«Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Εξωστρέφειας: Νέα Γραφεία για την Υποστήριξη των Εξαγωγέων»

Με το βλέμμα στραμμένο στις αγορές του κόσμου βρίσκονται εξαγωγείς και κυβέρνηση, με στόχο να αυξηθούν σημαντικές οι ελληνικές εξαγωγές τα επόμενα χρόνια, φτάνοντας στο 60 του Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος (ΑΕΠ). Γράφει ο Δημήτρης Χριστούλιας Ένα σημαντικό «εργαλείο» για τους εξαγωγείς αποτελεί το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Εξωστρέφειας, το οποίο μεταξύ άλλων προβλέπει 649 δράσεις σε

ΕΣΠΑ: Έρχεται πρόγραμμα για τις μικρομεσαίες εξαγωγικές επιχειρήσεις – Όλες οι πληροφορίες – enikonomia.gr

Στρατηγικές Πρωτοβουλίες για την Ενίσχυση των Ελληνικών Εξαγωγών

Με στόχο την αύξηση των ελληνικών εξαγωγών, οι εξαγωγείς και η κυβέρνηση εστιάζουν στις παγκόσμιες αγορές, επιδιώκοντας να φτάσουν το 60% του Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος (ΑΕΠ) τα επόμενα χρόνια.

Γράφει ο Δημήτρης Χριστούλιας

Ένα από τα κύρια «εργαλεία» που διαθέτουν οι εξαγωγείς είναι το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Εξωστρέφειας. Αυτό το σχέδιο περιλαμβάνει 649 δράσεις σε διάφορους τομείς, με σκοπό να ενισχύσει τη θέση της χώρας μας σε διεθνές επίπεδο. Επιπλέον, στοχεύει στην προώθηση της οικονομικής και εμπορικής θέσης της Ελλάδας σε διμερείς σχέσεις καθώς και στην ενίσχυση των δομών που υποστηρίζουν την εξωστρέφεια, όπως τα Γραφεία Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων και ο οργανισμός Enterprise Greece.

Η στρατηγική αυτή προσδιορίζει επίσης 50 αγορές-στόχους παγκοσμίως, καθορίζοντας συγκεκριμένες στοχεύσεις ανά γεωγραφική περιοχή. Η Ελλάδα επιδιώκει να εδραιώσει τη θέση της στους παραδοσιακούς εμπορικούς εταίρους στην Ευρώπη αλλά και στα Δυτικά Βαλκάνια, τη Βόρεια Αμερική καθώς επίσης στη Μέση Ανατολή και τη Βόρεια Αφρική. Παράλληλα, υπάρχει ενδιαφέρον για νέες αναδυόμενες αγορές όπως η Νοτιοανατολική Ασία καθώς η Κεντρική & Λατινική Αμερική.

Στους μελλοντικούς σχεδιασμούς του υπουργείου Εξωτερικών περιλαμβάνεται η ανάπτυξη μιας εθνικής στρατηγικής για την εξωστρέφεια που θα έχει πενταετή διάρκεια. Αυτή θα επικεντρώνεται σε συγκεκριμένες χώρες-στόχους καθώς επίσης κλάδους δραστηριότητας ενώ οι ετήσιες εκθέσεις θα δίνουν έμφαση στον επιχειρησιακό σχεδιασμό.

Συμβούλιο Εξωστρέφειας

Μια σημαντική πρωτοβουλία είναι η αναβάθμιση του Συμβουλίου Εξωστρέφειας μέσω της δημιουργίας Κυβερνητικής Επιτροπής για την προώθησή του. Αυτή θα περιλαμβάνει δημόσιους φορείς αλλά και εκπροσώπους από τον επιχειρηματικό κόσμο με στόχο τον καλύτερο συντονισμό δράσεων που προάγουν τις εξαγωγές αλλά και την ανθεκτικότητα της ελληνικής οικονομίας.

Γραφεία Εξωστρέφειας στις Περιφέρειες

Aκόμη μια νέα πρωτοβουλία είναι η λειτουργία Γραφείων Εξωστρέφειας στις Περιφέρειες της χώρας μας. Το υπουργείο Εξωτερικών έχει ξεκινήσει αυτήν την προσπάθεια τους τελευταίους μήνες ώστε να υποστηρίξει τις τοπικές επιχειρήσεις στην ανάπτυξη τους προς τις διεθνείς αγορές.

Aυτά τα γραφεία αποσκοπούν στη δημιουργία ενός αποτελεσματικού μηχανισμού σύνδεσης των Περιφερειών με τις δομές οικονομικής διπλωματίας του υπουργείου όπως οι υπηρεσίες Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων καθώς επίσης τα Γραφεία Οικονομικών Υποθέσεων στις πρεσβείες μας στο εξωτερικό.

Mέσω αυτών των γραφείων οι επιχειρήσεις μπορούν να ζητούν βοήθεια σχετικά με θέματα διεθνοποίησης ενώ κάθε περιφερειακό γραφείο συνεργάζεται στενά με τις αντίστοιχες δομές του υπουργείου.
Mε αυτόν τον τρόπο επιδιώκεται να ενισχυθεί η παρουσία των τοπικών προϊόντων στις ξένες αγορές μέσω κατάλληλης πληροφόρησης αλλά κι ανάπτυξης συνεργασιών.

Eίναι σημαντικό ότι ήδη έχει ξεκινήσει πιλοτικά ένα Γραφείο στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας ενώ ακολουθούν άμεσα εκείνα στη Δυτική Ελλάδα κι Ιόνια Νησιά. Tο Φεβρουάριο 2025 αναμένεται να λειτουργήσει ένα ακόμη γραφείο στην Ανατολική Μακεδονία-Θράκη ενώ σχεδιάζεται κι άλλο στη Κρήτη.
O στόχος είναι σταδιακά όλα τα Γραφεία Eξωτερικού να επεκταθούν σε όλες τις υπόλοιπες περιοχές της χώρας μας.

Copyright © All rights reserved. | CoverNews by AF themes.