτων» πρόσθεσε. Επιπλέον τόνισε: «Σύμφωνα με τις πληροφορίες που έχουμε από το υπουργείο, η παραχώρηση θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι τα τέλη του 2025. Η σύμβαση θα υπογραφεί και θα εγκριθεί από τη Βουλή ώστε να μπορέσει ο ανάδοχος να ξεκινήσει τις εργασίες.»
Δρόμος Νέας Σάντας – Ασσήρου: Προβλήματα και καθυστερήσεις
Ο Αντιπεριφερειάρχης αναφέρθηκε επίσης στον δρόμο Νέας Σάντας – Ασσήρου στην Περιφερειακή Ενότητα Κιλκίς μετά από εισήγηση του επικεφαλής της παράταξης «Λαϊκή Συσπείρωση», Σωτήρη Αβραμόπουλου. Όπως σημείωσε ο κ. Μπίλλιας, αυτό το έργο έχει προκαλέσει προβλήματα τόσο στην Περιφέρεια όσο και στους κατοίκους της περιοχής: ο διαγωνισμός ξεκίνησε το 2010 ενώ η σύμβαση υπεγράφη δύο χρόνια αργότερα χωρίς να έχουν γίνει οι απαραίτητες απαλλοτριώσεις.
Οι απαλλοτριώσεις ολοκληρώθηκαν μόλις το 2016 κι έτσι ο ανάδοχος άρχισε να εργάζεται υπό δύσκολες συνθήκες λόγω οικονομικής κρίσης με πολύ αργούς ρυθμούς κατασκευής που επιδεινώθηκαν ακόμα περισσότερο το 2021. Τότε έγινε μια πρώτη προσπάθεια εκδίωξης του αναδόχου μέσω αίτησης στο Τεχνικό Συμβούλιο του υπουργείου Υποδομών χωρίς αποτέλεσμα αλλά επανήλθαν με επιτυχία τον επόμενο χρόνο.
Μετά υπεγράφη νέα σύμβαση με δεύτερο ανάδοχο όμως τότε είχαν αυξηθεί σημαντικά τα κόστη των εργασιών καθιστώντας αδύνατη την πρόοδο ή ολοκλήρωση των εργασιών. Η προηγούμενη σύμβαση ακυρώθηκε πριν δύο μήνες κι έτσι άρχισαν διαδικασίες για νέα δημοπράτηση του έργου. «Το έργο είναι πλέον έτοιμο προς δημοπράτηση» δήλωσε αισιόδοξος ότι δε θα υπάρξουν περαιτέρω καθυστερήσεις.