30/10/2025

Ένα Βήμα Πιο Κοντά: Ξεκινούν οι Μελέτες για την Επέκταση του Μετρό προς Ελληνικό και Γλυφάδα!

Ξεκίνησαν οι μελέτες για την επέκταση του Μετρό της Αθήνας προς το Ελληνικό και τη Γλυφάδα, ενώ παράλληλα σχεδιάζονται και οι επόμενες επεκτάσεις. Την ίδια ώρα προχωρούν τα έργα κατασκευής της γραμμής τέσσερα του μετρό με τους δύο μετροπόντικες να έχουν κάνει σημαντικά βήματα στην διάνοιξη των δύο σηράγγων από το Γαλάτσι και το Γουδή

Ξεκίνησαν οι μελέτες για την επέκταση του Μετρό προς Ελληνικό και Γλυφάδα

Εξελίξεις στην Επέκταση του Μετρό της Αθήνας

Οι μελέτες για την επέκταση του Μετρό της Αθήνας προς την περιοχή του Ελληνικού και τη Γλυφάδα έχουν επίσημα ξεκινήσει, ενώ σχεδιάζονται και επόμενες προεκτάσεις.

Ταυτόχρονα, οι εργασίες για την κατασκευή της γραμμής 4 προχωρούν με γοργούς ρυθμούς. Οι δύο μετροπόντικες έχουν σημειώσει σημαντική πρόοδο στην διάνοιξη των σηράγγων που θα ενώνουν το Γαλάτσι με το Γουδή, οι οποίες θα συναντηθούν στον σταθμό Ευαγγελισμός. Ο πρώτος από αυτούς, που κατευθύνεται προς τον Ευαγγελισμό από το Γουδή, αναμένεται να ολοκληρώσει τη διάνοιξή του περίπου στο τέλος του 2025 ή στις αρχές του 2026. Από την άλλη πλευρά, ο δεύτερος μετροπόντικας από το Γαλάτσι εκτιμάται ότι θα φτάσει στον Ευαγγελισμό στα τέλη του 2026 ή στις αρχές του 2027.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ελληνικό Μετρό Νίκος Κουρέτας ανέφερε πρόσφατα ότι η επόμενη προτεραιότητα είναι η επέκταση της γραμμής 2 από τον σταθμό Ανθούπολης στην οδό Θηβών έως τον Άγιο Νικόλαο στο Ίλιον. Αυτή η διαδρομή περιλαμβάνει τρεις νέους σταθμούς: Παλατιανή, Ίλιον και Άγιος Νικόλαος. Στο μέλλον προβλέπεται αυτή η γραμμή να φτάσει μέχρι τις Αχαρνές και να συνδεθεί με το δίκτυο του προαστιακού σιδηροδρόμου. Οι κάτοικοι των Αχαρνών αλλά και άλλων περιοχών όπως το Καματερό δείχνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για αυτήν την εξέλιξη και οι αιτήματα τους έχει τεθεί σε άμεση προτεραιότητα από τους αυτοδιοικητικούς φορείς.

Παράλληλα, εξελίσσεται ο εκσυγχρονισμός των υποδομών στο αμαξοστάσιο στον Ελαιώνα.

Σύμφωνα με τον κ. Κουρέτα, έπειτα από τις εργασίες στο Ίλιον η επόμενη σημαντική κίνηση αφορά την ανάπτυξη προς τη Γλυφάδα και το Ελληνικό όπου σχεδιάζεται μια νέα πόλη μέσα στην πόλη – οι αντίστοιχες μελέτες βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη.

Aναφορικά με τις προβλεπόμενες επεκτάσεις της Γραμμής 4 επίσης υπάρχουν σχέδια σε δύο κατευθύνσεις: Η μία που θα ξεκινάει από το Γουδή μέχρι τη Λυκόβρυση και τα Μελίσσια κι άλλη μία που αρχίζει από το Γαλάτσι για να φτάσει σχεδόν έως την Εθνική Οδό Αθηνών – Λαμίας. Υπάρχουν επίσης έρευνες σχετικά στη σύνδεση του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος με τον υπάρχοντα σιδηροδρομικό δίκτυο.

Όσο για τα χρονοδιαγράμματα αυτών των έργων, σύμφωνα πάντα με τον κ. Κουρέτα, ορισμένα θα απαιτήσουν πέντε έως δέκα χρόνια ή ακόμα περισσότερο για ολοκληρωθούν πλήρως λόγω της πολυπλοκότητας τους: «Τα έργα μεταφοράς είναι δύσκολα διαδικαστικά – απαιτούν πολλές προηγούμενες ενέργειες ώστε να μπορέσουμε τελικά να λάβουμε συμβάσεις», δήλωσε χαρακτηριστικά προσθέτοντας πως χρειάζεται αξιόπιστη βάση δεδομένων καθώς επίσης καλός συντονισμός ώστε όλα τα πιθανά ζητήματα να αντιμετωπιστούν άμεσα.

Tanto o κ. Koureta όσο κι ειδικοί συγκοινωνιολόγοι επισημαίνουν τη σημασία ανάπτυξης βιώσιμων συστημάτων μαζικής μεταφοράς κυρίως σε μεγάλες αστικές περιοχές όπως είναι η Αθήνα που πάσχει από σοβαρές κυκλοφοριακές δυσκολίες.