11/07/2025

Επαναστατικές αλλαγές στο Υπουργείο Παιδείας: Δημιουργούνται νέες οργανικές θέσεις για Νηπιαγωγούς και Καλλιτεχνικούς Εκπαιδευτικούς!

Τη δημιουργία 2.130 νέων οργανικών θέσεων Νηπιαγωγών αλλά και εκπαιδευτικών Καλλιτεχνικών, Θεατρικών Σπουδών και Δραματικής Τέχνης, προβλέπει τροπολογία που κατέθεσε η υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, στο υπό συζήτηση τη Βουλή νομοσχέδιο του υπουργείου Ανάπτυξης. Επίσης με την ίδια τροπολογία ρυθμίζεται το ζήτημα αναγνώρισης πραγματικής προϋπηρεσίας των εκπαιδευτικών και μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και

Υπουργείο Παιδείας: Νέες οργανικές θέσεις για Νηπιαγωγούς και εκπαιδευτικούς Καλλιτεχνικών, Θεατρικών

Δημιουργία Νέων Θέσεων Εκπαιδευτικών και Σημαντικές Ρυθμίσεις

Η υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κατέθεσε τροπολογία που προβλέπει τη δημιουργία 2.130 νέων οργανικών θέσεων για Νηπιαγωγούς καθώς και εκπαιδευτικούς στους τομείς των Καλλιτεχνικών Σπουδών,Θεατρικών Σπουδών και Δραματικής Τέχνης. Αυτή η τροπολογία εντάσσεται στο νομοσχέδιο του υπουργείου Ανάπτυξης που βρίσκεται υπό συζήτηση στη Βουλή.

Επιπλέον, η ίδια τροπολογία ρυθμίζει την αναγνώριση της πραγματικής προϋπηρεσίας για τους εκπαιδευτικούς καθώς και τα μέλη του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ) που προσλήφθηκαν τον Σεπτέμβριο του 2024. Τελευταίο αλλά εξίσου σημαντικό είναι ότι περιλαμβάνεται ειδική διάταξη σχετικά με το πολλαπλό βιβλίο.

Αναλυτική Παρουσίαση των Νέων Θέσεων

Συνολικά θα συσταθούν 2.130 θέσεις εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση: συγκεκριμένα, 1.889 θέσεις για Νηπιαγωγούς (ΠΕ60),171 θέσεις για Καλλιτεχνικούς εκπαιδευτικούς (ΠΕ08),64 θέσεις για Θεατρικές σπουδές (ΠΕ91.01) και 6 θέσεις στον τομέα της Δραματικής Τέχνης (ΠΕ91.02).

Σύμφωνα με την προτεινόμενη διάταξη, θα καταργηθούν ισάριθμες θέσεις από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση ώστε να καλυφθούν οι σχετικές ανάγκες στην εκπαίδευση.

Ηλεκτρονικές Συμβάσεις Εργασίας

Μια άλλη σημαντική πτυχή της τροπολογίας αφορά τη διαδικασία σύναψης ηλεκτρονικής σύμβασης εργασίας για τους προσωρινούς αναπληρωτές εκπ educators and members of the Special Educational Personnel – Special Auxiliary Personnel who where not able to complete their contracts during the hiring phase in September for the school year of 2024-2025 due to technical issues on the day they presented themselves at a school unit or at Centers for Interdisciplinary Assessment and Support Services (KEDASY). Specifically, it is stipulated that in such cases, the date of service commencement and contract formation will be considered as the date they presented themselves; this will also mark the beginning of their salary and insurance rights.

Pολύπτυχο Βιβλίο έως το σχολικό έτος 2027-28

The implementation of multiple textbooks is one of the key commitments made by the Ministry of Education. According to statements from YPAITHA officials, there is a goal for these textbooks to be available in physical form in schools by the academic year 2027-2028. The proposed amendment addresses procedural issues related to evaluating and integrating teaching materials across all grades and subjects into both the Register of Teaching Books (MΔB) and Digital Library of Teaching Books (ΨBΔB). As per ministry plans for next September, all books available for selection will be provided to teachers in PDF format so that they have sufficient time—approximately five to six months—to review them thoroughly before making their final selections for use during academic year 2027-2028.