12/10/2025

«Επικίνδυνες Θάλασσες: Ο Υπουργός Ναυτιλίας Ανακοινώνει Διαγωνισμό για Άγονες Ακτοπλοϊκές Γραμμές»

Αναρτήθηκε η προκήρυξη του διαγωνισμού για τις άγονες γραμμές, με την οποία το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής προχωρά σε ένα νέο πλαίσιο για τη θαλάσσια διασύνδεση των νησιών, το οποίο αναπτύσσεται σε χρονικό ορίζοντα τετραετίας, με στόχο τη δημιουργία προοπτικής και καλύτερων συνθηκών εξυπηρέτησης για τις τοπικές κοινωνίες και τις ακτοπλοϊκές εταιρείες. Με τον

Κικίλιας: Διαρκείς έλεγχοι στην ακτοπλοΐα σε ημερόπλοια

Διαγωνισμός Άγονων Γραμμών: Νέες Προοπτικές για τη Θαλάσσια Διασύνδεση

Η προκήρυξη του διαγωνισμού για τις άγονες γραμμές έχει δημοσιευτεί, με σκοπό να εισάγει ένα καινοτόμο πλαίσιο στη θαλάσσια διασύνδεση των νησιών. Αυτή η νέα στρατηγική, που αναπτύσσεται σε διάρκεια τεσσάρων ετών, αποβλέπει στη βελτίωση της εξυπηρέτησης των τοπικών κοινοτήτων και των ακτοπλοϊκών εταιρειών.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, ο νέος σχεδιασμός στοχεύει στην κάλυψη των αναγκών των μικρών και απομακρυσμένων νησιών της χώρας. Η έγκαιρη έγκριση δρομολογίων πλοίων εξασφαλίζει το σταθερό πρόγραμμα συγκοινωνιών που ωφελεί τους επιβάτες. Με αυτόν τον τρόπο, ενισχύεται η κοινωνική και οικονομική ζωή στις τοπικές κοινότητες καθώς και οι νησιωτικές οικονομίες.

Οι νέες συμβάσεις πλέον θα έχουν διάρκεια τεσσάρων ετών (από 1 Νοεμβρίου 2025 έως 31 Οκτωβρίου 2029), σε αντίθεση με τις ετήσιες συμβάσεις που ίσχυαν μέχρι σήμερα.Αυτό διαφυλάττει την αξιοπιστία στα δρομολόγια. Το συνολικό ποσό διαθέσιμο φτάνει τα 668 εκατομμύρια ευρώ για την τετραετία (αυξάνεται από τα 148 εκατομμύρια ευρώ ανά έτος στα 167 εκατομμύρια ευρώ ανά έτος), ώστε να καλυφθούν οι πραγματικές ανάγκες του ακτοπλοϊκού δικτύου.

Επιπλέον, προβλέπεται η δυνατότητα ένταξης νεότευκτων πλοίων που θα κατασκευαστούν από τις πλοιοκτήτριες εταιρείες κατά τη διάρκεια αυτής της τετραετίας. Σκοπός είναι η αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών, η αύξηση της ενεργειακής απόδοσης και η μείωση του περιβαλλοντικού φορτίου. Αυτές οι ενέργειες υποστηρίζουν την ανανέωση του στόλου αλλά και την ποιοτική εξυπηρέτηση στους κατοίκους των νήσων.

«Με τετραετή ορίζοντα, με αυξημένη χρηματοδότηση και με τη δυνατότητα εισαγωγής νεότευκτων πλοίων, διασφαλίζουμε ότι οι θαλάσσιες συγκοινωνίες θα είναι αξιόπιστες και σύγχρονες. Στηρίζουμε τις τοπικές κοινωνίες, δίνουμε στις ακτοπλοϊκές εταιρείς το κατάλληλο πλαίσιο για επενδύσεις κι ανοίγουμε τον δρόμο προς ένα πιο βιώσιμο μέλλον στην ελληνική ακτοπολία», δήλωσε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας.